Auteur Topic: Panne op de Peage.... Benzine loopt weg...  (gelezen 2488 keer)

Offline ernststeilheck

  • Non-Register lid
  • Berichten: 68
Panne op de Peage.... Benzine loopt weg...
« Gepost op: vr, 16 aug 2013, 15:30:49 »
Beste Polo kenners!

Lekker onderweg op de Peage, naar de Franse kust, opeens:"KNAL!!!" Snel naar de berm. Zie ik achter onder, naast reservewiel uit wit kunstof onderdeel benzine in een straal lopen uit een prachtig rond gaatje van ongeveer 5mm.

Foto 1 is van mijn Polo, je ziet ook nog te hoogte van de tankklep onder de auto een loszittende (benzine?)leiding...
Foto's 2 en 3 heb ik van een andere Polo bij mij in de buurt gemaakt, om eens te kijken hoe het er uit hoort te zien. Die slang die aan dat witte onderdeel vast zit zat er bij mij daar niet meer op toen het gebeurd was. Ipv daarvan dus een prachtig strak gaatje. Weet niet meer of die twee cilinder vormige delen links daar van er nog op zaten. Ik vond op het stuk snelweg waar het gebeurde wel een rondslingerende ijzeren strip van 50cm die waarschijnlijk tegen de onderkant is aangeklapt.

Via ANWB wel gelukkig andere auto. Hoe dan ook, auto weg gesleept. Uiteraard gebeurde het vrijdagmiddag om 17.00.... In het beruchte zwarte wknd.... Maandag zouden ze er naar gaan kijken... Uiteindelijk donderdag kreeg ik te horen, we denken dat er een nieuwe tank op moet, we hebben een nieuwe (!) gevonden a 495,- euro. Dat heeft mijn hele wagentje ook gekost! Dat leek me een beetje sterk. Het kwam echt niet uit de tank.

De auto komt binnenkort met ANWB autotransport terug, en ik probeer al vast te ontdekken wat ik kan doen.
1) Wie kan mij vertellen wat het witte kunststof onderdeel is dat bij mij  nu het gaatje heeft.
2) Iemand ervaring met het vervangen daar van?
3) Waar haal je dit onderdeel? Gebroeders Opdam Autorecycling wellicht?




Offline ernststeilheck

  • Non-Register lid
  • Berichten: 68
Re: Panne op de Peage.... Benzine loopt weg...
« Reactie #1 Gepost op: vr, 16 aug 2013, 16:24:15 »
Overigens: het is een 1993 Polo 2F Steilheck, 5 bak.

Offline DanteG

  • L86C-0202
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.924
  • Geslacht: Man
  • Dante Gussoni
Re: Panne op de Peage.... Benzine loopt weg...
« Reactie #2 Gepost op: vr, 16 aug 2013, 16:26:23 »
Die grote dikke cilinder is het  benzinefilter
Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo
Get in, sit down, shut up & hold on

Offline Rude

  • Non-Register lid
  • Berichten: 439
  • Geslacht: Man
  • Rudy van den dool
Re: Panne op de Peage.... Benzine loopt weg...
« Reactie #3 Gepost op: vr, 16 aug 2013, 16:49:50 »
hoi ernst, :)
495 euri voor een tank is een tikkie aan de dure kant -gert-, bij winparts ben je stuk goedkoper uit:
http://www.winparts.nl/63/motor/brandstofsysteem/brandstoftank/0006864/benzinetank-inject-

maar zit je filter niet verstopt, dat door de oplopende druk de slang er af is gesprongen
daag
if you obey the rules , you will miss all the fun!

Offline Lewis-coupe

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.078
  • Geslacht: Man
Re: Panne op de Peage.... Benzine loopt weg...
« Reactie #4 Gepost op: vr, 16 aug 2013, 17:17:32 »
opvoerbakje gescheurd misschien!

of benzine/slangpomp erafgerot..
« Laatst bewerkt op: vr, 16 aug 2013, 17:20:12 door Lewis-coupe »

Offline bobrosco

  • L86C-0208
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.116
  • Geslacht: Man
  • maikel de haan
    • customcarforum
Re: Panne op de Peage.... Benzine loopt weg...
« Reactie #5 Gepost op: vr, 16 aug 2013, 17:26:04 »
die 2 cilinders daarvan is de grote het filter en de kleine de pomp als ik het goed heb. En vw heeft er nog een soort reservoir voor gezet zodat je bij een scherpe bocht met een bijna lege tank toch je motor aan de praat houd, en dat is volgens mij dat witte bakje.

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Panne op de Peage.... Benzine loopt weg...
« Reactie #6 Gepost op: vr, 16 aug 2013, 17:31:20 »
Dat witte bakje is een soort tussen tussentankje waar retour en aanvoer samenkomen.



Onderdeelnummer is 533201511A.
Met een beetje geluk nog gewoon bij de VW dealer te koop voor iets van 15 euro.


