Auteur Topic: lagere compressie van de ajv motor  (gelezen 2342 keer)

Offline richard-polo

  • L86C-0119
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.851
  • Geslacht: Man
  • Richard Denkers
    • g-laderseite
lagere compressie van de ajv motor
« Gepost op: ma, 25 dec 2006, 13:33:18 »
gekopieeerd van het pch forum -klus-

aangezien ik nu toch vakantie heb ben ik eens een beetje info aan het halen via het web, voornamelijk duitsland..
ik wil dus het liefst andere zuigers in de motor planten voor het beste resultaat, ma aangezien de gesmede zuigers een dikke 6 tot 800euro kosten wil ik dus iets anders proberen..
na een leuk gesprek met roger jetten te hebben gehad bracht die me weer iets anders bij..,
1 advies heb ik al opgevolgt van hem dat is de abu pakking ertussen zetten voor een nog lagere compressie(1,5mm was die meende ik) er zat een 1mm dikke handgesmede pakking tussen..
ook vertelde die me dat de 1.4 zuigers (of 1.6 -gert- ) niet tot boven komen en dus creeer je zo een grotere verbrandingsruimte en dus een lagere compressie, leuk ma het kan na mijn idee nog beter..

nu lees ik hier en daar veel over de abu zuigers ma ik ben er dus nog niet uit of die net zo lang zijn als de ajv zuigers of ook iets korter waardoor ik dus ook m,n onderblok een 1 a 2 mm kan laten vlakken!! volgen we het nog allemaal?

toen eric en z,n pa bij mij waren heb ik een goed gesprek gehad met de oud autocrosser  en daar kwa ook het 1 en andere uit zoals zuigers nemen van een non vw turbo wagen met een 1.6liter turbo motor of zuigers waar een verbrandingskamer in de zuigers zat, ma is dit bij de abu ook het geval of is dat een platte zuiger?

ik zal even proberen te type wat ik nu exact van plan ben..

heb dus de gti motor die ik een lage compressie kuur wil geven, mede door andere zuigers bewerkte kop leuke nokken die goed zijn voor de g60 lader(hoeveel ben ik nog niet uit) en een goede koppakking....

ma nu zat ik zo eens te denken als ik de motor laat honen kan ik dan niet de zuigers van een 1.8 nemen of zijn die weer te kort?
aangezien hier toch wel wat kennis rond dwarrelt op het forum ben ik eens benieuwd wat mensen me kunnen aanraden hiervoor!!

kijk kopen kan altijd ma daar ben ik inmiddelswel achter dat dat zo niet werk om ma bakken met geld uit te geven terwijl je net als roger of serge vrijwel alles zelf kan doen.(let wel ik zeg vrijwel alles want der zijn nog wel dingen die ik toch wel moet laten doen zoals revisie of bewerking)

heb al weken zitten zoeken op ebay voor wat abu zuigers voor een leuke prijs ma ben ik helaas nog geen tegengekomen  
dus als iemand een ander leuk adresje weet voor zuigers dan hoor ik het graag

richard
denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
lagere compressie van de ajv motor
« Reactie #1 Gepost op: ma, 25 dec 2006, 13:41:39 »
je originele zuigers ism de abu pakking 1 mm afdraaien brengt voldoende

abu zuigers kan m,maar deze steken 1mm boven het onderblok uit ongeveer

als je deze pakt en de boven rand 3 mm afdraait (vlees genoeg),abu koppakking (niet de stalen nemen )
dan zou je compressie ergens rond de 8 op 1 hangen
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline richard-polo

  • L86C-0119
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.851
  • Geslacht: Man
  • Richard Denkers
    • g-laderseite
lagere compressie van de ajv motor
« Reactie #2 Gepost op: ma, 25 dec 2006, 13:53:04 »
kijk daar heb ik wat aan -thumbsup-

dus als ik de orginele zuigers een 1mm afdraai en dan de abu pakking gewoon gebruik is na jouw idee voldoende voor de g60 lader? en een mooie compressie verhouding?

dat de abu zuigers wat groter waren had ik vernomen van roger ma als dat met de orginele zuigers gaat lukken blijf ik mooi daar op hangen..mits de verhouding goed zit dan, want een verhouding van 8;1 is toch niet verkeerd als ik ooit eens meer druk wil hebben..

een reken wonder ben ik nog niet echt ma begint me allemaal te dagen gelukkig..
denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud

Offline richard-polo

  • L86C-0119
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.851
  • Geslacht: Man
  • Richard Denkers
    • g-laderseite
lagere compressie van de ajv motor
« Reactie #3 Gepost op: ma, 01 jan 2007, 17:47:02 »
artikel nummer.. 230071890384 van ebay.de



iemand bekent met deze zuigers?

