Auteur Topic: Oliedruklampje knippert en piept! G40  (gelezen 1753 keer)

Offline martyn_86c

  • Martyn Brons
  • Non-Register lid
  • Berichten: 542
  • Geslacht: Man
  • Polo 2f G40
Oliedruklampje knippert en piept! G40
« Gepost op: ma, 08 aug 2011, 21:35:22 »
Met de orginele klok van de AAV, heb ik geen enkel probleem!

Maar gisterochtend stak ik het orginele g40 instrumentenpaneel in de auto, en alles werkte netjes! Na het starten gingen alle lampjes keurig uit, ook een paar keer gas gegeven om de toerenteller "te resten"... Niks aan de hand, maar na het wegrijden begon het instrumentenpaneel te piepen en ging het oliedruklampje knipperen...

Wat kan dit zijn!? Oliedruk is gewoon goed, kan niet anders!! Anders was hij echt allang kapot gelopen (met mijn rijstijl)  -naughty-

Iemand bekend met dit probleem? Op de klok van de AAV, geen enkel probleem!!!
Quotte: "I'm sorry, but having a DB9 on the drive and not driving it is a bit like having Keira Knightley in your bed and sleeping on the couch"

Offline btracing

  • L86-0163
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.973
  • Geslacht: Man
  • Benjamin Dijkshoorn
Re: Oliedruklampje knippert en piept! G40
« Reactie #1 Gepost op: ma, 08 aug 2011, 23:09:47 »
Ben bang dat je tellerbak dan gaar is. Heb ik ook gehad, olie lampje ging opeens branden. Gestopt en gecontroleerd. Toen weer terug naar huis, lampje uit, aan, uit en uit blijven. Ging even zo door en op den duur ging het olie lampje half zacht branden. Eerst nog de oliedruksensor in de kop nog vervangen, maar dat hielp niks. Nieuwe bak erin en geen enkel probleem meer. Oude tellerbak er in en weer lampje half zacht en de tellerbak deed het ook in de andere polo. Dus conclusie --> tellerbak was gaar! Eentje van de sloop getrokken, km-teller overgezet en rijden maar!

Ging hier trouwens om een AAU uit '92 :)
'92 Steilheck Fox
'92 Coupé
'87 Coupé
'94 Steilheck Prego

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Oliedruklampje knippert en piept! G40
« Reactie #2 Gepost op: ma, 08 aug 2011, 23:55:56 »
't is inderdaad vaker de elektriek die kapot gaat, dan dat er daadwerkelijk een oliedrukprobleem is (thank god).

Massa kan het probleem zijn, of een iets andere stekker bezetting (is de bedrading van een G40 tellerhuis wel t zelfde?)

De oliedruk wordt met 2 sensoren gecontroleerd: lagedruk = lampje dat uitgaat na het starten. Hogere druk wordt vanaf een toertje of 2000 gecontroleerd: deze moet massa maken: ergo: een slechte massaverbinding = zoemer + lampje.

Misschien helpt het ( jawel, proefondervindelijk vastgesteld! ) om een klap op de claxon te geven als de zoemer gaat. Bij mij hielp dat in iedergeval wel ( bij de ToekToek)
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline martyn_86c

  • Martyn Brons
  • Non-Register lid
  • Berichten: 542
  • Geslacht: Man
  • Polo 2f G40
Re: Oliedruklampje knippert en piept! G40
« Reactie #3 Gepost op: di, 09 aug 2011, 00:45:51 »
Strange...  -dunno- De oliedruksensor op de kop, 1,2 - 1,6bar is vervangen ivm lekkage!

Het gekke is dat je bij verhoogd toerental bij stilstand geen probleem hebt... Maar alleen zodra je rijdt...

Ik begrijp dus dat je de tellers ook los kunt wisselen? Want dan zet ik de km-teller/snelheidsmeter gewoon over in de klok van de AAV... Problem solved!! ;-)
Quotte: "I'm sorry, but having a DB9 on the drive and not driving it is a bit like having Keira Knightley in your bed and sleeping on the couch"

Offline martyn_86c

  • Martyn Brons
  • Non-Register lid
  • Berichten: 542
  • Geslacht: Man
  • Polo 2f G40
Re: Oliedruklampje knippert en piept! G40
« Reactie #4 Gepost op: di, 09 aug 2011, 00:48:05 »
Bedenk me ineens iets.... -gert-

Beide sensoren boven in de kop, uit mijn hoofd de blauwe en gele draad, zijn druksensoren toch?!? Kan het niet zijn dat ik die omgewisseld heb?!

