4500 toeren? Er zijn maanden dat ik het niet haal... Over het algemeen kom ik niet boven de 3000 toeren uit, met sportief rijden misschien 3800
dus 120 km/h ziet jou polo dus nooit .
als je dus continu zuinig rijdt verkolen ook je kleppen ,wat dus resulteert in slechtere cylindervulling en dus onzuiniger gedrag van je motor .
af en toe er voor zorgen dat de motor goed op temperatuur komt (niet laten zweten dat is sleutelen ) zodat alles goed schoon blijft is ook nog een remedie
mijn bougies zijn niet bruin of zwart maar mooi rood van kleur (dus het perfecte menngsel ) de toestand van je bougie is een grove graadmeter voor de toestand van je kleppen .
je kunt beter regelmatig een lang stuk op je piek van je koppelcurve rijden(daarom dus de cwu bak en de abu stok ) mijn koppel piekt bij 3800 rpm en dat is mooi 120km/h
dus blijft de motor schoon .rijdt hij het zuinigste ivm de max ideale cylindervulling (max koppelpunt is ook het punt van ideale cylindervulling )
en dit verbruik met maar 291000km op de klok vindt ik nog mooi netejes