Ik heb hem gisteravond maar los geknipt zodat ik vanochtend tenminste kon starten.
Tja.. hmm. doorknippen van originele bedrading: Niet doehoen. krijg je uiteindelijk vanzelf een keer spijt van (ik wel tenminste
) Waarom niet gewoon de stekker los getrokken? Nu kan je de bedrading weer gaan repareren, met kans op storingen in de toekomst; hoe goed je het ook repareert: elke verbinding is een potentiel voor problemen door corrosie e.a.
Als het gelukt is laat ik het nog even weten.
Groet,
Elmer
Houden we je aan!
brandstofrelais zit volgens mij ergens boven de zekeringkast (onder de motorkap dus, in de watervangbak).. Als je m daar niet kan vinden, dan zit ie onder het dashboard, bij de bestuurder onder het stuur.
Brandstofrelais werkt overigens op basis van tijd en signaal van de hallgever.
Als contact wordt aangezet gaat de pomp enkele seconden draaien. Zolang de motor NIET loopt zal je moeten horen dat de pomp even zoemt (bij contact aan) en vervolgens stop de pomp (zoemen onder de achterbank stopt).
Zodra je start, en de hallgever het signaal van draaiende motor doorgeeft aan het brandstofrelais, schakelt de pomp weer in. Meestal hoor je dat niet boven het geluid van de draaiende motor uit, maar toch.
Als het brandstofrelais overbrugt is, dan gaat de pomp wellicht aan bij contact aan, en blijft ie continu draaien. Niet zo veilig in het geval je een ongeluk krijgt.