Je vragen zijn stuk voor stuk eignelijk al beantwoord:
- Kachel alleen op stand 3 -> Waarschijnlijk weerstand blokje op de kachel stuk. Onder de motorkap de plastic afdekking tussen accu en zekeringkast verwijderen ( rubberen strip eerst, dan dun plastic optillen ) en dan zit ie aan de kant van de accu redelijk in het zicht: een langwerpig vierkant staafje met draadjes erom gewikkeld.
![](http://www.steilheck.nl/cpg/albums/userpics/thumb_IMAGE_343.jpg)
- Temperatuur van motor loopt niet op of terug bij koud weer -> Waarschijnlijk is de thermostaat overleden. Deze zorgt ervoor dat de motor voldoen koeling heeft in de zomer en in de winter niet te veel afkoelt. Achter het bochtje, onder de blauwe en zwarte sensor, zit deze verstopt:
![](http://www.volksforum.com/albums/files/8/9/1/pict0003_920591.JPG)
( onder je ontsteking in het motorruim). Als deze open blijft staan, dan is de koelkracht zomers prima, maar swinters te veel. Waardoor ook het brandstof verbruik wel eens verhoogd kan zijn.
- Tikken onder de kap: Klepstoters kunnen vervuild zijn, maar de NZ heeft ook vrij 'rumourige' injectoren. Deze zijn destijds bij een terugroepactie/modificatie voorzien van een schuimkapje bij wijze van geluidstemping. Een soort elektrisch klikken; injectoren. mechanisch tikken: klepstoters. Hoeft dus niet per-ce slecht te zijn. Als het de klepstoters zijn kan je eens een motorflush gebruiken bij de eerst volgende olie-wissel, maar of dat voldoende is?
- Brandstoffilter: inderdaad: onder de kofferbak bodem, en heel vaak vergeten. vervuiling maakt soms dat de pomp niet voldoende druk meer kan leveren ( pomp wel, maar de druk komt niet meer bij de injectoren terecht
![lachen :)](http://www.g40.nl/smf/Smileys/86c/biggrin2.gif)
) of dat door ophoping van water de boel s winters bevriest.
- Carterontluchting: Wat Jaap zegt: Bij een NZ zit deze in het 'meet' gedeelte: als de motor hier valse lucht zuigt, komt dat het mengsel niet ten goede.