Auteur Topic: lek aan huis wat tegen het blok zit waar ook termostaathuis aan zit en slangen  (gelezen 1547 keer)

Offline coupeetje

  • Non-Register lid
  • Berichten: 213
  • Geslacht: Man
  • Ron Schelberg
hoi heb me een 2f'je gekocht,een 13 i monopoint blok,maar heb een lek geconstateerd waar dat termostaathuis zit dus dat hele ding waar die koelvloeistofslangen opzitten en dan waar die tegen het blok zit daar lekt ie.
mijn vraag is dat die o-ring meestal of moet ik dat hele huis vervangen?
groetjes ron
polo 1 l ''75, audi 50 gls ''77, polo 1 ls ''78, polo 2 coupe gt ''88, polo 2 sedan, polo 2 coupe ''88, polo 2 coupe sprinter ''89, polo 2 coupe '90 nz, polo 3 coupe, action aav, huidige wagen

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: lek aan huis wat tegen het blok zit waar ook termostaathuis aan zit en slangen
« Reactie #1 Gepost op: vr, 10 jun 2011, 09:50:07 »
O-ring en eventueel het huis, afhankelijk of daar scheuren in zitten. Er zit een gleuf in voor de o-ring, Daar wil wel eens een stukje uitvallen/uitbreken/verdwijnen/oplossen  :)
Dan sluit de o-ring niet goed meer af.
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: lek aan huis wat tegen het blok zit waar ook termostaathuis aan zit en slangen
« Reactie #2 Gepost op: vr, 10 jun 2011, 11:23:53 »
 withstupid

De plastic huisjes staan erom bekend dat ze broos worden en breken, precies daar waar je d'r niet op zit te wachten. Als de boel niet recent is los geweest, is het meestal het huisje zelf dat gebarsten is, en niet de O-ring zelf. De O-ring vervangen is soms een optie, maar als er eenmaal stukjes zijn uitgebroken, slechts tijdelijk. Waarom de boel breekt? Corrosie van het aluminium? Warm/Koud etc.  Goed schoonmaken (heel lichtjes schuren) om oneffenheden te verwijderen, en als je huisje nog redelijk heel is, zou je aan vloeibare pakking kunnen denken... maar zoals ik al zei: meestal zijn reparaties van tijdelijke aard.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline btracing

  • L86-0163
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.973
  • Geslacht: Man
  • Benjamin Dijkshoorn
Re: lek aan huis wat tegen het blok zit waar ook termostaathuis aan zit en slangen
« Reactie #3 Gepost op: vr, 10 jun 2011, 12:21:52 »
Eerst maar eens er af halen, bij lekte het ding ook. Bleek uiteindelijk te zijn dat men met vloeibarepakking had lopen kloten op de o-ring + barsten in  het huis. Dat ging niet werken dus. Nieuwe o-ring er op gezet + nieuw huis en klaar was ik.
'92 Steilheck Fox
'92 Coupé
'87 Coupé
'94 Steilheck Prego

Offline Gerard

  • 28/07/1988 - 12/02/2016 † L86C-0131 Allmighty
  • Register Moderator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.329
  • Geslacht: Man
  • Gerard Knol
Re: lek aan huis wat tegen het blok zit waar ook termostaathuis aan zit en slangen
« Reactie #4 Gepost op: vr, 10 jun 2011, 14:11:16 »
En die zit op minder dan 30 euro nieuw inc. o-ring  -thumbsup-

Offline richard-polo

  • L86C-0119
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.851
  • Geslacht: Man
  • Richard Denkers
    • g-laderseite
Re: lek aan huis wat tegen het blok zit waar ook termostaathuis aan zit en slangen
« Reactie #5 Gepost op: vr, 10 jun 2011, 14:24:56 »
ebay.de zijn ze goedkoper -thumbsup-
denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud

Offline coupeetje

  • Non-Register lid
  • Berichten: 213
  • Geslacht: Man
  • Ron Schelberg
Re: lek aan huis wat tegen het blok zit waar ook termostaathuis aan zit en slangen
« Reactie #6 Gepost op: vr, 10 jun 2011, 21:11:04 »
thanx voor de reacties,maar ik zit nooit op ebay,was even bij de vw dealer en daar koste het huis 50e -boehoe-
ik dacht ook ik haal m er eens af en vervang de o-ring maar als er dan iets afbreekt zit je met de gebakken peren,is me al vaker overkomen en dan is er net nergens meer zoun ding uit te halen op dat moment,hehe,ik bestel wel ergens een nieuwe dan,maar ff kijken waar die goedkoop is,bedankt alvast
polo 1 l ''75, audi 50 gls ''77, polo 1 ls ''78, polo 2 coupe gt ''88, polo 2 sedan, polo 2 coupe ''88, polo 2 coupe sprinter ''89, polo 2 coupe '90 nz, polo 3 coupe, action aav, huidige wagen

Offline Gerard

  • 28/07/1988 - 12/02/2016 † L86C-0131 Allmighty
  • Register Moderator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.329
  • Geslacht: Man
  • Gerard Knol
Re: lek aan huis wat tegen het blok zit waar ook termostaathuis aan zit en slangen
« Reactie #7 Gepost op: za, 11 jun 2011, 01:53:28 »
Bij elke onderdelenboer voor 3 tientjes ongeveer hoor.

