Is meestal DE oorzaak van overdruk in je systeem.
<knip>Maar als ik de G40 op zijn broek ga geven zie ik bij ong. 180 km/h de koelvloeistof tempratuur oplopen en bij 200 km/h gaat het lampje knipperen, als ik dan weer
gas los laat en rustig 80 ga rijden loopt de tempratuur weer terug naar 'normaal'.<knip>
<knip> ik denk zelf dat me radiateur niet groot genoeg is of dat de fan gewoon weg niet genoeg tpm draait, <knip>
Niet genoeg RPM by 180km/h ?
Heeft niks met je koelvin te maken, die is alleen voor "langzaam" rijden / file rijden / wachten voor de stoplichten,
voor de rest is het puur rijwind waar je mee te maken hebt.
Met de originele radiateur zou het allemaal prima moeten werken.
Anders : controleren en uitsluiten.
- vloeistofniveau ok ?
- koelvloeistof ok ?
( want als je 180km/h gaat blazen met iets wat meer op water lijkt, gaat dat echt niet lang goed )
- radiateur verstopt ?
- thermostaat ok ?
( als ie halverwege blijft hangen heb je geen volledige cirulatie, alhoewel ze meestel wel óf niet werken, zelden er tussenin )
- waterpomp ok ? ( schoepen versleten, afgebroken, los op de as )
- haal de druk van het systeem, start motor ( met expansievatdop er weer op )
voel je koelslangen, als deze binnen afzienbare tijd keihard aanvoelen heb je vrijwel
zeker een lek in je koppakking ( = uitlaatgas in je systeem )
- systeem op druk zetten met een een testpomp ( met druk meter )
In jouw geval zal dit niet veel opleveren, gezien je na 2 weken nog steeds druk op je systeem hebt.
- Tevens kan oververhitten bij zware belasting het gevolg van een arm brandstofmengsel zijn natuurlijk... ( just sayin' )
Vergeet ik nog iets ?