Auteur Topic: Gelijkvormigheid Polo 1/Polo 2F  (gelezen 1845 keer)

Offline jellehier

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.431
  • Geslacht: Man
  • Jelle de Vries
    • VWteamarnhem.com
Re: Gelijkvormigheid Polo 1/Polo 2F
« Reactie #15 Gepost op: za, 01 okt 2011, 21:50:23 »
extra lawaai zal wel meevallen. 2f dash is ook maar een stuk plastic.

Voor wat hoort wat natuurlijk 2f donor zat daar nog een nette groen metallic neus op?
Van auto alarm tot zwanehals. Geen systeem een probleem. de_inbouwer@live.nl - Ook voor kabelboom werk.

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.533
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Gelijkvormigheid Polo 1/Polo 2F
« Reactie #16 Gepost op: za, 01 okt 2011, 22:01:15 »
De spatborden zijn gewoon netjes, zitten alleen wel huge stickers op van de Style-uitvoering (niet direct mijn ding). Motorkap ook redelijk, weet even niet meer zeker of er nou op een plekje wat blanke lak losliet. Grilletje in kleur. Bumpertje wil Ghop graag hebben, geloof ik, maar had jij ook niet nodig, toch? -dunno-
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline jellehier

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.431
  • Geslacht: Man
  • Jelle de Vries
    • VWteamarnhem.com
Re: Gelijkvormigheid Polo 1/Polo 2F
« Reactie #17 Gepost op: za, 01 okt 2011, 22:07:59 »
nee bumper heb ik niet nodig. Motorkap moet ik morgen even kijken, maar de spatborden en grille zijn lelijk.  -thumbsup-
Van auto alarm tot zwanehals. Geen systeem een probleem. de_inbouwer@live.nl - Ook voor kabelboom werk.

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.533
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Gelijkvormigheid Polo 1/Polo 2F
« Reactie #18 Gepost op: za, 01 okt 2011, 22:11:48 »
Ik neem ze de 16e wel mee. Ik heb wel het VW-logootje uit de grille gehaald voor die van mij (daar was-ie uit). Het logootje zelf is sowieso niet mooi meer, en ach, zo heb je zo'n gewilde embleemloze grille?! :D
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline jellehier

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.431
  • Geslacht: Man
  • Jelle de Vries
    • VWteamarnhem.com
Re: Gelijkvormigheid Polo 1/Polo 2F
« Reactie #19 Gepost op: za, 01 okt 2011, 22:13:10 »
top
Wanneer ga je de diesel ombouw doen?
Van auto alarm tot zwanehals. Geen systeem een probleem. de_inbouwer@live.nl - Ook voor kabelboom werk.

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.533
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Gelijkvormigheid Polo 1/Polo 2F
« Reactie #20 Gepost op: za, 01 okt 2011, 22:25:44 »
Ik ben nu de onderdelen aan het demonteren/verzamelen (1x per week tussendoor af en toe een paar uurtjes als ik niet hoef te werken, de kinderen niet bezig hoef te houden, hoef te sturderen, de hond uit hoef te laten of mijn weduwe-moeder met Alzheimer ondersteunen).
De week na de meeting ga ik de boel opbouwen. Maar als ik het goed begrijp gaat het alleen om de aanpassing van de dashboard-kabelboom, toch? Kan de 2 kabelbomen wel meenemen naar de meeting? -dunno- (dash-kabelbomen van 2F en 1)
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline jellehier

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.431
  • Geslacht: Man
  • Jelle de Vries
    • VWteamarnhem.com
Re: Gelijkvormigheid Polo 1/Polo 2F
« Reactie #21 Gepost op: za, 01 okt 2011, 22:29:16 »
is makkelijker in de auto kan ik gelijk testen. Geluk voor jou is dat ik de laatste week van oktober niet hoef te werken. Kan ik jou dus de diesel lopend maken. Mits dat kan wat jou betreft.
Van auto alarm tot zwanehals. Geen systeem een probleem. de_inbouwer@live.nl - Ook voor kabelboom werk.

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.533
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Gelijkvormigheid Polo 1/Polo 2F
« Reactie #22 Gepost op: za, 01 okt 2011, 22:32:29 »
Hoe kan ik daar bezwaar tegen hebben?  :)  Ik woon alleen niet direct in de buurt van Schaarsbergen, en ik zal zelf wel moeten werken...
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.533
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Gelijkvormigheid Polo 1/Polo 2F
« Reactie #23 Gepost op: za, 01 okt 2011, 23:19:36 »
Goed, tot zover hoofdstukje dashboard en kabelboom... Daarmee ook de kachelvraag.