Offline ernststeilheck

  • Non-Register lid
  • Berichten: 68
Re: Panne op de Peage.... Benzine loopt weg...
« Reactie #7 Gepost op: vr, 16 aug 2013, 22:37:10 »
WOW!!! Veel dank voor deze reacties! Met onderdeel nummer en al! Ook voor de ideeen over mogelijke oorzaak.

ANWB dacht dat de zoekopdracht voor het onderdeel wellicht verkeerd vertaald was, en dat ze daarom bij een nieuwe benzine tank uitkwamen. Gelukkig kon ik dat nog tegenhouden!
 
Mijn auto zal over een week weer terug zijn bezorgd uit frankrijk, dan zal deze info mij zeker helpen de auto weer snel op de weg te hebben. Ik zal dan een update plaatsen.

Ernst

Offline Sancho

  • L86C-0206
  • Non-Register lid
  • Berichten: 586
  • Geslacht: Man
  • Robert de Vries
Re: Panne op de Peage.... Benzine loopt weg...
« Reactie #8 Gepost op: za, 17 aug 2013, 11:14:34 »
Succes  -thumbsup-
Eindhovuh de gekste

Offline ernststeilheck

  • Non-Register lid
  • Berichten: 68
Re: Panne op de Peage.... Benzine loopt weg...
« Reactie #9 Gepost op: ma, 19 aug 2013, 15:11:10 »
Oke, hier een update. ANWB heeft (zonder beloofde melding) opeens mijn auto week eerder terugbezorgd.

Het ziet er naar uit dat het kunstof "tussentankje" waarvan Dennis de foto plaatste alleen maar vervangen moet worden, en wat benzineleiding. Wat heel vreemd is is dat de accu nu ook in eens leeg is... Heb licht en radio niet aan laten staan. Misschien is auto niet goed behandeld in Franse garage??

Nou moet ik onderdeel  snel zien te vinden, want auto staat in betaald parkeer zone, en kan niet rijden.

Volkswagen dealer A-Point (Amsterdam) heeft het niet, verwees naar de website van vw-classicparts.de, maar daar zag ik het helaas ook niet tussen...

Gebr-Opdam autorecycling heeft het helaas ook niet liggen. Toen ik nog Panda reed hadden ze wel steeds van alles daar voor...

Heeft iemand misschien tips waar een loop en sloop Polo 2F te vinden is???
[/color]






Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Panne op de Peage.... Benzine loopt weg...
« Reactie #10 Gepost op: ma, 19 aug 2013, 15:19:37 »
heeft vast nog wel iemand liggen.... (of het is nu juist iets wat je niet demonteerd als je een polo sloopt)

belangrijk is: waar?

Gokje: amsterdam?

Offline ernststeilheck

  • Non-Register lid
  • Berichten: 68
Re: Panne op de Peage.... Benzine loopt weg...
« Reactie #11 Gepost op: ma, 19 aug 2013, 15:25:31 »
Klopt Roel, Amsterdam.
Maar tips zijn welkom uit het hele land. Ik kan het komen halen, het past ook in klein postpakketje.
« Laatst bewerkt op: ma, 19 aug 2013, 15:38:43 door ernststeilheck »

Offline ernststeilheck

  • Non-Register lid
  • Berichten: 68
Re: Panne op de Peage.... Benzine loopt weg...
« Reactie #12 Gepost op: ma, 19 aug 2013, 15:46:55 »
"Hallo, Herr van Deursen..
Nein, es tut mir leid, ist auch bei uns leider ausverkauft..

Mit freundlichen Grüßen
Peter Alt
Volkswagen Classic Parts"

Offline Merijn

  • L86C-0121
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.925
  • Geslacht: Man
  • Merijn
Re: Panne op de Peage.... Benzine loopt weg...
« Reactie #13 Gepost op: ma, 19 aug 2013, 16:52:21 »
Volgens mij heb ik dat hele beugeltje enzo (dus inclusief pomp en filter) nog wel liggen.
Wel afkomstig van een 3F (75pk) maar dat zal niet uitmaken gok ik.  -dunno-

Offline ernststeilheck

  • Non-Register lid
  • Berichten: 68
Re: Panne op de Peage.... Benzine loopt weg...
« Reactie #14 Gepost op: ma, 19 aug 2013, 17:38:38 »
Dank voor bericht Merijn. Ik heb Joop Sloop (Van der Dam) in Oudehorne, (10 km van Oldeholtpade waar jij zit als ik het goed zie), zover gekregen het onderdeel van een sloop polo te halen en het naar Amsterdam te sturen! Er zit daar een soort Bermudadriehoek voor Polo's of zo bij jou!

In het beste geval heb ik het dan woensdag, dus ik ben nog steeds bezig of ik er sneller aan kan komen. Ik vermoed dat dat niet via jou lukt echter...

Daarom mijn volgende vraag:
Is iemand misschien bekend bij de vele sloperijen in Haarlemmerliede / Spaarnwoude? Bij A9 ter hoogte van Haarlem. Ik wou daar morgenochtend mijn geluk beproeven, als iemand mij kan zeggen of er sloperijen bij zitten waar meer kans is maakt dat het al een stuk overzichtelijker.