Auteur Topic: Plekken op cilinder kop....en nu?  (gelezen 1904 keer)

Offline punk3000

  • L86C-0203
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.741
  • Geslacht: Man
  • Martijn Talma
Plekken op cilinder kop....en nu?
« Gepost op: za, 10 nov 2012, 23:39:02 »
Vandaag had ik mijn 3f cilinderkop in mijn handen en er viel me op dat er stukken af waren  -boehoe-


Vooral die eerste plek op de foto, baart me zorgen, kan me zo voorstellen als de koelvloeistof daar gaat lopen, dat de nieuwe koppakking die er op gaat, binnen de kortste tijd weer verrot is.
Zal morgen even een filmpje maken om alle plekjes te laten zien, maar die plek op de eerste foto is het grootst.
Wat te doen?
Is het mogelijk om het op te laten lassen om vervolgens de kop te laten vlakken?

Of is het gewoon einde verhaal?

p.s: de tweede foto is van dezelfde plek, alleen van de andere kant.

Offline Hofstay

  • L86C-0207
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.265
  • Geslacht: Man
  • Geart Hofstee
Re: Plekken op cilinder kop....en nu?
« Reactie #1 Gepost op: za, 10 nov 2012, 23:59:43 »
Dat ziet er niet heel fris uit nee...  -gert-
Heb iemand er mee lopen gooien oid?
Op laten lassen en laten vlakken? Dacht eerst van die kneedbare alumeuk, maar denk niet dat dat het houd, en als het losgaat heb je je waterpomp aan barrels liggen...

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Plekken op cilinder kop....en nu?
« Reactie #2 Gepost op: zo, 11 nov 2012, 00:02:15 »
nope. als dan op laten lassen.
maar is een 3f kopje zo veel verschillend op de nokkenas na dan?
Anders gewoon een andere ergens vandaan trekken. Dan past zelfs mogelijk je huidige kopje.  -dunno- is vast goedkoper dan op laten lassen.
of een ander kopje past laat ik aan de kenners over. das mij te nieuw.

Offline punk3000

  • L86C-0203
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.741
  • Geslacht: Man
  • Martijn Talma
Re: Plekken op cilinder kop....en nu?
« Reactie #3 Gepost op: zo, 11 nov 2012, 00:02:20 »
Waterpomp aan barrels, vind ik niet zo'n heel groot probleem, maar gewoon het idee dat je dan rijdt met een blok waar ieder moment iets vanaf kan springen  -dunno-
En ik heb het idee dat alu op lassen en het ding weer laten vlakken behoorlijk in de papieren gaat lopen.
Is het dan niet voordeliger om een andere 3f kop te zoeken?

edit: zoals Roel al zei.

Ik ga eens een pb naar Serge doen, kijken wat hij kan.
Dan alles maar goed en in 1 keer: op laten lassen, vlakken, bewerken , wassen, de hele rataplan
« Laatst bewerkt op: zo, 11 nov 2012, 00:03:57 door punk3000 »

Offline Hofstay

  • L86C-0207
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.265
  • Geslacht: Man
  • Geart Hofstee
Re: Plekken op cilinder kop....en nu?
« Reactie #4 Gepost op: zo, 11 nov 2012, 00:06:13 »
 -thumbsup- Hoppa, in 1x goed doen dan

Offline punk3000

  • L86C-0203
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.741
  • Geslacht: Man
  • Martijn Talma
Re: Plekken op cilinder kop....en nu?
« Reactie #5 Gepost op: zo, 11 nov 2012, 00:11:29 »
Ik heb sowieso besloten om alles even lekker de boel te laten en eerst even weer wat sparen en andere dingen enzo. Het blok kan waarschijnlijk wel opgeslagen worden bij Richard in de schuur.
En eerst eens even heel goed gaan informeren wat nou handig is.
Of welke koppen evt ook nog op een 3f blok kunnen

Offline Raymon

  • L86C-0190
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.501
  • Geslacht: Man
  • Raymon Gerrist
Re: Plekken op cilinder kop....en nu?
« Reactie #6 Gepost op: zo, 11 nov 2012, 02:42:01 »
Zoals via FB besproken ga ik even informeren voor je  :)
Raymon 

Always be yourself unless you are Monday then be Friday

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Plekken op cilinder kop....en nu?
« Reactie #7 Gepost op: zo, 11 nov 2012, 08:37:39 »
Zo te zien oxidatie vervrolijken. Dit soort kopjes gaan bij mij weg aangezien ze ook in de kop dit soort plekken hebben.
Deze kop is niet veilig meer.je kan elke vlakke hydrau kop pakken.
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Plekken op cilinder kop....en nu?
« Reactie #8 Gepost op: zo, 11 nov 2012, 09:27:44 »
je kan elke vlakke hydrau kop pakken.

had al zo'n vermoeden  -klus-

Offline Lewis-coupe

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.078
  • Geslacht: Man
Re: Plekken op cilinder kop....en nu?
« Reactie #9 Gepost op: zo, 11 nov 2012, 09:47:01 »
dus die aav cilinderkop niet verkopen ;) kan nog wel eens handig zijn straks -klus-
En anders je maat martin eens vragen naar info over alu lassen... Het lassen en vlakken hoeft niet een flinke kostenpost te wezen als je connecties hebt..

Ik zal vast een plekje vrijmaken in de garage :)

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Plekken op cilinder kop....en nu?
« Reactie #10 Gepost op: zo, 11 nov 2012, 10:16:29 »
had al zo'n vermoeden  -klus-

de koppen van de 3F en G40 zijn identiek, verschillen tov de andere hydro koppen. De G40 heeft natriumgevulde kleppen, de 3F niet.

Waar het verschil tussen de 3F/G40 en andere koppen in zit, weet ik zo niet 123 meer, volgens mij had 't wel met de grootte van de kanalen te maken.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.899
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Plekken op cilinder kop....en nu?
« Reactie #11 Gepost op: zo, 11 nov 2012, 10:21:17 »
Vorm van de kanalen is ietsje anders ja,
maar een kop toch bewerkt gaat worden => zie bericht Serge

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Plekken op cilinder kop....en nu?
« Reactie #12 Gepost op: zo, 11 nov 2012, 10:36:30 »
 -thumbsup- :)
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline punk3000

  • L86C-0203
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.741
  • Geslacht: Man
  • Martijn Talma
Re: Plekken op cilinder kop....en nu?
« Reactie #13 Gepost op: zo, 11 nov 2012, 14:30:24 »
Zo te zien oxidatie vervrolijken. Dit soort kopjes gaan bij mij weg aangezien ze ook in de kop dit soort plekken hebben.
Deze kop is niet veilig meer.je kan elke vlakke hydrau kop pakken.

Welke kop zou ideaal zijn? En met niet veilig, bedoel je dan dat hij koppakkingen gaat vreten of iets anders?

@lewis coupe: huidige aav kop gebruiken is niet echt een optie, puur omdat hij nu gebruikt word :)
En er zou ook een tapeindje uitgeboord moeten worden en nog wat dingen.
Ga eens op het gemak rond kijken wat nu het beste is.
Welke kop het best op een 3f blok zou passen, i.c.m een 264 nokkenas

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Plekken op cilinder kop....en nu?
« Reactie #14 Gepost op: zo, 11 nov 2012, 17:35:56 »
Met niet veilig bedoel ik op een vreetplek in de kop welke eventueel tussen koel en olie kanaal zit of tussen koelkanaal en uit/inlaatkanaal.
Het kan goed gaan,maar gokken doe ik niet.dat heb ik wel afgeleerd.
je hebt laagvliegers en modelvliegers .