Auteur Topic: Hypermiling / Ecomodding [ zo zuinig mogelijk rijden ]  (gelezen 110695 keer)

Offline PoloDennis

  • L86C-0104
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.007
  • Geslacht: Man
  • Dennis Volkerink
Re: Hypermiling / Ecomodding [ zo zuinig mogelijk rijden ]
« Reactie #255 Gepost op: za, 10 sep 2011, 10:28:34 »
1W is de 1.4 Diesel uit de 2f, MN is de 1.3 Diesel uit de 2. In de 2 was deze veel geleverd met een korte 5 bak, de 1W weet ik niet wat voor versnellingsbak hier vaak op zat, maar als dit een lange 5 bak was kan dit het verschil uitmaken.
Pimp my Polo

Offline btracing

  • L86-0163
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.973
  • Geslacht: Man
  • Benjamin Dijkshoorn
Re: Hypermiling / Ecomodding [ zo zuinig mogelijk rijden ]
« Reactie #256 Gepost op: za, 10 sep 2011, 10:44:38 »
Oké, de 1W is dus moderner en zuiniger dan de MN. Ik kan me wel voorstellen dat een diesel een lange bak + lage toeren veel beter kan trekken dan een benzine torretje. Maar toch blijf ik met die 1 op 27 mij verbazen, gisteren m'n vriendin er nog mee zitten lastigvallen tot vervelens toe. Kan d'r gewoon niet bij met m'n kop  -dunno-.
'92 Steilheck Fox
'92 Coupé
'87 Coupé
'94 Steilheck Prego

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.533
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Hypermiling / Ecomodding [ zo zuinig mogelijk rijden ]
« Reactie #257 Gepost op: za, 10 sep 2011, 10:48:23 »
En ziehier het recept voor mijn volgende daily: 1W met lange bak (8P) in een belastingvrije Polo 1 (nog lichter dan de 2?) -naughty-  (<50kg)
« Laatst bewerkt op: za, 10 sep 2011, 10:53:36 door Gekke Gerrit »
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline PoloDennis

  • L86C-0104
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.007
  • Geslacht: Man
  • Dennis Volkerink
Re: Hypermiling / Ecomodding [ zo zuinig mogelijk rijden ]
« Reactie #258 Gepost op: za, 10 sep 2011, 10:53:14 »
polo1 is behoorlijk wat lichter dan een 2, maar een 1F is niet zwaarder dan een 1, maar wel aerodynamischer.

de 1W is niet moderner dan de MN, ze zijn in essentie hetzelfde, de 1W heeft alleen een iets langere slag, verder zijn ze vrijwel identiek.
« Laatst bewerkt op: za, 10 sep 2011, 11:12:20 door PoloDennis »
Pimp my Polo

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.533
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Hypermiling / Ecomodding [ zo zuinig mogelijk rijden ]
« Reactie #259 Gepost op: za, 10 sep 2011, 10:54:56 »
1F aërodynamischer? Onderbouwd? Want ik maak er (uiterlijk) zo 'n 1F van...
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline PoloDennis

  • L86C-0104
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.007
  • Geslacht: Man
  • Dennis Volkerink
Re: Hypermiling / Ecomodding [ zo zuinig mogelijk rijden ]
« Reactie #260 Gepost op: za, 10 sep 2011, 11:09:20 »
Ik heb geen cijfers bij de hand, maar de grill verlaagd de CW waarde iets, maar dat is dan ook het enige verschil dat voor de aerodynamica uitmaakt. De polo 2 steilheck is nog aerodynamischer, maar wel zwaarder. Een 1f, met voorspoiler en achterspoiler zou wel eens behoorlijk aerodynamisch kunnen zijn.
Pimp my Polo

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Hypermiling / Ecomodding [ zo zuinig mogelijk rijden ]
« Reactie #261 Gepost op: za, 10 sep 2011, 13:34:14 »
Yep. het is idd de gril die de truuk doet. heb het ooit ergens op papier gezien. volgens mij MET waarden er bij.


maar waar.....

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.533
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Hypermiling / Ecomodding [ zo zuinig mogelijk rijden ]
« Reactie #262 Gepost op: za, 10 sep 2011, 13:35:22 »
Dan komt mijn 1F-grille dus toch nog van pas, want die schroef ik dan op de diesel...
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Hypermiling / Ecomodding [ zo zuinig mogelijk rijden ]
« Reactie #263 Gepost op: za, 10 sep 2011, 14:12:37 »
de 1W is niet moderner dan de MN, ze zijn in essentie hetzelfde, de 1W heeft alleen een iets langere slag, verder zijn ze vrijwel identiek.

 -thumbsup-
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Hypermiling / Ecomodding [ zo zuinig mogelijk rijden ]
« Reactie #264 Gepost op: za, 10 sep 2011, 14:16:09 »
1op 27... is wel erg optimistisch..

3,7 liter op 100?
http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/50-Volkswagen/451-Polo.html?fueltype=1&constyear_e=1994&power_e=50&minkm=15000&powerunit=2

Not even close,.. tenminste: op de lange termijn zeker niet. Misschien een tank/reken-foutje ( niet helemaal vol gegooit, verkeerde maat banden etc etc).



Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.899
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Hypermiling / Ecomodding [ zo zuinig mogelijk rijden ]
« Reactie #265 Gepost op: za, 10 sep 2011, 18:21:47 »
Ik lees nou al een paar keer dat men bakcode 8P als 'lang' bestempeld:
is gewoon geleverd achter 1.3 55pk gebakjes, zowel polo 2 als 2f,
in mijn ogen een normale (geen lange) => G40-bak, das een lange bak -thumbsup-

Offline C1Rob

  • L86C-0166
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.117
  • Geslacht: Man
Re: Hypermiling / Ecomodding [ zo zuinig mogelijk rijden ]
« Reactie #266 Gepost op: za, 10 sep 2011, 19:01:00 »
8p, is dat een 4+E?

4+E bak vind ik best lang... Reed lagere toeren op de 120 met de polo in de E dan ik met de golf rijd in zn 5...
86 2 GT

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.533
  • Geslacht: Man
  • Geert
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline btracing

  • L86-0163
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.973
  • Geslacht: Man
  • Benjamin Dijkshoorn
Re: Hypermiling / Ecomodding [ zo zuinig mogelijk rijden ]
« Reactie #268 Gepost op: za, 10 sep 2011, 22:36:40 »
Optimistischste is daar 1 op 23,4 en dat scheelt dus nog wel. Ik wil je zo graag geloven hé, want dan wil ik ook zo'n dieselt hebben. Haal ik 'm gewoon uit België, staan zat coupetjes daar met 1.4-tje.

//herstel!!

Er staan een paar tussen de individuele ritten waarbij men rond de 3.4 per rit zit. Het kán dus wel!
« Laatst bewerkt op: za, 10 sep 2011, 22:43:20 door btracing »
'92 Steilheck Fox
'92 Coupé
'87 Coupé
'94 Steilheck Prego

Offline sebastiaan-vw

  • Non-Register lid
  • Berichten: 335
  • Geslacht: Man
  • s van soest
Re: Hypermiling / Ecomodding [ zo zuinig mogelijk rijden ]
« Reactie #269 Gepost op: zo, 11 sep 2011, 10:07:21 »
ik heb de laatste keer tussen de tank beurten 748 kilometer en ging 27.8 liter bij in kom ik op 1 op 26.9
en volgens mij is 145/80/13 standaard banden maat voor polo
en ik rij op snelweg rond de 100 kilometer per uur

kan natuurlijk zijn dat mijn teller iets afwijkt is ook al 28 jaar oud