Auteur Topic: MH motor draaide zeer slecht ( als een grasmachiene)  (gelezen 978 keer)

Offline kurt

  • Non-Register lid
  • Berichten: 931
  • Geslacht: Man
  • kurt de wever
MH motor draaide zeer slecht ( als een grasmachiene)
« Gepost op: zo, 10 aug 2014, 20:28:39 »
Hoi in mijn polo1 heb ik onlangs een MH motor gestoken waarmee ik ook naar de meeting in Cuick ben geweest .
Deze motor draaid en rijd zeer goed .
Tot ik van de week voor het rode licht stond en gas wou geven.... hij begon zoals ze bij ons zeggen te lopen als een grasmachine, trok niet meer op en er kwam een ratelend geluid van onder de motorkap, hoe meer gas ik gaf hoe meer hij ratelde maar echt op kracht kwam hij niet meer.
Ik heb dan even de motor uitgezet en terug gestart en hem eventjes op relantie laten draaien.... je hoord hem langzaam terug beter draaien en gaat er daarna terug vandoor als een speer... net of er is niets gebeurd is .... iemand een idee wat dit zou kunnen zijn want ik heb er het raden naar -dunno-
Deze motor wil ik echt niet stuk rijden

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: MH motor draaide zeer slecht ( als een grasmachiene)
« Reactie #1 Gepost op: zo, 10 aug 2014, 21:37:22 »
Geluiden via een internet-forum beschrijven en vervolgens een 100%-diagnose geven is een kunst op zich...

Maar weet je wel zeker dat het de motor is en niet de versnellingsbak of koppeling?

Bij ratelen bij een motor denk ik al gauw aan kleppentikkertje agv een gebroken disriem, maar dan gaat-ie er na herstarten niet meer als een speer weer vandoor. Sterker nog, herstarten lukt dan wss niet meer...  :)
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline kurt

  • Non-Register lid
  • Berichten: 931
  • Geslacht: Man
  • kurt de wever
Re: MH motor draaide zeer slecht ( als een grasmachiene)
« Reactie #2 Gepost op: zo, 10 aug 2014, 22:21:32 »
miss dat er hier iemand het zelfde had voorgehad of idee kon geven.

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: MH motor draaide zeer slecht ( als een grasmachiene)
« Reactie #3 Gepost op: zo, 10 aug 2014, 22:24:05 »
Idee: drukgroep?  -dunno-  (ik probeerde je niet te dissen, maar te helpen)
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Bunkerrat

  • L86C-0200
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.425
  • Geslacht: Man
  • Jorin Elstrodt
Re: MH motor draaide zeer slecht ( als een grasmachiene)
« Reactie #4 Gepost op: ma, 11 aug 2014, 08:26:45 »
Koppakking tussen 2 cilinders misschien? Mijn steilheck ging toen als een 2 of 3 cilinder lopen en had geen vermogen meer, maar ging niet meer beter lopen dan dat.

Offline kurt

  • Non-Register lid
  • Berichten: 931
  • Geslacht: Man
  • kurt de wever
Re: MH motor draaide zeer slecht ( als een grasmachiene)
« Reactie #5 Gepost op: ma, 11 aug 2014, 08:41:02 »
Bedankt voor de tips

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: MH motor draaide zeer slecht ( als een grasmachiene)
« Reactie #6 Gepost op: ma, 11 aug 2014, 21:34:52 »
als de motor ratelt .en daarna bij stationair op adem komt en weer gewoon loopt . denk ik eerder aan een verzopen motor(bougies slaan nat en niet alle vier de cylinders ontbranden waardoor vermogensverlies en een ratelend geluid ) . Dit klinkt mij meer als een overstromende carburateur . Oorzaak is vaak een vervuilde vlotternaald . dit kan door roest uit de tank komen .

oplossing is officieel tank vervangen ,maar aangezien dit een kostbaar en leuk klusje is .......

Zeg ik een universeel filter plaatsen voor de benzine pomp en tussen de tank op een sleutelvriendelijke plek .Ook raad ik je aan om de carburateur te reinigen dmv loshalen en de vlotterkamer te legen en door te spoelen .
« Laatst bewerkt op: ma, 11 aug 2014, 21:37:20 door Serge »
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline kurt

  • Non-Register lid
  • Berichten: 931
  • Geslacht: Man
  • kurt de wever
Re: MH motor draaide zeer slecht ( als een grasmachiene)
« Reactie #7 Gepost op: ma, 11 aug 2014, 21:52:16 »
als de motor ratelt .en daarna bij stationair op adem komt en weer gewoon loopt . denk ik eerder aan een verzopen motor(bougies slaan nat en niet alle vier de cylinders ontbranden waardoor vermogensverlies en een ratelend geluid ) . Dit klinkt mij meer als een overstromende carburateur . Oorzaak is vaak een vervuilde vlotternaald . dit kan door roest uit de tank komen .

oplossing is officieel tank vervangen ,maar aangezien dit een kostbaar en leuk klusje is .......

Zeg ik een universeel filter plaatsen voor de benzine pomp en tussen de tank op een sleutelvriendelijke plek .Ook raad ik je aan om de carburateur te reinigen dmv loshalen en de vlotterkamer te legen en door te spoelen .
Tank is reeds vervangen door een nieuwe dus dat kan het niet zijn... het ratelend geluid is echt luid. het is alsof ik met een schroevendraaier tussen de schroef van de radiator zou steken en de schoef zijn best doet om te blijven draaien... het akelige eraan is dat hij daarna gewoon terug normaal rijd en schakeld
.