Auteur Topic: Motorprobleem  (gelezen 1804 keer)

Offline polo1948

  • Non-Register lid
  • Berichten: 212
  • Geslacht: Man
Motorprobleem
« Gepost op: ma, 28 okt 2013, 22:06:27 »
Betreft een polo Steilheck 1043cc, 29kw, motorcode GL, bouwjaar 1985.
Vorig jaar heb ik een uitlaatklep (verbrand) en uiteraard de koppakking vervangen omdat de motor onregelmatig en niet stationair liep.
Afgelopen juli begon hij slecht te starten, op 3 cylinders, en als hij warm werd liep hij weer normaal.
Tijdens mijn vakantie heeft hij 6 weken stilgestaan, toen ik terug kwam en hem wilde starten kreeg ik hem niet meer aan het lopen.
Na veelvuldig proberen sloeg hij toch aan maar liep niet meer stationair, ik dacht koppakking.
Inmiddels heb ik de kop er af gehaald, (de koppakking was nog goed) 4 nieuwe uitlaatkleppen laten plaatsen en tevens de kop laten vlakken en afpersen dit i.v.m. eventuele lekkage.
Tevens heb ik nieuwe pakkingen gezet, nieuwe bougie's, bougiekabels, contactpuntjes, condensator, carburateur en een nieuwe carburateurvoet geplaatst, maar de motor loopt nog even beroerd als voorheen.
Ik weet het niet meer, iemand een idee?
 

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Motorprobleem
« Reactie #1 Gepost op: ma, 28 okt 2013, 22:37:46 »
Is de benzinetoevoer goed?

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Motorprobleem
« Reactie #2 Gepost op: ma, 28 okt 2013, 22:57:58 »
Hoe staat je distributie .het vijsje van de nokkenas aanduiding kan heel simpel verbuigen waardoor je er een tandje naast kan zitten .
de jbf methode is dat over het hart van de nokkenas bout en merkteken je een rechte lijn maakt naar hart krukas.
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline polo1948

  • Non-Register lid
  • Berichten: 212
  • Geslacht: Man
Re: Motorprobleem
« Reactie #3 Gepost op: di, 29 okt 2013, 09:19:47 »
De benzinepomp en het filter is ook vernieuwd, de opbrengst is ruim voldoende.
De timing van de distributieriem ga ik van de week controleren, ik laat het weten.

Offline polo1948

  • Non-Register lid
  • Berichten: 212
  • Geslacht: Man
Re: Motorprobleem
« Reactie #4 Gepost op: wo, 30 okt 2013, 17:32:24 »
De distributie heb ik gecontroleerd en hij staat ook goed, ik heb ook maar een nieuwe bobine er op gezet en de compressie gemeten maar het maakt allemaal niets uit.
Ik weet het even niet meer.
Heeft iemand misschien een compleet goed lopend motorblok met carburateur liggen die ik er in kan lepelen, graag een reactie.

Offline mike.roodvoets

  • L86C-0205
  • Non-Register lid
  • Berichten: 560
  • Geslacht: Man
  • Mike Roodvoets
Re: Motorprobleem
« Reactie #5 Gepost op: wo, 30 okt 2013, 21:23:07 »
Alle vacuumslangen nog in orde?
Als ik soms onduidelijk ben spijt me dat, ik weet het wel krijg alleen nooit iets goed op papier !

Offline polo1948

  • Non-Register lid
  • Berichten: 212
  • Geslacht: Man
Re: Motorprobleem
« Reactie #6 Gepost op: wo, 30 okt 2013, 21:41:52 »
Zijn allemaal vernieuwd.

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Motorprobleem
« Reactie #7 Gepost op: wo, 30 okt 2013, 23:33:38 »
even een ingeving ;heb je de contactpunten voor dat je ze monteerde ook schoon geschuurd ?
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Motorprobleem
« Reactie #8 Gepost op: wo, 30 okt 2013, 23:46:30 »
 withstupid
Ik dacht hetzelfde, maar had niet het gevoel dat er nog voedingsbodem voor aanwezig was...
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline polo1948

  • Non-Register lid
  • Berichten: 212
  • Geslacht: Man
Re: Motorprobleem
« Reactie #9 Gepost op: do, 31 okt 2013, 09:28:15 »
Nee, dat klopt, de puntjes heb ik ook ontvet en opgeschuurd.

Offline sprint26

  • L86C-0179
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.173
  • Geslacht: Man
  • Ramon Plantaz
Re: Motorprobleem
« Reactie #10 Gepost op: do, 31 okt 2013, 18:02:26 »
Loopt ie nu op drie cil? Wat is beroerd lopen?
Stockcar racing is magic!!! - raceteam de sprinters #25, #26, #27.

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Motorprobleem
« Reactie #11 Gepost op: do, 31 okt 2013, 21:04:31 »
Wat heb je vlak voor de maand juli allemaal gedaan? Iets anders dan al genoemd.

« Laatst bewerkt op: do, 31 okt 2013, 21:07:48 door Steilheck »
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline polo1948

  • Non-Register lid
  • Berichten: 212
  • Geslacht: Man
Re: Motorprobleem
« Reactie #12 Gepost op: zo, 03 nov 2013, 21:20:13 »
Hij loopt wel op 4 cylinders, ik kan er mee rijden maar dan moet ik wel boven de 2000 toeren blijven anders valt hij terug.
Voor de maand juli heb ik buiten bovenstaande niets gedaan, ik heb er een aantal maanden normaal  mee gereden, van Nijmegen naar Winterswijk en een aantal keren Nijmegen Harderwijk,
in het totaal ongeveer 1500 km.
Ik baal ontzettend van deze situatie.

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Motorprobleem
« Reactie #13 Gepost op: ma, 04 nov 2013, 09:56:10 »
Misschien de aanvoerslang vanuit de tank een keer in de richting van de tank goed doorblazen. Wellicht zit daar nog een verstopping.  -dunno-

Als het de originele tank is kan daar ook vuil in opgehoopt zijn.
(maar misschien ook water dat komt dan ook in de vlotterkamer van je carb en neemt dus de plaatst in van benzine)
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Motorprobleem
« Reactie #14 Gepost op: ma, 04 nov 2013, 11:29:18 »
Doet de benzineafsluitklep (stationaire afsluiter) op de carburateur het wel?
Zit in zijkant van carb geschroefd. Moet klikken (en in carb bewegen) bij het op contact zetten.
Als deze het niet doet dan loopt motor niet stationair.