Tja. Als je van mij garanties verwacht, dan ga ik je die niet bieden, maar waar denk je die wel te kunnen halen? Toerentellers zijn over het algemeen behoorlijk algemeen qua aansturing. Maar ik zou simpelweg een draad trekken van de bobine naar de aansluiting van je binnenkabelboom...
Haha, uiteraard verwacht ik geen garanties. Ik heb net de toerentelleraansluitingen van de 2F cockpit provisorisch aangesloten op de cockpitconnector van de Polo 2 kabelboom. Dat werkt zoals het hoort. Dus dan heb ik twee mogelijkheden: de toerenteller van de cockpit is kapot of er zit toch verschil in aansturing. Hier is eenvoudig achter te komen door, wat je al zegt Geert, de min van de bobine direct op de cockpit aan te sluiten en dus niet via de Motronic te laten lopen. Als de toerenteller dan wel werkt zit er dus verschil in aansturing. Werkt hij niet dan is de toerenteller kapot.
Zonet de stuurpen vervangen. Maar uiteraard een kleine kink in de kabel. De stuurpen die ik van Pieter heb gekregen heeft een iets grotere diameter. Hierdoor past de klemring (die na het contactslot en de veer over de naaf heen klemt) niet. Zo te zien scheelt het maar 1mm of 2mm, maar dat is voldoende. Dus, op zoek naar een passende klemring.
Ook even de ontbrekende massapin op de stuurhendels vervangen door een draadje. Maar nog steeds hetzelfde probleem. Het ligt dus niet aan de massa.