Auteur Topic: Hypermiling / Ecomodding [ zo zuinig mogelijk rijden ]  (gelezen 103173 keer)

Offline btracing

  • L86-0163
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.973
  • Geslacht: Man
  • Benjamin Dijkshoorn
Re: Hypermiling / Ecomodding [ zo zuinig mogelijk rijden ]
« Reactie #480 Gepost op: ma, 13 feb 2012, 22:25:47 »
Ik had kreeg ondanks alle pogingen het verbruik niet minder dan 1 op 14 bij de Van......

- veel stadsverkeer, veel 80-weg/autoweg of snelweg of gemengd?
- rij je @ de snelweg niet harder dan 95-100?
- fluweel voetje op het gas, net zo hard dat je net niet langzamer gaat rijden?
- carb = stationair uitrollen ipv in de versnelling uitrollen
- geduld

Ik ben benieuwd  -dunno-

'92 Steilheck Fox
'92 Coupé
'87 Coupé
'94 Steilheck Prego

Offline Hanf

  • L86C-0188
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.378
  • Geslacht: Man
  • Hanf
Re: Hypermiling / Ecomodding [ zo zuinig mogelijk rijden ]
« Reactie #481 Gepost op: ma, 13 feb 2012, 22:39:15 »
Gemiddeld/gemeng verkeer
snelweg rijd ik niet veel merendeels 80 wegen en 50 wegen
fluweel voetje met mate
uitrollen in z'n vrij
geduld, tja daar scheelt het af en toe wel aan ja.....

Maar als 1 op 13/1 op 14 een normaal tot gem. verbruik is vind ik alles best, dacht omdat serge dat zei dat die van mij 'wat meer' verbruikte -thumbsup-

Offline JJ

  • L86C-0167
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.038
  • Geslacht: Man
  • Jurre Jan de Wit
    • FB
Re: Hypermiling / Ecomodding [ zo zuinig mogelijk rijden ]
« Reactie #482 Gepost op: ma, 20 feb 2012, 20:55:59 »
Voor het eerst mijn verbruik gemeten, en daar werd ik niet zo blij van..

1 : 11,89   -gert-

Dan kan ik net zo goed een dikke Audi gaan rijden ipv van dit 1.3tje :)

Zouden een bewerkte inlaat en andere nokkenas veel invloed hebben op het verbruik?

Of zou het blok niet goed zijn afgesteld? draaid altijd 1500 toeren stationair.  -dunno- Lijkt me ook niet helemaal goed, maar hij rijd wel goed verder...
Polo-loos Audi A4 b5

Offline C1Rob

  • L86C-0166
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.117
  • Geslacht: Man
Re: Hypermiling / Ecomodding [ zo zuinig mogelijk rijden ]
« Reactie #483 Gepost op: ma, 20 feb 2012, 21:00:54 »
1500 stationair lijkt me een beetje hoog...

Heb nu +- een km 480km gereden op een volle tank met de GT. (hoeveel liter? 35?)
86 2 GT

Offline btracing

  • L86-0163
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.973
  • Geslacht: Man
  • Benjamin Dijkshoorn
Re: Hypermiling / Ecomodding [ zo zuinig mogelijk rijden ]
« Reactie #484 Gepost op: ma, 20 feb 2012, 21:02:32 »
Goed bezig JJ, meten = weten en is de eerste stap! 1500 toeren stationair is niet helemaal zoals het hoort nee, ook als de motor goed warm is? Wat betreft het Audi rijden, denk ook aan de wegenbelasting hè  -nana-. Maar goed, je basislijn is gezet. Probeer je huidige tank eens wat rustiger te rijden, minder gehaast. Beetje uitrollen etc. etc.
'92 Steilheck Fox
'92 Coupé
'87 Coupé
'94 Steilheck Prego

Offline JJ

  • L86C-0167
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.038
  • Geslacht: Man
  • Jurre Jan de Wit
    • FB
Re: Hypermiling / Ecomodding [ zo zuinig mogelijk rijden ]
« Reactie #485 Gepost op: ma, 20 feb 2012, 21:07:18 »
Goed bezig JJ, meten = weten en is de eerste stap! 1500 toeren stationair is niet helemaal zoals het hoort nee, ook als de motor goed warm is? Wat betreft het Audi rijden, denk ook aan de wegenbelasting hè  -nana-. Maar goed, je basislijn is gezet. Probeer je huidige tank eens wat rustiger te rijden, minder gehaast. Beetje uitrollen etc. etc.

Nou, als tie warm is staat tie soms vlak tegen de 2000 aan -gert-
Tja, het gaat me niet perse om het super zuinig rijden. Maar ik vindt 1:12 niet echt normaal. En dan ben ik zeker niet constant t gaspedaal naar de bodem aan t trappen of m hoog in de toeren aan het jagen. Schakel rond de 3000 rpm dus vandaar dat het verbruik mij zo verbaast. Misschien heeft het koude weer er ook wel veel mee te maken.
Polo-loos Audi A4 b5

Offline btracing

  • L86-0163
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.973
  • Geslacht: Man
  • Benjamin Dijkshoorn
Re: Hypermiling / Ecomodding [ zo zuinig mogelijk rijden ]
« Reactie #486 Gepost op: ma, 20 feb 2012, 21:10:21 »
Koude weer heeft invloed, dat wel. Maar 2000 toeren is ook niet goei. Misschien staat je motor wel erg rijk? Ik weet ff niet hoe de NZ z'n stationair regelt, ook met een stappenmotortje op de inlaat? Misschien de evil blauwe temp sensor kaduuk?
'92 Steilheck Fox
'92 Coupé
'87 Coupé
'94 Steilheck Prego