kom niet echt wijs uit meneer z,n verhaaltje
 -gert-

Aluminiumkolben 4 Stück (76,485 mm)

Verdichtungsringe + Ölabstreifring (montiert)

Kolbenbolzen für Pleul, mit einem Sicherungsring (montiert)

Das Maß beträgt 76,485 mm und ist mit einer 1,4 - 10,2 gekennzeichnet, also eher für 1,4 Motoren mit 10,2 Verdichtung von VW mit diesem Maß. Passen aber auch in 1,2; 1,6 und 1,6 16V, da bei einigen die gleichen Maße verwendet werden.

Der Durchmesser der Kolbenbolzen beträgt etwa 17mm
28,5 mm Bolzenmitte bis Oberkante Kolben
50,5 mm Gesamthöhe
43,5 mm Gesamthöhe des Kolbens wo der Bolzen sitzt
59 mm Durchmesser der Absenkung
6 mm Tiefe der Absenkung
(alles nachgemessene Werte).

aangezien hier beter duitssprekende hollanders zijn -marcel-
sjon zei het al via polo forum ma mij viel het dus ook op, ik zie geen klep inkepingen zitten -gert-
denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
lagere compressie van de ajv motor
« Reactie #4 Gepost op: ma, 01 jan 2007, 17:56:00 »
Wat wil je nu precies weten?

Hij noemt wat extra opgemeten maten:

Aluminiumkolben 4 Stück (76,485 mm)

- 4 alu zuigers met 76,485 mm doorsnede

Verdichtungsringe + Ölabstreifring (montiert)

zuigerveren en olieschraapveer gemonteerd

Kolbenbolzen für Pleul, mit einem Sicherungsring (montiert)

pistonpenmet de bijbehorende klemveertjes gemonteerd.

Das Maß beträgt 76,485 mm und ist mit einer 1,4 - 10,2 gekennzeichnet, also eher für 1,4 Motoren mit 10,2 Verdichtung von VW mit diesem Maß. Passen aber auch in 1,2; 1,6 und 1,6 16V, da bei einigen die gleichen Maße verwendet werden.

De maat is 76,485, en er is " 1,4 - 10,2 " aangeven op de zuigers: (zie ook op de foto). Dus, voor de 1.4 motoren met een compressieverhouding van 1 op 10,2. De zuigers passen ook in de 1,2 1,6 en 1,6 16v omdat daar dezelfde maten gebruikt worden (de verkoper doelt waarschijnlijk enkel en alleen op de zuigerdiameter van 76,485)


Der Durchmesser der Kolbenbolzen beträgt etwa 17mm

Pistonpen: 17mm

28,5 mm Bolzenmitte bis Oberkante Kolben

vanaf pistonpen hart tot bovenkant zuiger: 28,5mm

50,5 mm Gesamthöhe

totale hoogte: 50,5

43,5 mm Gesamthöhe des Kolbens wo der Bolzen sitzt

hoogte 'daar waar de pistonpen zit' 43,5

59 mm Durchmesser der Absenkung

kuil (verbrandingsruimte in de zuiger) doorsnede: 59mm

6 mm Tiefe der Absenkung

diepte verbrandingsruimte: 6mm

(alles nachgemessene Werte).

alles nagemeten waarden
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline richard-polo

  • L86C-0119
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.851
  • Geslacht: Man
  • Richard Denkers
    • g-laderseite
lagere compressie van de ajv motor
« Reactie #5 Gepost op: ma, 01 jan 2007, 18:05:35 »
ik dank je voor het vertalen -thumbsup-

wat ik precies wil weten?
of ik deze kan gebruiken voor de 1.6i16v motor(ajv) omdat ik dus geen inkepingen zie zitten..
aangezien ik de orginele maten niet heb kan ik dus niks vergelijken vandaar dat ik het hier vraag -klus-


mvg richard
denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
lagere compressie van de ajv motor
« Reactie #6 Gepost op: ma, 01 jan 2007, 18:29:19 »
Zijn waarschijnlijk AUA zuigers (1.4 16V), heb ook een setje zuigers van dezelfde verkoper gekocht.

Of de compressieverhouding daarmee lager te krijgen is betwijfel ik, maar dat is een kwestie van rekenen.

