Auteur Topic: Hypermiling / Ecomodding [ zo zuinig mogelijk rijden ]  (gelezen 103166 keer)

Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
Re: Hypermiling / Ecomodding [ zo zuinig mogelijk rijden ]
« Reactie #495 Gepost op: di, 21 feb 2012, 15:09:00 »
Minder stoppen dus langer constante snelheden  -dunno-
Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..

Offline C1Rob

  • L86C-0166
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.117
  • Geslacht: Man
Re: Hypermiling / Ecomodding [ zo zuinig mogelijk rijden ]
« Reactie #496 Gepost op: di, 21 feb 2012, 15:18:28 »
Vroege Polo 2 t/m pak-hem-beet 1986 hebben 36 liter tank:
vanaf +/- 1986 kregen ze 42 liter tank.
Maar wat heeft de inhoud van je tank te maken met je brandstofverbruik? -dunno-
Brandstofverbruik = aantal gereden km gedeeld door aantal getankte liters.

Nou 480 / 36 is iets anders dan 480/42 :P dat is het verschill :P Mn vriendin had hem vol getankt en de trip meter aangezet en heeft het bonnetje niet bewaard dus hoeveel er in ging geen idee XD
86 2 GT

Offline sebastiaan-vw

  • Non-Register lid
  • Berichten: 335
  • Geslacht: Man
  • s van soest
Re: Hypermiling / Ecomodding [ zo zuinig mogelijk rijden ]
« Reactie #497 Gepost op: di, 21 feb 2012, 16:08:43 »
als je er 36 of 42 liter bij in kan gooien had je hem naar de pomp moeten drukken

Offline Bas

  • L86C-0051
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.388
  • Geslacht: Man
  • Bas Kamminga
Re: Hypermiling / Ecomodding [ zo zuinig mogelijk rijden ]
« Reactie #498 Gepost op: di, 21 feb 2012, 19:04:25 »
Conti heeft nieuwe banden met een lagere rolweerstand op de markt gebracht:125/80 r13 Conti e contact

Offline KoenG40

  • L86C-0022
  • _Register lid 2017_
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.874
  • Geslacht: Man
  • Koen
    • Websitetitel
Re: Hypermiling / Ecomodding [ zo zuinig mogelijk rijden ]
« Reactie #499 Gepost op: di, 21 feb 2012, 19:09:20 »
Met snelheidsindicatie M =>max 130 km/u, harder mag je tóch niet  :)

Offline sprint26

  • L86C-0179
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.173
  • Geslacht: Man
  • Ramon Plantaz
Re: Hypermiling / Ecomodding [ zo zuinig mogelijk rijden ]
« Reactie #500 Gepost op: di, 21 feb 2012, 19:28:32 »
Met snelheidsindicatie M =>max 130 km/u, harder mag je tóch niet  :)

koen wat stookt zon g40 eigenlijk op, wat rijd jij met een volle 42l tank?
Stockcar racing is magic!!! - raceteam de sprinters #25, #26, #27.

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Hypermiling / Ecomodding [ zo zuinig mogelijk rijden ]
« Reactie #501 Gepost op: di, 21 feb 2012, 21:10:11 »
Vroege Polo 2 t/m pak-hem-beet 1986 hebben 36 liter tank:
vanaf +/- 1986 kregen ze 42 liter tank.
Maar wat heeft de inhoud van je tank te maken met je brandstofverbruik? -dunno-
Brandstofverbruik = aantal gereden km gedeeld door aantal getankte liters.