Offline sprint26

  • L86C-0179
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.173
  • Geslacht: Man
  • Ramon Plantaz
Re: Hypermiling / Ecomodding [ zo zuinig mogelijk rijden ]
« Reactie #487 Gepost op: ma, 20 feb 2012, 21:19:27 »
Koude weer heeft invloed, dat wel. Maar 2000 toeren is ook niet goei. Misschien staat je motor wel erg rijk? Ik weet ff niet hoe de NZ z'n stationair regelt, ook met een stappenmotortje op de inlaat? Misschien de evil blauwe temp sensor kaduuk?

staat hier wel
http://vw-nz.freehostingcloud.com/index.php?option=com_content&view=article&id=47&Itemid=61
Stockcar racing is magic!!! - raceteam de sprinters #25, #26, #27.

Offline sprint26

  • L86C-0179
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.173
  • Geslacht: Man
  • Ramon Plantaz
Re: Hypermiling / Ecomodding [ zo zuinig mogelijk rijden ]
« Reactie #488 Gepost op: ma, 20 feb 2012, 21:20:37 »
1500 stationair lijkt me een beetje hoog...

Heb nu +- een km 480km gereden op een volle tank met de GT. (hoeveel liter? 35?)

Een polo heeft volgens mij een 42L tank!

Ik kon met mn Nz , volle tank meer dan 550km tuffen.
Stockcar racing is magic!!! - raceteam de sprinters #25, #26, #27.

Offline Jaap van der Vegte

  • L86C-0118
  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.800
  • Geslacht: Man
  • Kabouter
Re: Hypermiling / Ecomodding [ zo zuinig mogelijk rijden ]
« Reactie #489 Gepost op: ma, 20 feb 2012, 22:33:04 »
Laatste tijd wel een paar tankjes onder de 1:10 gehaald :D Naar de loods vind ik te ver fietsen, maar met de auto ben je er zo...
Plat op z'n bek met een paar dikke wielen eronder ziet alles er goed uit

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Hypermiling / Ecomodding [ zo zuinig mogelijk rijden ]
« Reactie #490 Gepost op: ma, 20 feb 2012, 22:48:53 »
Koude weer heeft invloed, dat wel. Maar 2000 toeren is ook niet goei. Misschien staat je motor wel erg rijk? Ik weet ff niet hoe de NZ z'n stationair regelt, ook met een stappenmotortje op de inlaat? Misschien de evil blauwe temp sensor kaduuk?

Stationair gaat gewoon met een stelschroef achterop het gasklephuis.
Hoeveel toeren doet ie koud stationair?

Offline JJ

  • L86C-0167
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.038
  • Geslacht: Man
  • Jurre Jan de Wit
    • FB
Re: Hypermiling / Ecomodding [ zo zuinig mogelijk rijden ]
« Reactie #491 Gepost op: ma, 20 feb 2012, 23:12:20 »
Stationair gaat gewoon met een stelschroef achterop het gasklephuis.
Hoeveel toeren doet ie koud stationair?

Wil dit topic niet veranderen in het problemen met mijn NZ blok topic dus ik zal binnenkort in mijn eigen project topic het probleem wel verder beschrijven.

Net nog gekeken bij de polo, gelijk na t starten rond de 1500 en daarna toch redelijk snel naar de 2000 waarna die weer terugvalt richting de 1700.

Blauwe sensor los = geen verschil
zwarte sensor los = geen verschil
lamba stekker los = geen verschil

Ik snap dr niks van.
Polo-loos Audi A4 b5

Offline btracing

  • L86-0163
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.973
  • Geslacht: Man
  • Benjamin Dijkshoorn
Re: Hypermiling / Ecomodding [ zo zuinig mogelijk rijden ]
« Reactie #492 Gepost op: ma, 20 feb 2012, 23:43:09 »
Maar goed, de bedoeling is dat de polo gewoon weer een beetje een normaal verbruik gaat laten zien en misschien wel zuiniger. De polo is immers al verlaagd  -naughty-.
'92 Steilheck Fox
'92 Coupé
'87 Coupé
'94 Steilheck Prego

Offline C1Rob

  • L86C-0166
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.117
  • Geslacht: Man
Re: Hypermiling / Ecomodding [ zo zuinig mogelijk rijden ]
« Reactie #493 Gepost op: di, 21 feb 2012, 12:50:04 »
Een polo heeft volgens mij een 42L tank!

Ik kon met mn Nz , volle tank meer dan 550km tuffen.
dacht dat de polo 2 een iets kleinere tank had? Dan heb ik 1:11 gereden wat ik eerlijk gezegt ook vrij slecht vind... eigenlijk nooit boven de 3000 toeren of snel optrekken...
86 2 GT

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.899
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Hypermiling / Ecomodding [ zo zuinig mogelijk rijden ]
« Reactie #494 Gepost op: di, 21 feb 2012, 13:07:23 »
Vroege Polo 2 t/m pak-hem-beet 1986 hebben 36 liter tank:
vanaf +/- 1986 kregen ze 42 liter tank.
Maar wat heeft de inhoud van je tank te maken met je brandstofverbruik? -dunno-
Brandstofverbruik = aantal gereden km gedeeld door aantal getankte liters.