Welke kleur moet waar?
Quotte: "I'm sorry, but having a DB9 on the drive and not driving it is a bit like having Keira Knightley in your bed and sleeping on the couch"

Offline rekordc

  • L86C-0097
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.030
  • Geslacht: Man
  • Martin Voerman
Re: Oliedruklampje knippert en piept! G40
« Reactie #5 Gepost op: di, 09 aug 2011, 10:09:39 »
Locatie maakt denk ik niet uit, maar wel blauw op blauw en geel op geel?
- Onze Eigenste Ozzy Osbourne -

Offline btracing

  • L86-0163
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.973
  • Geslacht: Man
  • Benjamin Dijkshoorn
Re: Oliedruklampje knippert en piept! G40
« Reactie #6 Gepost op: di, 09 aug 2011, 10:45:24 »
Tellerhuis is te demonteren en klok is daarmee om te zetten, zo klopt je kilometerstand nog. Weet alleen niet of een G40 huis niet nog extra functies heeft zoals digitaal klokje ofzo.
'92 Steilheck Fox
'92 Coupé
'87 Coupé
'94 Steilheck Prego

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Oliedruklampje knippert en piept! G40
« Reactie #7 Gepost op: di, 09 aug 2011, 12:35:53 »
digitaal klokje heeft niets te maken met de kmteller. Er is alleen een verbinding met de kmteller als er MFA in zit en dat is nogal zeldzaam.
6 schroefjes los, hele behuizing eraf,kmteller kun je dan zo apart pakken, zit een losse achterplaat op. Hoeft verder ook niks van de teller zelf los, dus das zo gebeurt.

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Oliedruklampje knippert en piept! G40
« Reactie #8 Gepost op: di, 09 aug 2011, 13:34:34 »
Beide sensoren boven in de kop, uit mijn hoofd de blauwe en gele draad, zijn druksensoren toch?!? Kan het niet zijn dat ik die omgewisseld heb?!

Lijkt mij vrijwel onmogelijk om, tijdens het wisselen van AAV cockpit naar PY cockpit, per ongeluk de sensoren op de kop om te wisselen... het probleem ontstond toch pas bij het wisselen van cockpitjes? 
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline martyn_86c

  • Martyn Brons
  • Non-Register lid
  • Berichten: 542
  • Geslacht: Man
  • Polo 2f G40
Re: Oliedruklampje knippert en piept! G40
« Reactie #9 Gepost op: di, 09 aug 2011, 19:31:11 »
Nee Jaap, wat ik bedoelde is de stekkertjes op de twee sensoren op de kop van de PY!

Ik ga nu ff kijken... Zoef zoef, ben zo terug!  -klus-
Quotte: "I'm sorry, but having a DB9 on the drive and not driving it is a bit like having Keira Knightley in your bed and sleeping on the couch"

Offline martyn_86c

  • Martyn Brons
  • Non-Register lid
  • Berichten: 542
  • Geslacht: Man
  • Polo 2f G40
Re: Oliedruklampje knippert en piept! G40
« Reactie #10 Gepost op: di, 09 aug 2011, 21:34:24 »
Stekkers zitten goed... Snelheidsmeter van de G40 in de Aav gezet en werkt nu prima!! Wederom weer een testritje gemaakt!! -sturen- -naughty-
Quotte: "I'm sorry, but having a DB9 on the drive and not driving it is a bit like having Keira Knightley in your bed and sleeping on the couch"

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Oliedruklampje knippert en piept! G40
« Reactie #11 Gepost op: wo, 10 aug 2011, 00:03:44 »
Nee Jaap, wat ik bedoelde is de stekkertjes op de twee sensoren op de kop van de PY!

Ja.. ik was enigzins sarcastisch: Je geeft aan dat het mis is gegaan sinds je de tellerhuisjes wisselde.  Dan lijkt het mij niet echt logisch om te gaan zoeken bij de oliedruksensoren zelf: Als de sensoren of de stekkers hierop niet goed zouden zitten, dan ging het tellerhuis van de AAV ook zeuren / knipperen / zoemen..
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.910
  • Geslacht: Man
Re: Oliedruklampje knippert en piept! G40
« Reactie #12 Gepost op: wo, 10 aug 2011, 18:45:11 »
Dat probleem heb ik ook,nu de huidige tellert is de teorenteller dood.
Nu heb ik nog een ander tellerunit liggen en daar werkt wel alles van en bij het rijden gaat ook de zoemer af en lampje knipperen.
dus momenteel zit de gewonen erweer in.
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Oliedruklampje knippert en piept! G40
« Reactie #13 Gepost op: wo, 10 aug 2011, 18:52:46 »
toerenteller kan op zichzelf dood zijn, kun je ook zo omzetten, wellicht te proberen? Hou je dus dezelfde printplaat, alleen een ander tellertje erop.

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.910
  • Geslacht: Man
Re: Oliedruklampje knippert en piept! G40
« Reactie #14 Gepost op: wo, 10 aug 2011, 18:54:40 »
had ik geprobeert en zoemer blijft piepen. :)
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2