kun je me uitleggen hoe dat in z'n werk moet gaan?
Heb dit nog nooit gedaan.
allereerst moet de motor koud zijn, anders staat er teveel druk op het koelsysteem, ook moet de motor uit staan
-je zet de interieurverwarming op uiterst warm
-je draait de dop van het koelvloeistofreservoir af
-je draait het dopje aan de interieurverwarming onder de paravan, bij de warm/koud klep los totdat er koelvloeistof uit komt
-als het koelvloeistofniveau teveel daalt vul je iets bij, totdat er koelvloeistof uit het dopje komt
-je draait de dopjes weer erop
De motor even laten draaien om het water rond te pompen, en daarmee de overgebleven luchtbellen ook, en daarna opnieuw ontluchten zou volgens mij ook iets kunnen helpen.
Ik geloof dat dat het is, ik heb zelf nooit iets anders gedaan, maar ik heb hem dan ook nooit echt hoeven te ontluchten.
Als ik iets vergeten ben hoor ik het graag, ik denk dat ik binnen afzienbare tijd ook het een en het ander aan mijn koelsysteem ga doen, dus dit zeker weten zal wel fijn zijn.
Ohja, bij een warme motor de koelvloeistofdop eraf halen en er weer opzetten zorgt voor onderdruk, en dan krijg je de dop er niet meer af bij een koude motor, dus altijd met koude motor werken