Auteur Topic: Waarom niet?  (gelezen 5078 keer)

Offline Lowrida

  • Non-Register lid
  • Berichten: 312
  • Geslacht: Man
  • Remon Koen
    • Garage Koen
Re: Waarom niet?
« Reactie #15 Gepost op: vr, 13 apr 2012, 18:44:58 »
Staats-KAS patje... het is een KAS-boek.. en die kun je dan weer in een kasT zetten!  -nana-
Het leven is net een kartbaan: Sensatie, adrenaline en veel te snel voorbij!

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.910
  • Geslacht: Man
Re: Waarom niet?
« Reactie #16 Gepost op: vr, 13 apr 2012, 19:43:47 »
Ik ben soms gul met type..... -nana- :)
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline mark2fpolo

  • L86C-0109
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.473
  • Geslacht: Man
Re: Waarom niet?
« Reactie #17 Gepost op: vr, 13 apr 2012, 21:59:18 »
Als je kan aantonen dat je bijvoorbeeld sla olie in belgie koopt, hoef je ook geen accijns te betalen!

Offline Julion

  • L86C-0193
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.645
  • Geslacht: Man
  • Julion Heijnen
Re: Waarom niet?
« Reactie #18 Gepost op: vr, 13 apr 2012, 22:50:58 »
wat een klaagzang hier zeg ha ha, ben blij dat je in nederland woont, kijk es om je heen :) wij hebben het hier zo slecht nog niet denk ik -thumbsup-

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Waarom niet?
« Reactie #19 Gepost op: vr, 13 apr 2012, 23:18:00 »
hmm....ben benieuwd of het zo werkt Mark.

Officieel ga je dan brandstof importeren.... (ok. slaolie. maar wel met als doel het als brandstof te gebruiken)

Dan moet je én accijns en belasting betalen  -dunno-

@ julion: so true....

Offline mark2fpolo

  • L86C-0109
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.473
  • Geslacht: Man
Re: Waarom niet?
« Reactie #20 Gepost op: za, 14 apr 2012, 09:17:30 »
Dit is wat ik een keer gelezen heb op het TDI forum, als ik me niet vergis. Als je tankt in het buitenland heb je hetzelfde idee.

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Waarom niet?
« Reactie #21 Gepost op: za, 14 apr 2012, 12:04:24 »
hmmm... goed punt.

tja. geen idee.  -dunno-

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Waarom niet?
« Reactie #22 Gepost op: za, 14 apr 2012, 13:07:30 »
Toen ik nog druk aan het PPO'en was, heb ik het ook uitgeplozen:

Wat er in je tank zit, is accijnsvrij te importeren. Daarnaast mag je een jerrycan reservebrandstof meenemen. Hoeveel is niet gegeven, maar 5 liter geeft zeker geen problemen, Bij meer dan 20 liter wordt het importeren.

Alleen: Als je in Duitsland de tank met slaolie vult, moet je óók daar accijns betalen. Dus tja. omslachtig. Maar goed. We rijden allemaal wel eens te hard toch? En krijgen echt niet elke keer een bon
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline mark2fpolo

  • L86C-0109
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.473
  • Geslacht: Man
Re: Waarom niet?
« Reactie #23 Gepost op: za, 14 apr 2012, 17:27:32 »


 Maar goed. We rijden allemaal wel eens te hard toch? En krijgen echt niet elke keer een bon

True! Alleen is een belasting aanslag zwaarder dan 20km te hard schat ik zo in!

Offline bobrosco

  • L86C-0208
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.116
  • Geslacht: Man
  • maikel de haan
    • customcarforum
Re: Waarom niet?
« Reactie #24 Gepost op: wo, 18 apr 2012, 00:23:54 »
maar wat ik van een aantal mensen die ppo rijden heb begrepen is dat hun bij de belasting ofzo aangifte moeten doen van hoeveel liter en dan krijgen ze daar een heffing over. Maar er staat niet bij op wat voor kmstand je dat in je tank hebt gegooid, alleen een datum. Dus stel je betaalt 1 keer voor een volle tank de accijns, daar zou je eigenlijk wel een jaar mee kunnen rijden, want laat hun maar eens aantonen wanneer je dat op had.

Maar dat was wel meer dan een jaar geleden, misschien hebben ze er nu een beter systeem voor?

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Waarom niet?
« Reactie #25 Gepost op: wo, 18 apr 2012, 00:42:59 »
Goed . erzijn een paar dingen waar geen belasting over geheven kan worden en dat is de zon en wind .









Alleen zul je dan van je auto wel een sluipmoordenaar moeten maken  :)

Ik geef de huidige vloeibare brandstoffen die uit olie gewonnen worden nog 20 jaar . en dan mogen we net als we van de stoommachine gedaan hebben ,ook daar afscheid van nemen .

Op cuba rijden ze al jaren probleemloos op alcohol met motor technieken die uit de jaren 60 stammen .De formule 1 heeft er ook jaren op gelopen tot ze het verboden Ivm de onzichtbare vlammen .De technieken zijn er al om ook de huidige motortechnieken over te zetten op alcohol of methanol .
Productie kosten van alcohol of methanol zijn lager als de kosten van benzine .

De reden waarom het er nog niet is  -2cents- .
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline mike.roodvoets

  • L86C-0205
  • Non-Register lid
  • Berichten: 560
  • Geslacht: Man
  • Mike Roodvoets
Re: Waarom niet?
« Reactie #26 Gepost op: wo, 18 apr 2012, 09:37:16 »
Omdat het aardoppervlak te klein is om alles op alcohol te laten rijden, daarom ;). En die 20 is wel ongeveer correct. De VAG groep ontwikkeld nog 1 generatie motoren op huidige brandstoffen, dan is het op. Denk dat men de komende dertig jaar gaat rijden met elektrische auto's met hulpaggregaat. Tenminste dat is wat ik zelf mee aan het ontwikkelen ben, en ook door de leraren op school gezegd wordt. Dit komt weer vanuit het bedrijfsleven.
Als ik soms onduidelijk ben spijt me dat, ik weet het wel krijg alleen nooit iets goed op papier !