Ik heb een 1.4 AEX blokje waarop een AEE kop komt met een turbo. Een tijdje terug heb ik wat op elkaar gepuzzeld en een foto gemaakt;
Maar ik twijfel nog over een paar dingen. In het kort;
Hoe zal ik mn inlaat maken en wat is er mogelijk?
Optie 1:
- Throttle bodies met stand alone management (b.v. KMS / DTA).
Vraag 1; Hoeveel nut hebben TB’s bij een turbo?
Vraag 2; Zouden de kosten het waard zijn? Je bent tenslotte voor alleen de onderdelen al gauw 1400 euro kwijt en dan moet het er nog in en afgesteld worden.
Optie 2:
- Ander inlaat spruitstuk en andere gasklep welke geoptimaliseerd kunnen worden.
Ik dacht aan een 3F spruitstuk en G40 gasklep
Vraag 1; Past dit überhaubt? (Er stond me iets bij dat de inlaat namelijk anders was van de oudere blokjes qua montage.)
Vraag 2; Als het past zou ik hiermee een aardige winst hebben t.o.v. mijn standaard inlaat en gasklep (1.4 AEX) of is het verschil te verwaarlozen?
Dit zou dan weer met een computer uit een G60 (digifant) aangestuurd kunnen worden. Is dat te doen of is dat het mezelf alleen maar moeilijk maken?
Als iemand anders een beter idee heeft hoor ik dat uiteraard ook graag!!
Tot slot de nokkenas;
Ik lees regelmatig dat de 3F nokkenas heel goed schijnt te werken op G40 motoren met turbo. Zelf beter dan een scherpere asymmetrische van bijvoorbeeld Schrick.
Vraag 1; Kan iemand mij vertellen wat het nut van een asymmetrische nokker is?
Vraag 2; Kan iemand bovenstaand verhaal bevestigen of is het stierenpoep?
Ik weet dat sommige vragen persoonlijk zijn maar een mening wordt ook gewaardeerd
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Groeten Björn