Offline btracing

  • L86-0163
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.973
  • Geslacht: Man
  • Benjamin Dijkshoorn
Re: lek aan huis wat tegen het blok zit waar ook termostaathuis aan zit en slangen
« Reactie #8 Gepost op: zo, 12 jun 2011, 02:50:29 »
Jupz, de H-base van de onderdelenboer geeft 3 opties van voor de 'koelwaterflens'. Allen 3 tientjes. Neem de oude desnoods mee om te kunnen vergelijken.
'92 Steilheck Fox
'92 Coupé
'87 Coupé
'94 Steilheck Prego

Offline coupeetje

  • Non-Register lid
  • Berichten: 213
  • Geslacht: Man
  • Ron Schelberg
Re: lek aan huis wat tegen het blok zit waar ook termostaathuis aan zit en slangen
« Reactie #9 Gepost op: zo, 12 jun 2011, 17:01:47 »
idd 3 tientjes,ben hier bij heuts automaterialen geweest en moest de oude meenemen of ik moet weten wat ik voor een blokje erin heb volgens mij aav 13 monopoint inj.
komt goed bedankt voor de reacties,volgende week eens maken die handel, :)
polo 1 l ''75, audi 50 gls ''77, polo 1 ls ''78, polo 2 coupe gt ''88, polo 2 sedan, polo 2 coupe ''88, polo 2 coupe sprinter ''89, polo 2 coupe '90 nz, polo 3 coupe, action aav, huidige wagen

Offline btracing

  • L86-0163
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.973
  • Geslacht: Man
  • Benjamin Dijkshoorn
Re: lek aan huis wat tegen het blok zit waar ook termostaathuis aan zit en slangen
« Reactie #10 Gepost op: ma, 13 jun 2011, 13:17:13 »
Jups, niet zo'n grote klus hoor. Succes d'r mee.
'92 Steilheck Fox
'92 Coupé
'87 Coupé
'94 Steilheck Prego

Offline coupeetje

  • Non-Register lid
  • Berichten: 213
  • Geslacht: Man
  • Ron Schelberg
Re: lek aan huis wat tegen het blok zit waar ook termostaathuis aan zit en slangen
« Reactie #11 Gepost op: vr, 08 jul 2011, 21:27:58 »
nou wou er laats an beginnen,alle slangen en dergelijke vanaf en wil de schroeven losdraaien draaien ze door--de inbusjes,lekker dan,ma ja wat ik dus zag dat ze me het verkeerde huis hadden meegegeven dus alles maar weer in elkaar geduwd met nieuwe termostaat en pakking.
het huis is omgewisseld en ik wou de schroeven bij de vw dealer bestellen,niet meer te krijgen of het duurt heel lang,jezus man,ma ja de schroeven kom ik los aan t maken en dan maar kijken wat het voor iets is,heb nog wel wat liggen,klusje voor de vakantie eerstdaags dan..... -klus-
polo 1 l ''75, audi 50 gls ''77, polo 1 ls ''78, polo 2 coupe gt ''88, polo 2 sedan, polo 2 coupe ''88, polo 2 coupe sprinter ''89, polo 2 coupe '90 nz, polo 3 coupe, action aav, huidige wagen

Offline btracing

  • L86-0163
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.973
  • Geslacht: Man
  • Benjamin Dijkshoorn
Re: lek aan huis wat tegen het blok zit waar ook termostaathuis aan zit en slangen
« Reactie #12 Gepost op: za, 09 jul 2011, 01:42:15 »
Kijk nogmaals uit, het huis kan broos zijn geworden. Maar tipje kan zijn om wat druk op de bouten te zetten, door bijvoorbeeld een platte schroevendraaier voorzichtig tussen de kop van de bout en het huis te zetten. Of door een beetje aan het huis te trekken misschien. Beleid is wel belangrijk hoor, hoewel je 'm toch sowieso gaat vervangen...  -klus- -klus-
'92 Steilheck Fox
'92 Coupé
'87 Coupé
'94 Steilheck Prego

Offline Gerard

  • 28/07/1988 - 12/02/2016 † L86C-0131 Allmighty
  • Register Moderator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.329
  • Geslacht: Man
  • Gerard Knol
Re: lek aan huis wat tegen het blok zit waar ook termostaathuis aan zit en slangen
« Reactie #13 Gepost op: za, 09 jul 2011, 01:42:31 »
Veeltand erin slaan, heb ik ze al eens mee los gekregen op de sloop.
(tenminste neem aan dat je bedoel dat de inbus dol is)

Offline coupeetje

  • Non-Register lid
  • Berichten: 213
  • Geslacht: Man
  • Ron Schelberg
Re: lek aan huis wat tegen het blok zit waar ook termostaathuis aan zit en slangen
« Reactie #14 Gepost op: za, 09 jul 2011, 07:28:35 »
idd de inbus bout is dol gedraaid,normaal schrikken ze wel los maar ik denk dat deze naderhand nog eens meer vast zijn gedraaid omdat dat huis ging lekken,ik heb er geprobeerd een andere torx erin te doen maar toen zag ik dat het nieuwe huis dat ik had de dunne aansluiting miste van de overloop van het koelvloeistofreservoir dus heb ik maar weer alles in elkaar gezet,de volgende keer maar een de trukendoos openmaken met andere middelen en ik haal de onsteking ff eruit denk ik...
polo 1 l ''75, audi 50 gls ''77, polo 1 ls ''78, polo 2 coupe gt ''88, polo 2 sedan, polo 2 coupe ''88, polo 2 coupe sprinter ''89, polo 2 coupe '90 nz, polo 3 coupe, action aav, huidige wagen