hoi,
na de inbouw van de 3f motor ben ik rustig wat rond gaan rijden. alles leek prima, op wat fluitjes na, ik dacht meteen aan lekkende lucht ergens. de motor liep best lekker dus ik maakte me er niet enorme zorgen om.
dus de gok gewaagd, op naar m'n vriendin in tiel (40 km rijden over de snelweg)
springt ineens de pook uit de 5de versnelling. gelijk weer teruggeduwd onder het motto van "he niet zeuren!"
springt ie er weer uit, en zo bleef het. omdat ik bijna bij tiel was heb ik de laatste km's doorgereden met de hand op de pook. had weinig zin om op de vluchtstrook te parkeren.
na de afrit genomen te hebben gestopt op een landweggetje. het viel meteen op dat ik niet meer naar de 1/2/3 kon, wel als ik eerst naar de 4 ging. in de vrij gezet, koppelingspedaal op laten komen, hoorde ik het geluid van een acuu-schroefboormachine. de toeren zakte ook iets in. er werd dus niet goed ontkoppeld. buiten gekeken, onder de auto en onder de kap, alleen een beetje stank te bekennen.
beetje heen en weer rijden dan, veel gerammel en erg slecht in de versnellingen te krijgen.
nu denk ik dus dat dit aan de drukgroep of iets in die richting ligt. bij ontkoppelen tijdens het rijden hoor je namelijk geen rare geluiden meer, wat in mijn ogen duid op een functionerende versnellingsbak.
kan iemand me misschien meer info geven? wat kan er stuk zijn? wat is er te vervangen?
ik denk er nu hard aan om de 4-bak van mijn oude aau blokkie er tijdelijk op te knutselen zodat ik toch weer kan rijden. en de ahd bak eens nader te onderzoeken. waar moet ik op letten bij dit onderzoek?