Auteur Topic: Turbo op g40 blok  (gelezen 2041 keer)

Offline mk2g40

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7
Turbo op g40 blok
« Gepost op: vr, 05 okt 2012, 11:15:59 »
Mijn vraag is dus kan er een turbo op g40 blok
Aangezien het al een geblazen motor is moet je er nog veel aan veranderen als ik nu al op 1,2bar draai
Zo ja wat moet er allemaal aangepast worden en wat voor turbo? Zijn er
Misschien mensen hier die het al gedaan hebben

Mvg Dennis

Offline Lewis-coupe

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.078
  • Geslacht: Man
Re: Turbo op g40 blok
« Reactie #1 Gepost op: vr, 05 okt 2012, 12:05:25 »
turbospruitstuk aankopen en bouwen maar  -klus-  (turbo chip is ook aan te raden)

ik weet niet of je goed in duits bent? maar dit is wle een ideaal topic voor zo,n soort ombouw  -thumbsup-
http://www.g-laderseite.de/forum/viewtopic.php?t=22533

staat ook in welke turbo optimaal is voor de 1300cc -klus-

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.535
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Turbo op g40 blok
« Reactie #2 Gepost op: vr, 05 okt 2012, 12:13:02 »
In het kader van 'u roept, wij draaien!' :D Super-service, Richard!
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline mk2g40

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7
Re: Turbo op g40 blok
« Reactie #3 Gepost op: vr, 05 okt 2012, 12:17:27 »
Haha bedankt voor de reactie mijn duits in zeer slecht haha dus ff kijken hoe ik dat ga lezen
Maar bedankt

Mvg Dennis dit blok hangt trouwens in een golf mk2

Offline Lewis-coupe

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.078
  • Geslacht: Man
Re: Turbo op g40 blok
« Reactie #4 Gepost op: vr, 05 okt 2012, 12:27:47 »
In het kader van 'u roept, wij draaien!' :D Super-service, Richard!


 :)  

Ik heb geen ervaring met een ex g40 turbo ombouw maar die duitsers hebben alles al een keer gedaan, tis alleen effe goed lezen mits dat gaat lukken.

dat het in een golf hangt maakt niks uit de ombouw blijft toch gelijk -klus-

ook zit er nogal wat verschil in kwa uitlaatspruitstukken. rothe of zo,n epytec spruitstuk..
http://www.epytec.de/index.php/cPath/27?XTCsid=540eb8e8293805bcd3f431c734ca80ce


http://www.ebay.de/itm/K03-Turbokrummer-Polo-G40-Turbo-Kit-16v-G60-VR6-mit-Flammenrohr-Sorg-KWL-/271071634308?pt=DE_Autoteile&hash=item3f1d20e384

Offline Lewis-coupe

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.078
  • Geslacht: Man
Re: Turbo op g40 blok
« Reactie #5 Gepost op: vr, 05 okt 2012, 12:45:58 »

Offline bobrosco

  • L86C-0208
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.116
  • Geslacht: Man
  • maikel de haan
    • customcarforum
Re: Turbo op g40 blok
« Reactie #6 Gepost op: vr, 05 okt 2012, 18:45:30 »
volgens mij is er op het engelse g40 forum ook genoeg info over te vinden. Wat ik zo nog weet is dat ze daar vaak een turbo pakken van een in het lang geplaatste 1.8t, dus uit een passat of een audi a4 ofzo. Die dingen zijn ook wel in goede staat 2dehands te vinden voor een leuke prijs, en die past volgens mij op dit spruitstuk http://img188.imageshack.us/img188/6595/dsc00317640.jpg (uit het bericht hier boven)

Offline Lewis-coupe

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.078
  • Geslacht: Man
Re: Turbo op g40 blok
« Reactie #7 Gepost op: vr, 05 okt 2012, 18:53:06 »
die past daar indd op  -thumbsup-, elke K turbo past daarop... of die nou van een lang geplaatste komt of van een normale 1.8T  -klus-
alleen aangezien er nogal wat verschillende uitvoering zijn moet je even opletten welke er het beste oppast in verband met ruimte, aangezien het bij de topicstarter in een golf ligt!!
« Laatst bewerkt op: vr, 05 okt 2012, 18:56:07 door Lewis-coupe »

Offline mk2g40

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7
Re: Turbo op g40 blok
« Reactie #8 Gepost op: vr, 05 okt 2012, 19:27:56 »
Dankje Lewis ben wel tot conclusie gekomen dat bij een golf meer ruimte heb want met demonteren van de g-lader ken ik hem met gemak bovenlangs eruit tillen en bij een Polo moet dynamo enz. Weg
Maar andere zeggen weer je ken beter aeton compressor nemen?

