Ik ben met m'n Polotje 2, met 1.0 GL blok in 2000 nog naar Kroatië geweest: Heel wat heuveltjes gezien; Pas de problemmes. (met 2 personen en vakantie uitrusting tot aan t dak
![lachen :)](http://www.g40.nl/smf/Smileys/86c/biggrin2.gif)
)
- Controleer de termostaat, en pak eventueel 1 die sneller open gaat
- Controleer de radiateur; kan goed verstoppen (maar dan doen ze eigenlijk vooral als ze droog op t schap staan te oxideren).
- Spoel t systeem eens echt goed door (tuinslang, vullen, legen, vullen legen).
- Plaats een kouder termo-kontact: zodat de fan eerder aanslaat
De standaard radiateur is in principe voldoende voor normaal tot extreem gebruik. Heb je een temperatuurmetertje? Houd die goed in de gaten: weet wat normaal is (vaak is 3/4 gewoon normaal), en weet wanneer ie echt warm word! Gooi dan asap de interieur verwarming op standje atoom: 't werkt echt!
Grotere radiateur van een 1f is een optie, sterkere fan, 'koudere termostaat' en 'koudere termoswitch'...
Doe je t echt mooi, maak dan een schakelaar: Gaat t bergop, en ineens heel traag, of rijd je ineens achterop een file? kan je zelf voortijdig de fan inschakelen: hoeft de temp niet eerst te stijgen...