Ik heb een polo uit 1992, een 1.05l steilheck.
Gisteren reed mijn vrouw er mee weg, eerst achteruit, remde af en motor sloeg af. Met geen mogelijkheid meer aan de gang te krijgen.
eea gecontroleerd, geen vonk aanwezig, bougiekabel 6kOhm, Bobine primair 1,8 Ohm, secundair 3,3kOhm.
Op de bougiekabel staat 5kOhm, maar mag imo niet veel uitmaken, bobine is volgens Kluwer Vraagbaak(VW Polo 1987-1990 benzine en diesel, oude model dus) pr. 0,5 tot 0,8 Ohm, sec. 2,4-3,5 kOhm.
Kan hier het probleem liggen dat de primaire kant te hoge weerstand heeft?
Verder praten ze over een Schakelapparaat Transistorontsteking, ik heb gezocht maar kan niks vinden (alleen oude model??)
Er zit een ECU in van het type Bosch met de nummers 0261 200 253/030 906 026A, deze zat vastgeroest op de steun, ik dacht misschien maakt ie slecht contact, dus ik heb 'm er afgehaald en met een startkabel aan massa gelegd, geen resultaat.
Ik las in het andere topic over de Hallgever dat de toerenteller uitslaat als ie kapot is, dus ik ff testen.
Ik start 'm, hij slaat aan, toerenteller gaat naar 1000 toeren, maar slaat ook direkt weer af, geprobeerd door te starten, maar geen resultaat meer,
toerenteller blijft strak onderin staan.
Getracht te starten met een andere auto, wegens de lagere accuspanning door het herhaaldelijk starten, maar geen resultaat.
Rara pindakaas......
Dus vraag 1: zit er een apart Schakelapparaat in of is die geintegreerd in de ECU?
2: Is de waarde van de Bobine goed?
3: Hoe kan ik de Hallgever doormeten?
Andere tips altijd welkom.
-edit-
Ander topic nog eens rustig door gelezen, als de toerenteller onderin blijft staan is de hallgever dood!?!
Ga ik eerst ff controleren (eerst ff zoeken hoe ik die kan doormeten).
-edit2-
Ontsteking er afgehaald, zat wat olie onderin, hallgever getest met een Ohm-meter, maar doet niks.
Kan dit uberhaupt met een Ohmmeter of moet je deze onder spanning testen?