Mvg dennis

Offline Hofstay

  • L86C-0207
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.265
  • Geslacht: Man
  • Geart Hofstee
Re: Turbo op g40 blok
« Reactie #9 Gepost op: vr, 05 okt 2012, 20:14:43 »
Eaton is vrijwel plug en play met zo'n kit uit engeland, turbo moet je veel meer dingen zelf uitvogelen  -thumbsup-

Offline bobrosco

  • L86C-0208
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.116
  • Geslacht: Man
  • maikel de haan
    • customcarforum
Re: Turbo op g40 blok
« Reactie #10 Gepost op: vr, 05 okt 2012, 21:48:32 »
beide is veel zelf uitzoeken of een kit kopen. Bij een turbo zul je waterkoeling en de olie moeten aansluiten. Maar aangezien je glader ook een olie aanvoer/afvoer heeft is dat deel dus heel simpel, spruitstuk zul je waarschijnlijk toch moeten kopen. Oftewel dan komt het nog aan op het buizen maken en de waterkoeling ergens aansluiten en er dan een goede map(chip) voor krijgen. Maar dat buizen pas maken moet je bij die eaton ook en die chip regelen ook, alleen bij die eaton moet je dan ook beugels kopen of pas maken en het uitlijnen met je krukas.

Maar je moet ook bedenken wat je wil, een eaton levert vaak wel minder vermogen dan een turbo maar komt wel veel soepeler in. En een turbo is vaak meer van het brute geweld, maar je hebt dus eerst een turbo gat en dan opeens een enorm vermogen. Dus ik denk dat voor een straat auto een eaton beter is omdat je daar niet zo snel dingen mee stuk zal trekken en een turbo die er opeens bruut in komt kan alles kapot trekken.
« Laatst bewerkt op: vr, 05 okt 2012, 21:50:33 door bobrosco »

Offline JTG

  • L86C-0152
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.396
  • Geslacht: Man
  • Theunis Geertsma
Re: Turbo op g40 blok
« Reactie #11 Gepost op: vr, 05 okt 2012, 22:07:51 »
Of een total losse Nissan Micra zoeken, daar zit ook een compressor op. Kun je mooi mee oefenen.  -dunno-
vw,vw,vw,mercedes en seat

Offline Lewis-coupe

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.078
  • Geslacht: Man
Re: Turbo op g40 blok
« Reactie #12 Gepost op: vr, 05 okt 2012, 23:35:46 »
als je meer ruimte hebt dan bij een polo en je houd van het turbo geweld dan zou ik mooi de turbo monteren!
Eaton is leuk maar het geluiid moet je liggen, ik persoonlijk vind het net kattegejank maar andere vinden het top -thumbsup-
turbo-gat bij een 1300cc is minimaal als je een goede turbo kiest met de juiste nokkenas -naughty-
een turbo brengt vele malen meer mogelijkheden dan zo,n niet gesmeerde eaton kompressor.....
en aangezien je bij een golf{ik weet zelf niet persoonlijk hoeveel ruimte je overhebt} meer ruimte hebt kun je overwegen om zo,n spagettiekrummer te monteren die zijn zeker beter dan zo,n kort rothe spruitstukkie, maar volgens mij wel een stukkie duurder -klus-

nogmaals het is net waar jij je het beste bij voelt maar ik zou zelf voor de turbo gaan als je de pk,s optimaal wilt benutten...

Offline C1Rob

  • L86C-0166
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.117
  • Geslacht: Man
Re: Turbo op g40 blok
« Reactie #13 Gepost op: zo, 28 okt 2012, 19:39:08 »
Of een total losse Nissan Micra zoeken, daar zit ook een compressor op. Kun je mooi mee oefenen.  -dunno-

Micra compressor? Weet niet welk model jij ingedachten hebt? Dat oude twincharge model wat nooit in NL geleverd is? Heb de laatste tijd nog wel zitten dromen over een PY blokje met eaton/turbo combi in een polo :P Maar t zullen ook dromen blijven :P
86 2 GT

Offline JTG

  • L86C-0152
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.396
  • Geslacht: Man
  • Theunis Geertsma
Re: Turbo op g40 blok
« Reactie #14 Gepost op: zo, 28 okt 2012, 20:22:23 »
vw,vw,vw,mercedes en seat