Auteur Topic: Kop vlakken aav  (gelezen 2193 keer)

Offline polo 3

  • L86C-0123
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.299
  • Geslacht: Man
  • Arno Zijlstra
Kop vlakken aav
« Gepost op: vr, 31 aug 2012, 21:28:22 »
Wil gaan rijden op E85.
Daarmee wil ik ook het vermogen wat op schroeven.
Dat is te doen door de compressie verhouding te verhogen.
De compressie verhouding van een AAV 1,3 is normaal 10:1
15:1 zou haalbaar moeten zijn met E85.
Of denken de geleerden dat de compressie verhouding nog verder omhoog kan -naughty-

Hoeveel cc zit er in de zuigers, en hoeveel moet de kop dan gevlakt worden dat 15:1 haalbaar is?
Gewoon dat de kleppen helemaal vlak met de kop liggen?
Of zouden er eigenlijk ook andere zuigers in moeten?
Brandstof druk omhoog, en ontsteking vervroegen.

Het schijnt zo te zijn dat de auto dan slecht gaat starten in de winter, dit is natuurlijk niet de bedoeling.
Iemand een idee om de brandstof te verwarmen, of het spruitstuk?

Arno
G40 en G60 laders te koop,Diverse bewerkingen en revisies met garantie!!

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Kop vlakken aav
« Reactie #1 Gepost op: vr, 31 aug 2012, 22:57:08 »
 -naughty- kop vlakken brengt niks nakkes nada,deze is net zo hol als de zoutvlaktes van bonneville.
Beste optie is zuigers plaatsen van een gk motor. Abu nokkenas.
Of je wilt extreem dan zet je de zuigers van een hh motor  en dan heb je 14,3 op 1
Maar ik zou voor de gk zuigers gaan,mocht je toevallig geen e85 kunnen tanken dan sta je tenminste nog veilig met rond 95 of 98 .
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline polo 3

  • L86C-0123
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.299
  • Geslacht: Man
  • Arno Zijlstra
Re: Kop vlakken aav
« Reactie #2 Gepost op: za, 01 sep 2012, 08:29:15 »
Ok, de GK is de oude 75pk GT toch, welke compressie verhouding geeft deze dan?
Wie o wie heeft daar zuigers van liggen?

En de HH motor, zuigers zijn van een polo 1?
Wie heeft die eventueel liggen?

Maar als ik ook de ontsteking vervroeg, dan wil hij helemaal niet meer lopen op 98 lijkt mij?
Of ik moet standaard een inbus bij hebben, en de 2 punten goed markeren op de ontsteking...
G40 en G60 laders te koop,Diverse bewerkingen en revisies met garantie!!

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.535
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Kop vlakken aav
« Reactie #3 Gepost op: za, 01 sep 2012, 09:26:06 »
Tip: Ebay-Artikelnummer:   360401135806

Zou toch ook wel moeten werken om de E85 op te warmen? -dunno-
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Kop vlakken aav
« Reactie #4 Gepost op: za, 01 sep 2012, 19:08:55 »
Met de hoge compressie snij je dan gewoon gaten in je kleppen of je bougies smelten
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline polo 3

  • L86C-0123
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.299
  • Geslacht: Man
  • Arno Zijlstra
Re: Kop vlakken aav
« Reactie #5 Gepost op: zo, 02 sep 2012, 11:29:46 »
Met de hoge compressie snij je dan gewoon gaten in je kleppen of je bougies smelten

Hoe bedoel je serge, met die hh zuigers dat het dan te krap word voor eventueel pingelen?

Dat ding op ebay de : Wärmetauscher Vorwärmer Pöl Poel Pflanzenöl Heizung
Dat verwarmd de brandstof constant, maar dat lijkt mij niet nodig, want het inlaat spruitstuk van een aav is verwarmd, en die klep op het luchtfilter vanaf je uitlaat spruitstuk mengt warme lucht bij.
Het gaan volgens mij meer om het starten, dat dan het systeem boven nul graden is.
Als hij eenmaal loopt houden boven genoemde systemen hem wel aan de gang.
G40 en G60 laders te koop,Diverse bewerkingen en revisies met garantie!!

