Auteur Topic: onderblok  (gelezen 1404 keer)

Offline sprint26

  • L86C-0179
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.173
  • Geslacht: Man
  • Ramon Plantaz
onderblok
« Gepost op: wo, 22 feb 2012, 19:22:25 »
Een vriend van mij heeft met spoed een blokje nodig. Nu gaat het om de onderblokken. Hij heeft een schlebhebelmotor waarvan het blok een barstje heeft bij een bout. Nu kunnen we nergens terugvinden welke onderblokken , schlebhebel en hydro, hetzelfde zijn. Ik zie dat ze dezelfde boring hebben, alleen zit het verschil in de slag. Ook is er een andere aandrijving van de oliepomp. Zijn blokken tegebruiken om een schlebhebel compleet te maken. Het blok wordt dan wel nog geboord tot de zuigers.

Kan iemand me hier snel iets over laten weten of vertllen waar ik info kan vinden.

gr ramon
Stockcar racing is magic!!! - raceteam de sprinters #25, #26, #27.

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: onderblok
« Reactie #1 Gepost op: wo, 22 feb 2012, 19:23:24 »
Wat voor blok heeft hij nu? Die met scheur dus.
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline sprint26

  • L86C-0179
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.173
  • Geslacht: Man
  • Ramon Plantaz
Re: onderblok
« Reactie #2 Gepost op: wo, 22 feb 2012, 19:30:50 »
Wat voor blok heeft hij nu? Die met scheur dus.

ik heb m even ge-sms't, zal t zo posten.....
Stockcar racing is magic!!! - raceteam de sprinters #25, #26, #27.

Offline sprint26

  • L86C-0179
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.173
  • Geslacht: Man
  • Ramon Plantaz
Re: onderblok
« Reactie #3 Gepost op: wo, 22 feb 2012, 19:36:26 »
staat er niet meer op. Iemand mee geracet en heeft dit eruit gehaald.

zijn er onderblokken die identiek zijn aan een schlebhebel. Het is in ieder geval een 1300cc, omdat ze in die klasse met een 1300 reden.

Het gaat zich om de schlebhebel koppen op een hydro zetten. De zuigers en kruk gaan mee over en alles wordt geboord. dus hoeft niet zo direct pasklaar te zijn.


Als blokken maar bruikbaar zijn en geboord kunnen worden zodat alles past en er weer 1300it komt.
Stockcar racing is magic!!! - raceteam de sprinters #25, #26, #27.

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: onderblok
« Reactie #4 Gepost op: wo, 22 feb 2012, 19:45:27 »
Ik heb nog een MH krukas en oliepomp liggen als dat nodig is. MH is 1.3 hydro.
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline sprint26

  • L86C-0179
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.173
  • Geslacht: Man
  • Ramon Plantaz
Re: onderblok
« Reactie #5 Gepost op: wo, 22 feb 2012, 20:26:56 »
Ik heb als het niet anders kan nog een audi50 en een polo1 schlebhebel, volgens mij een gl, denk ik.

Maar als ik nu een kaal hydro onderblok van bv een zelfde zuiger diam. neem kan dan alles gewoon over gezet worden. Dan zal ik problemen met passen van de oliepomp krijgen.

« Laatst bewerkt op: wo, 22 feb 2012, 20:28:30 door sprint26 »
Stockcar racing is magic!!! - raceteam de sprinters #25, #26, #27.

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: onderblok
« Reactie #6 Gepost op: wo, 22 feb 2012, 20:31:07 »
Audi 50 is 1100 volgens mij, heb ik er ook nog één van (HB en HC). Polo is over het algemeen 900 cc pure power (HA)...
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline sprint26

  • L86C-0179
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.173
  • Geslacht: Man
  • Ramon Plantaz
Re: onderblok
« Reactie #7 Gepost op: wo, 22 feb 2012, 20:34:56 »
Audi 50 is 1100 volgens mij, heb ik er ook nog één van (HB en HC). Polo is over het algemeen 900 cc pure power (HA)...

Als het blok maar passend te maken is. Wordt opgeboord -naughty-.
Maar als het een hb is kun je dan ook de boring vergroten of kom je dan weer bij oliekanalen en koelkanalen. Mij lijken alle schlebhebel onderblokken bruikbaar om een 1300tje van te maken. Maar weet iemand hoe dat nu werkt met hydro onderblokken?
Stockcar racing is magic!!! - raceteam de sprinters #25, #26, #27.

