Auteur Topic: Hypermiling / Ecomodding [ zo zuinig mogelijk rijden ]  (gelezen 110659 keer)

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Hypermiling / Ecomodding [ zo zuinig mogelijk rijden ]
« Reactie #450 Gepost op: zo, 11 dec 2011, 19:04:02 »
 -thumbsup- we gaan het zien. de temp sensor doet het prima en in het ergste geval springt de fan aan.
Als het zo ver is is een stukje folie natuurlijk ook zo verwijderd  :)

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.899
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Hypermiling / Ecomodding [ zo zuinig mogelijk rijden ]
« Reactie #451 Gepost op: zo, 11 dec 2011, 19:18:58 »
lol, iedereen opeens z'n gril dichtmaken :D
Nee hoor -koffiedrinken-

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Hypermiling / Ecomodding [ zo zuinig mogelijk rijden ]
« Reactie #452 Gepost op: zo, 11 dec 2011, 20:22:26 »
Bij een 2f zit er een plaatje in de grill ( en onder in de bumper ) om rijwind toe te laten richting de radiateur en tegen te houden naar 'de rest van het motorruim'.  Zo is dat al bij de Polo 1: Daar waar de radiateur zit, is de grill open, daar waar geen radiateur zit,. is ie dicht. (behalve daar waar de claxon zit).

De automatisch defroster zorgt NIET voor een sneller warm wordende motor, deze zorgt enkel voor het niet bevriezen van de carburateur (of een te lage temperatuur in het inlaat traject door het verdampen van benzine )

Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline btracing

  • L86-0163
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.973
  • Geslacht: Man
  • Benjamin Dijkshoorn
Re: Hypermiling / Ecomodding [ zo zuinig mogelijk rijden ]
« Reactie #453 Gepost op: vr, 16 dec 2011, 16:39:17 »
Nieuwe tankbeurt gehad, 695 km op 42,57 liter --> 1 op 16,33 of 6,13 L per 100km! Ik ben blij, ik boek weer wat vooruitgang richting de 6 liter per 100km en daarna daar onderdoor natuurlijk!
'92 Steilheck Fox
'92 Coupé
'87 Coupé
'94 Steilheck Prego

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Hypermiling / Ecomodding [ zo zuinig mogelijk rijden ]
« Reactie #454 Gepost op: za, 17 dec 2011, 06:21:24 »
It's a race

netjes hoor voor een aau
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline btracing

  • L86-0163
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.973
  • Geslacht: Man
  • Benjamin Dijkshoorn
Re: Hypermiling / Ecomodding [ zo zuinig mogelijk rijden ]
« Reactie #455 Gepost op: za, 31 dec 2011, 19:15:13 »
Vandaag getankt, kwam uit op 1 liter per 15,97km. 6,26 liter per 100km dus.
'92 Steilheck Fox
'92 Coupé
'87 Coupé
'94 Steilheck Prego

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Hypermiling / Ecomodding [ zo zuinig mogelijk rijden ]
« Reactie #456 Gepost op: zo, 22 jan 2012, 10:40:26 »
ooit eens gedacht aan ramair ?
Is een zeer oud idee wat altijd helpt .
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Marcel86c

  • L86C-0034
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.163
  • Geslacht: Man
Re: Hypermiling / Ecomodding [ zo zuinig mogelijk rijden ]
« Reactie #457 Gepost op: zo, 22 jan 2012, 10:52:55 »
Ik had bij mij een ramair-systeem gebouwd, dmv een gat in het orginele afdekplaatje achter de gril een verfdop en een stuk slang.
Het systeem is helaas komen te vervallen bij het plaatsen van de dichte gril.
Ik weet niet wat het bracht qua zuinigheid, maar had het idee dat ik iets meer power had bij hogere snelheid.
Impossible isn't a fact, it's an opinion.

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Hypermiling / Ecomodding [ zo zuinig mogelijk rijden ]
« Reactie #458 Gepost op: zo, 22 jan 2012, 13:42:30 »
Gaatje maken in je dichte grille en daar het systeem weer op zetten .
Ik heb het er nu ook op zitten en inderdaad iets meer vermogen boven de 80km/h.
Het ziet er bij mij niet netjes uit maar het werkt wel .Ach het scheelt ik rij toch een lijk qua uiterlijk :)
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Bas

  • L86C-0051
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.388
  • Geslacht: Man
  • Bas Kamminga

Offline JJ

  • L86C-0167
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.038
  • Geslacht: Man
  • Jurre Jan de Wit
    • FB
Re: Hypermiling / Ecomodding [ zo zuinig mogelijk rijden ]
« Reactie #460 Gepost op: do, 02 feb 2012, 19:24:15 »
Gatverdamme, zijn toch geen auto's meer  -gumuz-
Polo-loos Audi A4 b5

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.533
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Hypermiling / Ecomodding [ zo zuinig mogelijk rijden ]
« Reactie #461 Gepost op: do, 02 feb 2012, 19:54:21 »
De nieuwe Audi A1 krijgt de nieuwe motor met uitschakelbare cilinders (van de 4 worden er dan nog maar 2 gebruikt onder deellast). Ben wel benieuwd naar die verbruikscijfers...!
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Sieperman

  • L86C-0151
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.044
  • Geslacht: Man
  • Siep Anne Visser
Re: Hypermiling / Ecomodding [ zo zuinig mogelijk rijden ]
« Reactie #462 Gepost op: do, 02 feb 2012, 21:32:24 »
Dat ram air idee eens uitgeprobeerd op een HZ, maar dat werkte averechts, scheelde 10 km op topsnelheid. Voor en injectie zal het wel werken, maar bij de HZ ging de overdruk niet naar de vlotterkamer waardoor hij minder benzine kreeg, omdat de druk in de venturi wel steeg. ik kan het nog wel eens op de dagslet audi proberen.
Oo=o=oO

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Hypermiling / Ecomodding [ zo zuinig mogelijk rijden ]
« Reactie #463 Gepost op: do, 02 feb 2012, 22:35:35 »
vlotterkamer ontluchting zit in dat pijpje bovenop je carb . kennerlijk heb je de slang te krap bemeten gehad in diameter .een cm of 8 minimaal in diameter inwendig .
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Hypermiling / Ecomodding [ zo zuinig mogelijk rijden ]
« Reactie #464 Gepost op: do, 02 feb 2012, 22:44:03 »
Ga je krapper als 8cm dan creeer je een rem voor je carb en zal hij meer warme lucht via de uitlaat pakken waardoor dus je prestatie van de motor achteruit gaat (hete lucht bevat minder zuurstof per liter dan koude lucht onder de zelfde druk ).
Ik ben nu met deze temperaturen naar een verbruik gegaan van 1 op 13,6 naar 1 op 14,7 dankzij ram air.
Wel heb ik het tuitje wat op de koekenpan zit verwijderd zodat de doorlaat optimaal blijft .

Nu rijd ik dus nog steeds met een cwu bak (gelijk aan bart degraaf adhdhdhdhdhdhdhdhd versnellingsbak) en is 120 bij mij 4000 toeren .

een hz moet zonder problemen 1 op 16 kunnen halen .
je hebt laagvliegers en modelvliegers .