Offline polo 3

  • L86C-0123
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.299
  • Geslacht: Man
  • Arno Zijlstra
Re: Kop vlakken aav
« Reactie #6 Gepost op: zo, 02 sep 2012, 11:40:57 »
Misschien een idee :

Pakt een pvc buis van 50 mm en dan 30 cm lang.
Pakt een koperen of stalen benzine leiding, en draaid deze tot een soort veer, zodat het oppervlak wat warme lucht pakt groter word.
Deze legt je in de 50 mm pvc buis in de gehele lengte.
Deze benzine leiding is de aanvoer naar de AAV injectie.
Aan het ene uiteinde komt een 12 volt haarföhn te zitten, ingesteld op standje volgas.
Het andere open uiteinde laat je eindigen op het injectie gedeelte.
In de winter schakel je middels een schakelaar, of op afstand de föhn in vlak voordat je de auto gaat starten.
De föhn warmt de brandstof op in de tot veer gewikkelde benzine leiding.
En de resterende lucht warmt het inlaat spruitstuk alvast op.
Auto starten, en het systeem uitzetten.
Vervolgens warmt de koel vloeistof het inlaat spruitstuk weer op, en de inlaat lucht word weer verwarmd door het uitlaat spruitstuk.

http://www.kampeergoed.nl/haardroger-volt-pi-14777.html?osCsid=1ed9b3e53dd5183aff3874a83cadcc17
G40 en G60 laders te koop,Diverse bewerkingen en revisies met garantie!!

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Kop vlakken aav
« Reactie #7 Gepost op: zo, 02 sep 2012, 12:14:01 »
Met ethanol volstaat een grotere sproeier. En je egel is al de elektrische verwarmer.
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline polo 3

  • L86C-0123
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.299
  • Geslacht: Man
  • Arno Zijlstra
Re: Kop vlakken aav
« Reactie #8 Gepost op: zo, 02 sep 2012, 12:45:38 »
Een grotere injector die in een AAV injectie systeem past ken ik niet.
Dus word de brandstofdruk omhoog.

De egel doet pas iets als de motor loopt, dus met koude start is het daar ook koud.
Meer peut erin is 1 ding, maar ik wil het iets betere vermogen er ook graag bij hebben  -sturen-
G40 en G60 laders te koop,Diverse bewerkingen en revisies met garantie!!

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Kop vlakken aav
« Reactie #9 Gepost op: zo, 02 sep 2012, 13:47:14 »
Egel kun je ook apart schakelen, is met een simpel schakelaartje opgelost, even omzetten voordat je de motor start en het inlaatgedeelte is iets voorvervarmd. Ik heb alleen geen idee hoe snel de egel opwarmt en of deze warmte voldoende is om een soepele koudstart te realiseren.

De VW 1600 en 1800 motoren hebben volgens mij de MonoMotronic inspuitunit met een grotere sproeier gemonteerd.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Kop vlakken aav
« Reactie #10 Gepost op: zo, 02 sep 2012, 18:00:09 »
Exact martijn -thumbsup-
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline polo 3

  • L86C-0123
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.299
  • Geslacht: Man
  • Arno Zijlstra
Re: Kop vlakken aav
« Reactie #11 Gepost op: zo, 02 sep 2012, 21:25:06 »
Dus mooie combi, een ABU nokkenas.
De injector pakken van een 1.6 AEE (als dit past)
Zuiger van een GK.
Ontsteking 5 graden vervroegen.
G40 en G60 laders te koop,Diverse bewerkingen en revisies met garantie!!

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Kop vlakken aav
« Reactie #12 Gepost op: zo, 02 sep 2012, 21:55:19 »
Dat wordt lekkere nassy
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Kop vlakken aav
« Reactie #13 Gepost op: zo, 02 sep 2012, 21:59:53 »
Ja Ja

Die Serge. Die houdt wel van Nasi

 -thumbsup-


Offline polo 3

  • L86C-0123
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.299
  • Geslacht: Man
  • Arno Zijlstra
Re: Kop vlakken aav
« Reactie #14 Gepost op: ma, 03 sep 2012, 19:22:34 »
Nieuwe zuigers voor een HH blok.
Is wel weer overmaat dus word dan boren en honen...

http://www.ebay.de/itm/Kolben-fur-Audi-50-VW-Polo-1300N-NEU-/120978460267?pt=DE_Autoteile&hash=item1c2ae0ce6b#ht_694wt_1037
G40 en G60 laders te koop,Diverse bewerkingen en revisies met garantie!!