Hey everybody,
Ik rijd sinds 2 maanden weer met mijn polo, ik heb alleen al die tijd al een heel rot probleem:
Motor: standaard HK uit 1985
Starten:
aanslaan, meestal gelijk, hoogsten met wat gas erbij geven. blijft meestal lopen( met acculampje dat brand) geeft ik ook maar iets gas, slaat ie af
loopt hij even en geef ik iets gas (hogere toeren, acculampje gaat uit zoals altijd al was) begint ie kort te piepen en slaat ie af.
Wil ik hem dan weer starten doet ie dat alleen met gas erop en dan loopt hij (zoals het lijkt) 300-400 toeren of nog minder. meestal slaat ie nog een paar keer af en uiteindelijk komt ie hoger in de toeren en blijft ie draaien. (snel gaan rijden anders gaat t weer fout)
Rijden:
Als ik dan eenmaal rijd wil hij als ie koud is niet blijven lopen als ik de koppeling indruk (bij stilstaan) en gaat meestal bij terugschakelen weer het acculampje even kort branden.
als ie goed warm is wil dat laatste nog wel eens voorkomen maar verder is het normaal.
Wat heb ik al gedaan:
Carb schoongemaakt met carbcleaner
contactjes nagekeken
vacuumslangetjes nagekeken
stationair toerental iets hoger gezet.
ik snap niet hoe dit kan...so help please?
btw ga deze vrijdag ook een compressietest doen (een kijken uit nieuwsgierigheid) , dus ik weet niet of dat wat op gaat leveren.