Auteur Topic: Hypermiling / Ecomodding [ zo zuinig mogelijk rijden ]  (gelezen 110710 keer)

Offline Vinkees

  • L86C-0129
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.998
  • Geslacht: Man
  • Ronald Vinke
Re: Hypermiling / Ecomodding [ zo zuinig mogelijk rijden ]
« Reactie #315 Gepost op: wo, 14 sep 2011, 08:47:11 »
Ik wou net zeggen: ik heb nog wel setje 1F velgen liggen..
Beter 10 Polo's op de oprit, dan 1 op de sloop..

Offline btracing

  • L86-0163
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.973
  • Geslacht: Man
  • Benjamin Dijkshoorn
Re: Hypermiling / Ecomodding [ zo zuinig mogelijk rijden ]
« Reactie #316 Gepost op: wo, 14 sep 2011, 08:53:25 »
Het heeft er ook mee te maken dat de achterste wielkast naar onderen taps afloopt. Ik heb standaard staaltjes liggen, zowel fox als 5 spaak. Die zijn 5.5J als ik het zo begrijp?
'92 Steilheck Fox
'92 Coupé
'87 Coupé
'94 Steilheck Prego

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Hypermiling / Ecomodding [ zo zuinig mogelijk rijden ]
« Reactie #317 Gepost op: wo, 14 sep 2011, 11:13:30 »
Nee.
Polo 1 velgen (standaard) 4,5 J, ET hoog: (48 ?) -> optiek ala Golf 1, hoekig

Polo 2 velgen (standaard) 4,5 J, ET midden: 43 -> optiek wel bekend: ster met 5 gaten
Polo 2f velgen (standaard) 4,5 J, ET laag: 38 -> optiek gelijk aan de Polo 2; ster met 5 gaten


BTW: Bij Marcel86c kwamen de velgen uit de kruipruimte :)  komen onder de Polo 1 '77 uit,..
« Laatst bewerkt op: wo, 14 sep 2011, 11:16:11 door Jaap »
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Marcel86c

  • L86C-0034
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.163
  • Geslacht: Man
Re: Hypermiling / Ecomodding [ zo zuinig mogelijk rijden ]
« Reactie #318 Gepost op: wo, 28 sep 2011, 21:31:45 »
Vandaag voor het eerst getankt sinds de 135er er onder zitten (voor het grootste deel van de tank), resultaat: 1:17
Ik heb niet altijd even rustig gereden, maar wel geprobeerd te anticiperen.
Ik vind het wel een mooi resultaat, gezien ik eerder 1:15/15.5 reed.
Impossible isn't a fact, it's an opinion.

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Hypermiling / Ecomodding [ zo zuinig mogelijk rijden ]
« Reactie #319 Gepost op: wo, 28 sep 2011, 21:33:55 »
de 2e tank e10  zit op 1 op 14,5 met sportief rijgedrag .

zou je ook voor de gein eens moeten proberen marcel.
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Hypermiling / Ecomodding [ zo zuinig mogelijk rijden ]
« Reactie #320 Gepost op: wo, 28 sep 2011, 21:35:39 »
Zelf gemengde E10?
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Hypermiling / Ecomodding [ zo zuinig mogelijk rijden ]
« Reactie #321 Gepost op: wo, 28 sep 2011, 21:40:06 »
nope . bij de afrit elten (als ik naar mijn ouwelui ga of vliegen )
ga ik aan het eind van de afrit rechts de snelweg onder door . daar is een benzine pomp die e10 verkoopt (en het scheelt 12 cent per liter met de nederlandse euro 95)
maar zelf mengen kan ook , gewoon een 4 liter bioethanol kopen bij de action (1,40 euro per fles van een liter )
 bij het tankstation  deze in je tank mikken en aftanken met euro 95 .

maar aangezien de duitse variant goedkoper is tank ik daar wel eens in de 2 weken .

of je moet toch naar bettray gaan in emmerich ..................
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Hypermiling / Ecomodding [ zo zuinig mogelijk rijden ]
« Reactie #322 Gepost op: wo, 28 sep 2011, 21:41:53 »
Ik ga wel een keer naar de Action! Veel dichterbij voor mij. Ben benieuwd wat het met motocarbs doet.

En een jerry cannetje scoren. -ja-
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Hypermiling / Ecomodding [ zo zuinig mogelijk rijden ]
« Reactie #323 Gepost op: wo, 28 sep 2011, 21:47:03 »
ik heb er met de monopissert goede ervaringen mee , goede koude start , en de motor is soepeler op het gaspendaal in zijn lagere toeren .
 waarschijnlijkkun je dan je ontsteking op 15 graden zetten ipv 14 .
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.910
  • Geslacht: Man
Re: Hypermiling / Ecomodding [ zo zuinig mogelijk rijden ]
« Reactie #324 Gepost op: do, 29 sep 2011, 18:08:52 »
Kan ik ook eens ga proberen,tegenwoordig de Action om de hoek zitten. :)
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Hypermiling / Ecomodding [ zo zuinig mogelijk rijden ]
« Reactie #325 Gepost op: vr, 30 sep 2011, 06:33:00 »
Hoe zit dat met de rubber delen in de motorcarbs, bijv. mlotterafdichtrubbers, membranen van gasschuif, aansluitrubbers van carb naar spruitstuk?

