Jah, hartje winter.
Sneeuw, en kou.
En dan in een auto die naar mijn zin een stuk warmer kan.
Weet niet wat jullie ervaring is van de kachel van de polo,maar ik heb het goed koud tijdens het rijden.
Er komt wel warme lucht bij het raam vandaan, en bij de voetjes als ik m daarop zet.
Maar dit is niet voldoende.
Die pijp van de kachel klep naar de raamroosters blaast ook lekker van onder het stuur op mijn benen.
Dus dat is ook al niet ideaal.
Zal die eens een keer aftapen met aluminium tape, dat zal m leren.
Maar nu is het volgende aan de hand, sinds een paar dagen ligt er van dat zachte foam spul op het dashboard.
Volgens mij is dat die troep die als afscheiding dient tussen de kachel radiator voor het warme gedeelte, en de raam roosters.
Dan voegt hij dus altijd koude lucht na de kachel radiator bij.
Aan de andere kant tikt de kvs temperatuur sensor ook niet de 90 graden aan,maar net iets eronder,maar zou dat zoveel verschil uitmaken?
Heb er al een andere thermostaat in gezet (geen nieuwe) en daar werd t al ietsje meer van.
Kan zo'n kachel radiateurtje nou ook nog verstopt raken?
Er zat eerst meer water dan koelvloeistof in, dit heb ik wel al vervangen.
Dat de kachel radiator niet helemaal jofel is kan ik me ook wel iets bij voorstellen, van de zomer met de kraan op koud, was deze ook echt koud.
En dat is dan de eerste polo kachel in mijn lange polo cariere die dat ook netjes doet,omdat die kraantje altijd bocht zijn.
Als het radiateurtje wat verstopt is, is de flow erdoorheen ook minder, en vangt dan misschien het standaard lekken van het kraantje op...
Hmz, ene kant is het kut dat de kachel zo slecht presteerd,maar aan de andere kant is het ook weer te koud om er wat aan te doen