Zo mee eens, al rij je met een half vol getankte tank vanwege een duur tankstation.  :)
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline btracing

  • L86-0163
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.973
  • Geslacht: Man
  • Benjamin Dijkshoorn
Re: Hypermiling / Ecomodding [ zo zuinig mogelijk rijden ]
« Reactie #502 Gepost op: di, 21 feb 2012, 21:26:27 »
Simpelste manier van bijhouden is de bonnetjes bewaren en bij elke tankbeurt de kilometerstand op de bon schrijven. Dan heb je geen gezeur met de tripmeter (vergeten of juist te vroeg omgezet). Vervolgens van een paar tankbonnen ze allemaal in een spreadsheet zetten en je hebt wat cijfertjes om mee te rekenen  :).
'92 Steilheck Fox
'92 Coupé
'87 Coupé
'94 Steilheck Prego

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.899
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Hypermiling / Ecomodding [ zo zuinig mogelijk rijden ]
« Reactie #503 Gepost op: di, 21 feb 2012, 21:40:29 »
Simpelste manier van bijhouden is de bonnetjes bewaren en bij elke tankbeurt de kilometerstand op de bon schrijven.
-uitlachen- In theorie ook mijn methode, maar meestal is de praktijk anders:
oh fuck, ik mot tanken. Oh fuck, eigenlijk geen tijd, maar ja: opgedroogde tank kost nog meer tijd,
dus maar ff gauw tanken, vlug afrekenen, instappen & dagteller op nul drukken, die stand onthoud ik wel ff,
gauw pleite maken en weer verder waar ik mee bezig was.
Om vervolgens een week later 't bonnetje uit de portemonee te vissen: oh fuck, wat was de dagtellerstand ook alweer?
Zo gaat dat bij mij 9 van de 10 keer :)

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Hypermiling / Ecomodding [ zo zuinig mogelijk rijden ]
« Reactie #504 Gepost op: di, 21 feb 2012, 21:47:49 »
Derhalve meerdere pennen in de auto liggen. Zoveel seconden vergt dat dan ook weer niet. Want de praktijk leert inderdaad dat de bonnetjes pas met meerderen in de spreadsheet (spritmonitor.de) terecht komen... :D
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Hypermiling / Ecomodding [ zo zuinig mogelijk rijden ]
« Reactie #505 Gepost op: di, 21 feb 2012, 21:58:36 »
Pennen in de auto: met de koude van de afgelopen weken  -gert- werkte het potlood dat er lag een stuk beter. En ja, ik laat ze echt achter me even toeteren tot ik klaar ben met schrijven  -naughty-
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline KoenG40

  • L86C-0022
  • _Register lid 2017_
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.874
  • Geslacht: Man
  • Koen
    • Websitetitel
Re: Hypermiling / Ecomodding [ zo zuinig mogelijk rijden ]
« Reactie #506 Gepost op: di, 21 feb 2012, 22:01:35 »
koen wat stookt zo'n g40 eigenlijk op, wat rijd jij met een volle 42l tank?
Van 1:13 (Wilma) tot 1:15 (ikke) - we rijden doorgaans redelijk rustig en vrij veel langere afstanden (>70 km per rit)
Ofwel ruim 500 tot net over de 600 km op volle tank (die net niet helemaal wordt leeggereden).
Als je 'm een tank lang flink op z'n staart trapt gaat ie wel richting 1:10 denk ik (denk, want nooit gedaan).
« Laatst bewerkt op: di, 21 feb 2012, 22:04:35 door KoenG40 »

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Hypermiling / Ecomodding [ zo zuinig mogelijk rijden ]
« Reactie #507 Gepost op: do, 23 feb 2012, 12:34:12 »
Van 1 op 5 (eerste tankbeurt) naar 1 op 7 (tweede tankbeurt)...
Da's het voordeel van een zuipert, relatief snel relatief grote verbetering (al heb ik lichte bedenkingen bij de tankontluchting).
35% improvement, en dan heb ik mijn grille nog niet eens dichtgeplakt?! :D
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Hypermiling / Ecomodding [ zo zuinig mogelijk rijden ]
« Reactie #508 Gepost op: do, 23 feb 2012, 21:45:42 »
 :)
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline btracing

  • L86-0163
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.973
  • Geslacht: Man
  • Benjamin Dijkshoorn
Re: Hypermiling / Ecomodding [ zo zuinig mogelijk rijden ]
« Reactie #509 Gepost op: za, 25 feb 2012, 11:32:43 »
Stond de RaRo nou bekend om zijn goede aerodynamische profiel? Ik weet het ff niet neer  :) .
'92 Steilheck Fox
'92 Coupé
'87 Coupé
'94 Steilheck Prego