Offline JTG

  • L86C-0152
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.396
  • Geslacht: Man
  • Theunis Geertsma
Re: onderblok
« Reactie #8 Gepost op: wo, 22 feb 2012, 21:17:18 »
Serge -dunno-
vw,vw,vw,mercedes en seat

Offline sprint26

  • L86C-0179
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.173
  • Geslacht: Man
  • Ramon Plantaz
Re: onderblok
« Reactie #9 Gepost op: wo, 22 feb 2012, 21:22:29 »
Serge -dunno-

wacht ff af, misschien reageerd hij hier wel :)
Stockcar racing is magic!!! - raceteam de sprinters #25, #26, #27.

Offline JTG

  • L86C-0152
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.396
  • Geslacht: Man
  • Theunis Geertsma
Re: onderblok
« Reactie #10 Gepost op: wo, 22 feb 2012, 21:25:06 »
of bellen via nummerlijst kan ook nog. Hij is vast bezig zijn Ford te poetsen :)
vw,vw,vw,mercedes en seat

Offline Marcel86c

  • L86C-0034
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.163
  • Geslacht: Man
Re: onderblok
« Reactie #11 Gepost op: wo, 22 feb 2012, 21:33:47 »
Het hangt een beetje van het blok af of de zuigers het zelfde zijn. Het hangt er vanaf of er een vlakke kop of een kop met verbrandingsruimte op komt.

De onderblokken van een 1050 en een 1300 zijn volgens mij allemaal gelijk. Het enige verschil tussen de blokken zit 'm in de oliepomp, maar als je het binnenwerk vervangt moet ook dat geen verschil meer maken.
De 900 en 1100 blokken hebben een andere boring, maar zijn (afgezien van de hele oude) verder gelijk voor zover ik weet.
Impossible isn't a fact, it's an opinion.

Offline sprint26

  • L86C-0179
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.173
  • Geslacht: Man
  • Ramon Plantaz
Re: onderblok
« Reactie #12 Gepost op: wo, 22 feb 2012, 21:36:53 »
Het hangt een beetje van het blok af of de zuigers het zelfde zijn. Het hangt er vanaf of er een vlakke kop of een kop met verbrandingsruimte op komt.

De onderblokken van een 1050 en een 1300 zijn volgens mij allemaal gelijk. Het enige verschil tussen de blokken zit 'm in de oliepomp, maar als je het binnenwerk vervangt moet ook dat geen verschil meer maken.
De 900 en 1100 blokken hebben een andere boring, maar zijn (afgezien van de hele oude) verder gelijk voor zover ik weet.

Klopt volgens mij zijn alle blokken hetzelfde. Het zit hem in de slag. De rest laten we gewoon opboren tot een 1300 overmaatse zuiger. Ik was er vergeten bij te vermelden dat de verbrandingsrimte in de kop zit.
Stockcar racing is magic!!! - raceteam de sprinters #25, #26, #27.

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: onderblok
« Reactie #13 Gepost op: wo, 22 feb 2012, 21:41:30 »
verbrandingsruimte in de kop bij een sleeptuimelaar met 1300 cc dat is maar 1 mogelijkheid dat is een hh motor .

maar nu het mooie .je kunt elk onderblok van een 1.3 pakken of een 1050 cc ,maar die laatste zou ik niet doen ivm stootranden op de verkeerde plek ..

Het draaiwerk en oliepomp van de hh motor past 1 op 1 op een hydrau onderblok .
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline sprint26

  • L86C-0179
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.173
  • Geslacht: Man
  • Ramon Plantaz
Re: onderblok
« Reactie #14 Gepost op: wo, 22 feb 2012, 21:58:11 »
verbrandingsruimte in de kop bij een sleeptuimelaar met 1300 cc dat is maar 1 mogelijkheid dat is een hh motor .

maar nu het mooie .je kunt elk onderblok van een 1.3 pakken of een 1050 cc ,maar die laatste zou ik niet doen ivm stootranden op de verkeerde plek ..

Het draaiwerk en oliepomp van de hh motor past 1 op 1 op een hydrau onderblok .

het gaat alleen om het blok. Dit kan dus -thumbsup-. Dank je voor je reactie  -thumbsup-.

Dan hebben we voorlopig nog genoeg bruikbaar materiaal.
Stockcar racing is magic!!! - raceteam de sprinters #25, #26, #27.