Goed nieuws, vooralsnog.
Kop nagemeten, zuiger en kop ontdaan van alle scherpe randjes, alles wat ik kon meten nagemeten..
Boeltje weer opgebouwd, en blokje gestart.
Wilde eigenlijk meteen lopen, en deed niets moeilijk..
Langzaamaan een beetje uit gaan proberen, omdat ik toch echt wel wat zeker wil zijn voordat ik volgend weekend naar Tovami scheur. Dus paar keer over de 7000rpm getrokken, en dit alles gaat moeiteloos.
Dus ik denk dat ik een heel dozijn engeltjes op mijn dashboard heb gehad, en dit alles met een sisser afloopt.
Enige waar ik nog even een vraag over heb, en wat ik niet echt kan plaatsen is;
Als de motor op temperatuur is, en dan enkel bij stationair en minimale belasting in lage toeren lijkt ie op 3 poten te lopen. Bij alle cilinders is het zo dat als ik de bougiekabel eraf trek de motor meteen stil valt, dus lopen doen ze allemaal. Enkel wanneer ik heel laag in de toeren weg rij klinkt ie als een brommobiel. Trap ik het gas dan wat meer in is dat meteen over. Ik heb voor het starten de 160 sproeiers waar ie tot nu toe op reed verwisseld voor de 150ers van het begin. Zou het hier wat mee te maken kunnen hebben?
Uitlaatdampen verdwijnen na een kwartier warmworden, en niets zoetig ofzo dus koelvloeistof zal er niet bij zitten. Ook geen rook ofzo, dus olie blijft vooralsnog ook waar het moet blijven..
*was ik ff bang dat ik alles af kon schrijven!!*