Omdat ik nog een 1W in mijn schuur heb liggen, en een lage compressie normaal alleen met speciale zuigers te bereiken is, die naar horen zeggen moeilijk te vinden zijn, dacht ik aan het volgende:
1W onderblok + AEE kop + G40 zuigers en drijfstangen
Even hardop rekenen:
Een G40 heeft een compressieverhouding van 8:1 (of was het 8,5:1?) en geen verbrandingsruimte in de kop, dus in de zuiger.
1272/4=318 cc per cilinder
(318+45)/45=8,07
Dus er zit zo'n 45 cc in de zuiger. Correct?
Schatting dat de diameter van de holling zo'n 5 cm is?
0,25*pi*5^2*h=45
h=2,3 cm? Lijkt mij een beetje veel?
Inhoud cilinder 1W is:
0.25*pi*7,5^2*7,91=349,5 cc
Halve slag 1W tov PY is (7,91/2)-(7,2/2)=0,355 cm wat de zuiger dan boven het blok uit komt.
Dit zou er dus vanaf moeten.
Weer rekenen met de geschatte 5 cm:
0,25*pi*5^2*0,355=7 cc die je dan aan compressieruimte kwijt raakt.
Blijft dan over 45-7=38 cc
Ik meende hier gelezen te hebben dat een AEE 17 cc in de kop heeft zitten.
17+38=55cc
(349,5+55)/55=7,35:1 compressieverhouding?
Als ergens nog 5 cc weg te snoepen valt, wordt de berekening:
(349,5+50)/50=7,99
Wat dan weer de originele compressie is.
Wie corrigeert/verbetert mij op eventuele fouten?
Is dit technisch mogelijk? Wat denken jullie?
Wat doet 4 mm van de zuiger afdraaien met de warmtegeleiding en de kracht die het kan weerstaan?
Hoe zal de swirl zijn in de cilinder met een AEE verbrandingskamer in de kop, en de ronde kom in de G40 zuiger? De G40 kom icm de platte G40 cilinderkop is volgens mij wel redelijk ideaal qua verbranding. De AEE kop daarentegen?