Rembekrachtiger: volledig uitwisselbaar (mits hrc en remzuigers op achteras op elkaar bemeten zijn)?

Ja, je moet ook de pedalerie overzetten, maar dat heb ik vandaag al gedaan...  -thumbsup-

De belangrijkste: Remkrachtverdeler (verdeelblokje linksachter/onder): over te zetten?

Stuurhuis (volledig, dus inclusief de stuurstangen e.d.): over te zetten? Daarin zoek ik vooral bevestiging, volgens mij moet dit gewoon kunnen...
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Gelijkvormigheid Polo 1/Polo 2F
« Reactie #24 Gepost op: zo, 02 okt 2011, 09:44:35 »
Volgens mij moet stuurhuis in z'n geheel gewoon kunnen: Beugels tegen 't schutbord zijn nooit gewijzigd, en de gaten in de pitmanarmen ook niet volgens mij..
Maar zet je niet ook het complete onderstel over? ( voorpoten etc? ) dan kan ik mij niet voorstellen dat t niet zou gaan passen.

TENZIJ de aansluiting van de stuurstang op het stuurhuis ooit is gewijzigd, maar dat is volgens mij niet het geval ( not 100% sure ) Marcel86c zal t waarschijnlijk wel weten.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Douwe

  • L86C-0029 "Blikopener"
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.791
  • Geslacht: Man
  • Blikopener
Re: Gelijkvormigheid Polo 1/Polo 2F
« Reactie #25 Gepost op: zo, 02 okt 2011, 12:45:35 »
Dash 2F past met heel veel passen meten in een 1(F).
Het mag dan wel niet mooi zijn, praktisch is het wel.  -nana-

Douwe
Niks Oldskool, gewoon OUD én ORIGINEEL!

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.533
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Gelijkvormigheid Polo 1/Polo 2F
« Reactie #26 Gepost op: zo, 02 okt 2011, 17:41:28 »
Volgens mij moet stuurhuis in z'n geheel gewoon kunnen: Beugels tegen 't schutbord zijn nooit gewijzigd, en de gaten in de pitmanarmen ook niet volgens mij..
Maar zet je niet ook het complete onderstel over? ( voorpoten etc? ) dan kan ik mij niet voorstellen dat t niet zou gaan passen.
TENZIJ de aansluiting van de stuurstang op het stuurhuis ooit is gewijzigd, maar dat is volgens mij niet het geval ( not 100% sure ) Marcel86c zal t waarschijnlijk wel weten.

In het geval van de diesel zet ik indd alles over (dus stuurhuis, veerpoten én bijbehorende stuurstangen). Bij de Derby heb ik nieuwe veerpoten en stuurstangen, maar een oud stuurhuis volgens mij. Zal daarbij ook het nieuwe stuurhuis gebruiken. Dank voor de bevestiging!
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.533
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Gelijkvormigheid Polo 1/Polo 2F
« Reactie #27 Gepost op: zo, 02 okt 2011, 17:45:03 »
Dash 2F past met heel veel passen meten in een 1(F).
Het mag dan wel niet mooi zijn, praktisch is het wel.  -nana-

Douwe

Ik ging inderdaad voor het 2F-dash. Dat is echter inderdaad wel wat aanpassen (de hoek is anders, de gaten moeten bijgeboord worden, en de kachel is anders. Ga nu waarschijnlijk toch voor het 1-dash, de kabelboom wordt dan voor me aangepast en dat vind ik eigenlijk ook wel prima (en leuk). Met de diesel-toerenteller van de Golf en de klok van een 1 met een nieuwe zelfgemaakte schaal zoals Kabouter Jaap dat heeft gedaan ga ik voor een dieseltoerenteller in de 1. Alleen even een extra dashlampje uit zoeken...
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline JTG

  • L86C-0152
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.396
  • Geslacht: Man
  • Theunis Geertsma
Re: Gelijkvormigheid Polo 1/Polo 2F
« Reactie #28 Gepost op: zo, 02 okt 2011, 18:42:50 »
hmpfff dat zal het zwaarste gedeelte van de ombouw zijn......

wel of niet een chromen randje en uhh -nana-
vw,vw,vw,mercedes en seat