optrekken op koppel niet op toeren .
en je snelheid op de snelweg met het verkeer mee en zo constant mogelijk als het kan . zodra je een afrit opduikt . de auto in neutraal en uitrollen laten (meestal is de afrit kort genoeg hiervoor )een carburateur motor pakt bij afremmen op de motor meer benzine dan stationair laten lopen . bij een injectie motor wordt er simpelweg boven de 2000 rpm geen benzine meer ingespoten ,daaronder weer wel (voor de gein getest met een mobiele co meter op de aav )
maar de meeste slimme dingen zijn goede afstellingen , en bewust zo min mogelijk remmen . dus anticiperen .
mijn aav heeft een klortere bak dan die van sjon (sjon 8p) (ik cwu)
sjon heeft een standaard stokje en ik een abu stokje .
met een abu stok heb je meer kleplift en beter gasrespons.en de motor presteert wat beter . als ik rustig rij met de cwu bak en gewoon echt op het gaspendaal let is 1 op 15,5 haalbaar .
sjon doet 1 op 17 .
hij heeft nog 2 andere auto's die allekker op het gas reageren