Auteur Topic: hoog stationair  (gelezen 2565 keer)

Offline Timploss

  • Non-Register lid
  • Berichten: 43
hoog stationair
« Gepost op: do, 13 feb 2014, 22:33:13 »
Hey kenners hoop dat iemand me op weg kan helpen met het oplossen van het hoog stationair lopen van mij  g40

Loopt zo rond de 1000 toeren en schommelt afentoe, ook als ik bij BV 2000 toeren overschakel blijft hij daar vaker in hangen.

Heb al iets gelezen over co potmeter..??? Waar zit deze en hoe kan ik deze aflezen/instellen?

Vacuüm slangetjes heb ik al wel wat van gecontroleerd... zijn er nog bepaalde die vaker problrmen geven?

 -dunno- -dunno- -dunno-

Hoop dat jullie me verder kunnen helpen?

 -klus-
Grt tim


Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: hoog stationair
« Reactie #1 Gepost op: vr, 14 feb 2014, 09:08:34 »
Als je met lopende (warme) motor de dunne slang, die van de plastic intercoolerbuis richting het inlaatspruitstuk loopt, dichtknijpt. Wat gebeurt er dan met het toerental?

Offline Timploss

  • Non-Register lid
  • Berichten: 43
Re: hoog stationair
« Reactie #2 Gepost op: vr, 14 feb 2014, 14:58:36 »
Je bedoelt de slang naast de distr kap die van de plastic buis afkomt?
Als ik deze inknijp gebeurt er nix... Lijkt wel of er geen lucht doorheen gaat

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: hoog stationair
« Reactie #3 Gepost op: vr, 14 feb 2014, 16:26:57 »
Nee, ik bedoel de slang bij de rode pijl:

Offline Timploss

  • Non-Register lid
  • Berichten: 43
Re: hoog stationair
« Reactie #4 Gepost op: vr, 14 feb 2014, 17:17:08 »
Oke.. Gebeurt niet veel blijft een beetje schommelen -dunno-

Wel erg vettig/nat daar

Offline Timploss

  • Non-Register lid
  • Berichten: 43
Re: hoog stationair
« Reactie #5 Gepost op: za, 15 feb 2014, 17:06:44 »
 -dunno-

Offline Timploss

  • Non-Register lid
  • Berichten: 43
Re: hoog stationair
« Reactie #6 Gepost op: zo, 16 feb 2014, 20:38:56 »
Nienand tips waar ik kan zoeken?

Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
Re: hoog stationair
« Reactie #7 Gepost op: zo, 16 feb 2014, 23:06:18 »
soms word er wat laat gereageerd. Niet iedereen is elke dag online ;)
Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: hoog stationair
« Reactie #8 Gepost op: ma, 17 feb 2014, 10:29:41 »
Het slangetje wat ik aanwees gaat naar een luchtklep die er voor zorgt dat de motor koud hoger stationair draait.
Die klep moet met warme motor dicht zijn. Als dat niet gebeurt dan loopt de motor in warme toestand te hoog stationair.
Maar het dichtknijpen van het slangetje had geen effect dus zal de klep wel goed werken.

Het kan verder veel oorzaken hebben....

Was het probleem altijd al aanwezig, of liep de motor voorheen goed is het spontaan onstaan?
Of na werkzaamheden?


Offline Timploss

  • Non-Register lid
  • Berichten: 43
Re: hoog stationair
« Reactie #9 Gepost op: ma, 17 feb 2014, 12:32:17 »
Oke..dan lijkt het me idd een ander probleem

Is al vanaf toen ik hem kocht
 -dunno-

Offline Timploss

  • Non-Register lid
  • Berichten: 43
Re: hoog stationair
« Reactie #10 Gepost op: ma, 17 feb 2014, 14:01:49 »
Komende week gaat het blok er toch uit dan kan ik eens alle slangen nalopen -klus-

Mij lijkt het meer iets electrisch te zijn.. Als ik de lichten en radio uitzet begint het toerental soms te schommelen

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: hoog stationair
« Reactie #11 Gepost op: ma, 17 feb 2014, 15:08:43 »
Het is op afstand echt gissen, zeker als het vanaf aanschaf al zo is.

Slechte elektrische verbinding, defecte sensor, verwisselde stekkers, valse lucht, verkeerde afstelling CO/ontsteking of distributie-timing.... noem maar op.

Misschien is dit een mooi begin: G40 Engine Diagnostic Guide

Offline Timploss

  • Non-Register lid
  • Berichten: 43
Re: hoog stationair
« Reactie #12 Gepost op: ma, 17 feb 2014, 23:31:30 »
hmm oke die co-meter zit bovenop de inlaat buis als ik het goed begrijp?

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: hoog stationair
« Reactie #13 Gepost op: di, 18 feb 2014, 08:50:45 »
Jep  -thumbsup-
Het is trouwens geen CO-meter, het is een potmeter waarmee je het mengsel mee instelt.
Gecombineerd met inlaattemperatuur-sensor.

Offline Timploss

  • Non-Register lid
  • Berichten: 43
Re: hoog stationair
« Reactie #14 Gepost op: di, 18 feb 2014, 08:55:37 »
Oke en waar kan ik die stellen?