Hallo allemaal,
Ik heb nu 2 dagen dit forum afgelezen, zoekend naar een vergelijkbare problemen waar mijn auto mogelijk last van heeft en kom uit op van alles en nog wat. tot aan de ontstekings afstelling, mogelijke verstopte brandstof filters aan toe.
Daarom ga ik de volgende vraag stellen. ik wel een vermoeden, maar ik sta altijd open voor suggesties.
nou reed ik woensdag van mijn werk naar huis, en had een haperende motor, soms viel hij even uit en pakte hij hem weer op op het moment dat ik meer gas of vol gas gaf, toen ik na het tanken wou starten wou hij alleen starten op het moment dat ik een beetje met het gas pompte, ( starten duurde zoo'n 6-7 sec )
Nu heb ik een NZ motorblok, en daar zit zoo'n ontsteking op met een paddo?. of ontstekings vervroeger?.
Nu heb ik gelezen dat het de halgever kan zijn, maar ik heb geen uitvallende of vreemd werkende toerenteller.
Ook heb ik gelezen dat het de blauwe sensor kan zijn, hoe kan je dat controleren?.
De lamdasensor heb ik gecontroleert, is het ook niet,
En als ik de luchtmassa meter er af trek dondert hij na genoeg uit.
Mijn toerental is altijd zoo'n 1000-1100 toeren geweest, dus ik weet niet beter.
Als ik de stekker van de blauwe sensor er af haal blijft hij gewoon draaien. is dit normaal?.
Hoe kan ik de bobine controleren, er staat wel op dit forum hoe je de 4kante bobine moet controleren, maar... ik heb een ronde? kan die storing geven?, de bougies zijn wel mooi helder bruin.
Dan de halgever, ik heb geen stotterend of uitvallende toerenteller. kan alsnog de halgever het probleem zijn?. en zijn alle halgevers het zelfde qwa omvang/grote ?. er zijn geen verschillen in het werkje zelf?.
Ik heb recent vervangen, Bougies, Verdeler kap, Rotor, brandstof filter, Distributie riem, blauwe en zwarte sensor ( 2de hands ), Olie en filter, Koelpomp, versnellingsbak:P.
Ik rij er nu al 2 maanden probleem loos elke dag 88 KM neem na me werk op en neer.
Bedankt alvast voor je reacties;).
P.S. Zoekfunctie uitgebrijd gebruikt.