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.899
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
lagere compressie van de ajv motor
« Reactie #7 Gepost op: ma, 01 jan 2007, 22:29:09 »
@Richard-polo: ben driftig op zoek naar een schuifmaat.......maar dat pokkeding is weer es pleite.
Heb hier genoeg AJV-zuigers liggen (uit de serie die een 'ontmoeting' gehad hebben met de kleppen)
Zodra ik wat maten heb, zal ik ze posten




Offline richard-polo

  • L86C-0119
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.851
  • Geslacht: Man
  • Richard Denkers
    • g-laderseite
lagere compressie van de ajv motor
« Reactie #8 Gepost op: di, 02 jan 2007, 10:12:30 »
-thumbsup- alvast bedankt.

heb de beste man ook gemaild ma hij kan me ook niet vertellen wat de orginele maten zijn.
wel zegt die dat ze passen ma net als dennis al aangaf weet hij niet of ik ze kan gebruiken om m,n compressie ermee te verlagen! dat moest ik zelf even uitrekenen..


mvg richard
denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.899
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
lagere compressie van de ajv motor
« Reactie #9 Gepost op: di, 02 jan 2007, 18:43:16 »
Na beetje poetsen kwamen er zelfs nog wat getallen tevoorschijn:
Van boven naar beneden en van links naar rechts:
76,475 mm
23/99
036 BB
37/V4
05.00

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.899
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
lagere compressie van de ajv motor
« Reactie #10 Gepost op: di, 02 jan 2007, 18:45:10 »
Bovenkant pistongat t/m bovenkant zuiger: +/- 20,6 mm
(een dikke +/-, want dit is echt geen professionele schuifmaat)

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.899
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
lagere compressie van de ajv motor
« Reactie #11 Gepost op: di, 02 jan 2007, 18:46:03 »
Totale hoogte zuiger: 50,3 mm

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.899
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
lagere compressie van de ajv motor
« Reactie #12 Gepost op: di, 02 jan 2007, 18:46:59 »
Pistonpen zelf : +/- 17 mm

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.899
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
lagere compressie van de ajv motor
« Reactie #13 Gepost op: di, 02 jan 2007, 18:47:49 »
Komdiepte: +/- 2,3 mm

Offline richard-polo

  • L86C-0119
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.851
  • Geslacht: Man
  • Richard Denkers
    • g-laderseite
lagere compressie van de ajv motor
« Reactie #14 Gepost op: do, 17 mei 2007, 12:31:42 »
-klus-
Hallo Richard,

Ik heb al het enige zoekwerk gedan voor je, als je de zuigers zou  willen hebben voor deze VW motor heb ik van jou een zuiger nodig.
Dit vanwegeer bij Wiseco helemaal geen specs zijn van dit motortype  omdat ze deze motor daar helmaal niet kennen.

Mocht het zo zijn dat je interesse er nog steeds is dan kunnen we de  zuigers in iedere gewenste boring/compressieverhouding laten maken  voor je.

Heb hiervoor wel een orginele zuiger voor nodig die ik moet opsturen  naar Wiseco(komt wel terug) zodat ze deze kunnen bekijken voordat ze  aan het vervaardigen beginnen van de nieuwe zuigers.

Ze maken alleen zuigers als ze het orgineel hebben en ook niet van een  tekening.

De levertijd voor zuigers die op mat gemaakt moeten worden duurt nogal  lang vandaar dat ik je het gelijk aangeef.
Levertijd daarvoor is +- 8 tot 10 weken.mede doordat hij eerst  helemaal bekeken en er een eerste proef van gemaakt wordt voordat ze  hem in productie nemen en dan komen wij gewoon onderop de stapel van  de bestellingen die hun hebben vandaar die lange levertijd.
Het beste is dat je een orginele zuiger over hebt liggen van deze  motor of kunt bemachtigen, als je e zuiger van de motor toe zou zenden  dan kan er de opgegeven levertijd al niet meer mee gereden worden maar  die keus is uiteraard an uzelf.

De kosten voor een set zuiger op maat laten vervaardigen komt op 699  euro excl btw.
Deze prijs is voor een complete set dus zuigers met veren pennen en clips.

Mochten er verder nog vragen zijn hoor ik het graag.

@sjon ik kan niet prive mailen hier dus mijn vraag aan jouw is kan ik misschien een zuiger van jouw lenen die ik op kan sturen na mijn contactpersoon?
word later gewoon weer mee trug gestuurd.
ik heb jammer genoeg geen losse zuiger en wil ook liever niet m,n motor uit mekaar halen want dan kan ik niks meer..

gr richard

bron...FLATLANDER-IPP.NL    (iemand ervaring mee toevallig? kwam bij toevallig hier terecht via de u.s.a)



denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud