Auteur Topic: HZ of NZ  (gelezen 1602 keer)

Offline Slavi

  • Non-Register lid
  • Berichten: 63
  • Geslacht: Man
HZ of NZ
« Gepost op: di, 18 jul 2006, 01:00:56 »
Zoals ik eerder hier al had gepost was ik op zoek naar een kabelboom van een MH motor voor mn motorproject met CBR carbs.
Sjon vertelde me dat HZ of NZ ook moest werken dus zoekopdracht een beetje uitgebreid.

Ik heb in Duitsland een HZ kabelboom op de kop getikt maar nu kan ik ook nog aan een NZ kabelboom komen.
Zitten er verschillen in deze kabelbomen en is er 1 beter dan de ander voor hetgeen ik ermee wil doen?

Oftewel kan ik beter de NZ kabelboom kopen en de HZ weer verkopen???

PS. Ik weet niet of de topic hier goed staat. Wellicht is het makkelijker een projecttopic ervan te maken bedenk ik me. Ik zal in de toekomst vast nog wel meer vragen hebben -klus- .

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
HZ of NZ
« Reactie #1 Gepost op: di, 18 jul 2006, 08:36:29 »
Je zoekt eigenlijk geen kabelboom, maar meer een kabelstruikje.

Je hebt de kabel'boom' voor de ontsteking nodig: een + een -, een transistorblokje, en een 3 aderig strengetje naar de hall-gever. Bijna niets dus.


Bij een HZ of MH is het ook echt 'bijna niets'.

Bij een NZ zit er ook zo'n klein strengetje in de kabelboom. Misschien is ie zelfs wel helemaal gelijk. Maar bij een NZ zit de computer voor de inspuiting bovenop de transistor: Er hangt dus nog een injectiekabelboom boven. Daar kan jij verder niets mee. Dus als je m van een HZ gebruikt, werkt t, als je m van een NZ gebruikt, werkt t ook, maar blijven er in het slechtste geval een aantal draadjes/stekkertjes ongebruikt.

BTW: verplaatst naar techniek
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
HZ of NZ
« Reactie #2 Gepost op: di, 18 jul 2006, 08:36:48 »
Plop (verplaatst)
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Slavi

  • Non-Register lid
  • Berichten: 63
  • Geslacht: Man
HZ of NZ
« Reactie #3 Gepost op: di, 18 jul 2006, 09:15:34 »
Bedankt Jaap!
Bij die HZ kabelboom zit als het goed is ook een kabelboom voor het interieur van een polo (krijg hem 1 dezer dagen binnen). Als iemand daar interesse in heeft moet hij/zij het maar laten weten. Ik heb er niks aan iig.

Offline Slavi

  • Non-Register lid
  • Berichten: 63
  • Geslacht: Man
HZ of NZ
« Reactie #4 Gepost op: di, 18 jul 2006, 09:53:04 »
Gelijk nog maar een vraagje;

Ik wil voor een oliekoeler graag een adapter met thermostaat. Nu heb ik begrepen dat er ook adapters zijn met aansluitingen voor oliedruk en olietemperatuur meters.

Weet iemand of er Apapters bestaan die alle drie de opties hebben (Thermostaat, aansluiting voor oliedruk meter en aansluiting voor olietemp. meter)???
Zo je waar kan ik die vinden?

Offline Gert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.190
  • Geslacht: Man
  • Opa
HZ of NZ
« Reactie #5 Gepost op: di, 18 jul 2006, 10:44:04 »
Biesheuvel bellen .
Als die het niet hebben of weten dan is het waarschijnlijk ook niet verkrijgbaar

Offline Slavi

  • Non-Register lid
  • Berichten: 63
  • Geslacht: Man
HZ of NZ
« Reactie #6 Gepost op: di, 18 jul 2006, 10:57:18 »
Ik heb even zitten zoeken en inderdaad ook Biesheuvel geprobeerd maar de combi thermostaat + aansluitingen voor meters bestaat niet/is niet mogelijk.

Wel heb ik dit gevonden:
http://www.merx-tuning.de/shop....s_id=51

Dit is een adapter met aansluitingen voor een oliekoeler en meters.
Kan ik hierachter nog een aparte thermostaat zetten? Bijvoorbeeld een aparte van Sandtler/Mocal? Of werkt dat niet?

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
HZ of NZ
« Reactie #7 Gepost op: di, 18 jul 2006, 11:09:17 »
Eentje met thermostaat is geen probleem.
In de adapter kun je zo schroefdraad tappen voor een temperatuur sensor.

Of het voor een druksensor de juiste plek is weet ik niet, zou ik gewoon in de kop plaatsen.

Offline Slavi

  • Non-Register lid
  • Berichten: 63
  • Geslacht: Man
HZ of NZ
« Reactie #8 Gepost op: di, 18 jul 2006, 11:35:10 »
Mmm  Dus jij zegt gewoon een adapter met thermostaat kopen, en daarin een gat maken voor de sensor voor olietemperatuur.
De oliedruk kan het best in de kop gemeten worden. Gelijk ff naar mn HH kop gekeken.
Klopt het dat je de druk dan moet meten aan de achterkant van de kop ter hoogte van de oliedeksel ongeveer???
Daar steekt een gedeelte uit met aan de binnenkant schroefdraad. Wat zit daar normaal?

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
HZ of NZ
« Reactie #9 Gepost op: di, 18 jul 2006, 13:07:17 »
Mmm  Dus jij zegt gewoon een adapter met thermostaat kopen, en daarin een gat maken voor de sensor voor olietemperatuur.
De oliedruk kan het best in de kop gemeten worden. Gelijk ff naar mn HH kop gekeken.
Klopt het dat je de druk dan moet meten aan de achterkant van de kop ter hoogte van de oliedeksel ongeveer???
Daar steekt een gedeelte uit met aan de binnenkant schroefdraad. Wat zit daar normaal?

Een oliedruksensor. (een breek schakelaar voor de lage druk).

Geen potmeter dus, maar die kan je daar wel plaatsen. :) (met een breek-aansluiting om de originele breekschakelaar te vervangen)
Mijn wagenpark Fix what ain't broken