Dat gaat niet aangevreten worden door de bio-ethanol?? Ook maar eens een (lek)test doen met een setje incomplete carb en bioethanol
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Hypermiling / Ecomodding [ zo zuinig mogelijk rijden ]
« Reactie #326 Gepost op: vr, 30 sep 2011, 09:14:47 »
 -thumbsup-@ Martijn.

Rijden Duitse motorrijders op E10? Even Googlen, ik ben zo terug

Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline rekordc

  • L86C-0097
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.030
  • Geslacht: Man
  • Martin Voerman
Re: Hypermiling / Ecomodding [ zo zuinig mogelijk rijden ]
« Reactie #327 Gepost op: vr, 30 sep 2011, 09:35:15 »
Was een van de Arno's niet bezig met een test? Rubber in die rommel?
- Onze Eigenste Ozzy Osbourne -

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.533
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Hypermiling / Ecomodding [ zo zuinig mogelijk rijden ]
« Reactie #328 Gepost op: vr, 30 sep 2011, 14:57:30 »
Citaat:
Hallo Geert,

vielen Dank für Deine eMail über Spritmonitor.

Mein VW Polo  86C hat einen ganz normalen 3F Motor, ich habe an dem Motor und auch sonst NIX an dem Auto verändert, es hat absoluten Originalzustand.

Trotzdem möchte ich ein wenig erklären wie ich zu diesen tollen Verbrauchswerten komme.

Wie man an der Tankhistorie sehen kann benutze ich den 16 Jahre alten Polo als Alltagsauto; ich fahre IMMER sehr passiv, schalte IMMER schnell in den nächsten Gang, ich vermeide IMMER eine Drehzahl übere 3500 U/min., ich kontrolliere jede Woche in allen Reifen den Luftdruck, ich fahre immer mit einem leeren und aufgeräumten Kofferraum, ich fahre immer nur die vorgegebene Geschwindigkeiten (30 / 50 / 60 / 70 und 110 km/h auf den Autobahnen).

Und IMMER wenn ich in mein Polo steige NEHME ich mir ZEIT; ich habe es NIEMALS eilig, weil ich IMMER früh genug zu meinem Ziel los fahre....

Ich hoffe, dass erklärt meine immer so niedrigen Verbrauchswerte.

Viele Grüße aus Düsseldorf
Michael


5,57 liter/100 km ==> 1 op 17,95 (met een 3F!)
« Laatst bewerkt op: vr, 30 sep 2011, 15:03:01 door Gekke Gerrit »
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Hypermiling / Ecomodding [ zo zuinig mogelijk rijden ]
« Reactie #329 Gepost op: vr, 30 sep 2011, 15:01:02 »
Citaat:
Hallo Geert,

vielen Dank für Deine eMail über Spritmonitor.

Mein VW Polo  86C hat einen ganz normalen 3F Motor, ich habe an dem Motor und auch sonst NIX an dem Auto verändert, es hat absoluten Originalzustand.

Trotzdem möchte ich ein wenig erklären wie ich zu diesen tollen Verbrauchswerten komme.

Wie man an der Tankhistorie sehen kann benutze ich den 16 Jahre alten Polo als Alltagsauto; ich fahre IMMER sehr passiv, schalte IMMER schnell in den nächsten Gang, ich vermeide IMMER eine Drehzahl übere 3500 U/min., ich kontrolliere jede Woche in allen Reifen den Luftdruck, ich fahre immer mit einem leeren und aufgeräumten Kofferraum, ich fahre immer nur die vorgegebene Geschwindigkeiten (30 / 50 / 60 / 70 und 110 km/h auf den Autobahnen).

Und IMMER wenn ich in mein Polo steige NEHME ich mir ZEIT; ich habe es NIEMALS eilig, weil ich IMMER früh genug zu meinem Ziel los fahre....

Ich hoffe, dass erklärt meine immer so niedrigen Verbrauchswerte.

Viele Grüße aus Düsseldorf
Michael


5,57 liter/100 km ==> 1 op 17,95 (met een 3F!)
Mijn vier belangrijke punten (naast de rechtervoetcontrole):

Mijn vertrektijd heb ik, in de ochtend, een kwartier vervroegd om tijdens mijn woon-werkverkeer rustiger te kunnen rijden en minder verkeershinder te hebben.
Bij vertrek start ik de motor pas als ik er helemaal klaar voor ben.
Verder vooruit kijken/denken om verkeerssituaties in te schatten.
Ken je standaard ritten! Dus je kent je stoplichten en hun faselengte en reageer op de situatie.

edit: ik rijdt nu zelfs meer km per woon-werkrit omdat ik een route heb waar je maar 80 km/h mag. Is langer maar wel economischer.  :)

Imo maakt de configuratie van je auto niet uit als je maar 1 factor tegelijk aanpakt en voor en na metingen doet.


Dus de meeste winst maak je echt met nadenken en niet met karton of plastic. -ja-
« Laatst bewerkt op: vr, 30 sep 2011, 15:03:12 door Steilheck »
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift