Auteur Topic: koppeling nz/py  (gelezen 2247 keer)

Offline polofanatic84

  • Non-Register lid
  • Berichten: 69
  • Geslacht: Man
    • www.thesmellycats.nl
koppeling nz/py
« Gepost op: wo, 19 jul 2006, 19:32:20 »
Ik wil voor mijn NZ blokkie een 5 getriebe van een g40 plaatsen.
Zitten er nog verschillen in de maten van de koppelingsplaten van een NZ en een PY motor? Of zijn ze het zelfde?

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
koppeling nz/py
« Reactie #1 Gepost op: wo, 19 jul 2006, 20:39:23 »
is er zo op te zetten ,spiebanen zijn identiek
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
koppeling nz/py
« Reactie #2 Gepost op: wo, 19 jul 2006, 20:51:54 »
Alleen is een G40 (bakcode ATV of 8S) wel wat lang voor een gekietelde NZ.

Offline polofanatic84

  • Non-Register lid
  • Berichten: 69
  • Geslacht: Man
    • www.thesmellycats.nl
koppeling nz/py
« Reactie #3 Gepost op: wo, 19 jul 2006, 20:55:11 »
Alleen is een G40 (bakcode ATV of 8S) wel wat lang voor een gekietelde NZ.

wat bedoel je precies met lang? ik wil er gewoon graag een 5e versnelling bij hebben, omdat ik er best wel wat snelweg kilometers mee ga maken... het verbruik nog enigzins een beetje binne de perken te houden...

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
koppeling nz/py
« Reactie #4 Gepost op: wo, 19 jul 2006, 21:09:26 »
ah,. een 8P 5-bak (achter NZ, MH en weet ik veel nog meer voor blokken) is dan veel geschikter.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline polofanatic84

  • Non-Register lid
  • Berichten: 69
  • Geslacht: Man
    • www.thesmellycats.nl
koppeling nz/py
« Reactie #5 Gepost op: wo, 19 jul 2006, 21:23:49 »
heb ook iets opgevangen van een AHD bak? wat is dat voor iets dan?

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
koppeling nz/py
« Reactie #6 Gepost op: wo, 19 jul 2006, 21:27:49 »
Die is een slag korter dan de 8P bak.
Geleverd icm diesel en de 3F motoren.

Verder is er nog de 8N bak, die zit tussen de 8P en AHD in qua overbrengingen. Geleverd in Golf/Jetta 2 met 1.3 motor.

Offline polofanatic84

  • Non-Register lid
  • Berichten: 69
  • Geslacht: Man
    • www.thesmellycats.nl
koppeling nz/py
« Reactie #7 Gepost op: wo, 19 jul 2006, 21:38:52 »
welke bevelen jullie me dan aan?
ligt nu een nz blok in en als ie strax weer rijdt hoop ik rond de 100 pk te hebben.... natuurlijk wil ik wel als eerste weg zijn bij het stoplicht :D
de 8n,ahd of 8p

Offline polofanatic84

  • Non-Register lid
  • Berichten: 69
  • Geslacht: Man
    • www.thesmellycats.nl
koppeling nz/py
« Reactie #8 Gepost op: wo, 19 jul 2006, 21:42:38 »
en de diameter van de koppelings plaat en drukgroep, blijven die dan ook hetzelfde?

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.899
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
koppeling nz/py
« Reactie #9 Gepost op: wo, 19 jul 2006, 22:44:09 »
Wil je sprinten: ahd (nickname: adhd)
Wil je boven de 200 km/u: atv
Gulden middenweg: 8P (bevalt mij prima aan me 16v)
Of mixen: 4 korte en lange 5 bouwen -klus-

200 (G40) of 190 mm koppelingsplaat op een 190 mm vliegwiel.
75pk (GK/3F) en G40 hebben verzwaarde drukgroep, meen ik.
Maar standaard plaat en drukgroep gaat bij mij nog steeds goed met 110 pk.

Offline Thomas

  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.092
  • Geslacht: Man
  • Thomas Smit
koppeling nz/py
« Reactie #10 Gepost op: wo, 19 jul 2006, 22:53:31 »
heb ook iets opgevangen van een AHD bak? wat is dat voor iets dan?

Zoals Sjon al zei; ADHD...  :D

Zit bij mij achter de ABD, trekt lekker op maar top is 185 en dat bij 6500 tpm. Bij 130 maakt ie al rond de 4500 tpm.

Offline polofanatic84

  • Non-Register lid
  • Berichten: 69
  • Geslacht: Man
    • www.thesmellycats.nl
koppeling nz/py
« Reactie #11 Gepost op: wo, 19 jul 2006, 23:02:30 »
Oke, en m'n vliegwiel laat ik ook wat lichter maken, dus dan lijkt het mij het verstandigst om voor de 8P te gaan en sjon z'n voorbeeld te volgen. Ookal heb ik maar een 8v'tje :P

tnx man

Offline rekordc

  • L86C-0097
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.030
  • Geslacht: Man
  • Martin Voerman
koppeling nz/py
« Reactie #12 Gepost op: do, 20 jul 2006, 12:10:49 »
Welke bak is dan het beste achter een 1.0 blok om zo zuinig mogelijk te rijden? Snelheid bij het stoplicht is voor deze niet van belang.
En voor de ander is dat wel van belang, wat is het snelste achter een 1.0? Of eerst dan maar overstappen naar iets meer inhoud 1.1 / 1.3. Dit moet wel een sprinter worden.

Martin
- Onze Eigenste Ozzy Osbourne -

Offline FoZ

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.441
  • Geslacht: Man
  • Niek
koppeling nz/py
« Reactie #13 Gepost op: do, 20 jul 2006, 12:29:33 »
Welke bak is dan het beste achter een 1.0 blok om zo zuinig mogelijk te rijden? Snelheid bij het stoplicht is voor deze niet van belang.
En voor de ander is dat wel van belang, wat is het snelste achter een 1.0? Of eerst dan maar overstappen naar iets meer inhoud 1.1 / 1.3. Dit moet wel een sprinter worden.

Martin

Volgens mij maakt het geen drol uit welke bak je monteert om zuiniger te rijden, dat ligt helemaal aan je eigen rechtervoet.

voor sneller is denk ik toch beter om een 1.3 erin te lepelen en dan een "Adhd" bak plaatsen

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
koppeling nz/py
« Reactie #14 Gepost op: do, 20 jul 2006, 13:34:07 »
Denk wel dat het in verbruik zal schelen wanneer je bv op de snelweg wat minder toeren maakt bij een bepaalde snelheid.

Mijn Jetta 1.3 met 4-bak maakt in bij 120 al 4000 toeren.
Heb een 8N bak liggen, als het goed worden het dan ongeveer 3500 toeren. Rijdt allicht wat rustiger met nog redelijke acceleratie.