Auteur Topic: polo2 classic verlagen hoe of wat?  (gelezen 2019 keer)

Offline darkproject

  • Non-Register lid
  • Berichten: 404
  • Geslacht: Man
polo2 classic verlagen hoe of wat?
« Gepost op: za, 18 mrt 2006, 19:03:16 »
ik wil mijn polo classic van 84 verlagen
ik zit alleen te twijfelen
tussen 80/60 of 60/40
ik heb er nu 155/65/13 banden op zitten met 6j velgen
(zijn er trouwens nog plattere banden in 13'' )
iemand hier ervaringen mee
of tips
graag foto's plaatsen met erbij of het 60/40 is of 80/60



RIDES

golf mk1 5drs '77
golf mk1 '83 5drs (PARTS FOR SALE)
golf mk2 turbo '90
audi 80 '91

Offline Marjolijn

  • L86C-0084
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.414
  • Geslacht: Vrouw
  • Marjolijn Staal
polo2 classic verlagen hoe of wat?
« Reactie #1 Gepost op: zo, 19 mrt 2006, 00:25:57 »
Perfecte maat voor 13" is 175/50/13.
80/60 is natuurlijk wel leuk, maar ik weet niet in hoe verre je er nog normaal mee wilt kunnen rijden...
Als de kraan lekt, is het best oké om te dweilen

Offline Vincent

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.779
  • Geslacht: Man
polo2 classic verlagen hoe of wat?
« Reactie #2 Gepost op: zo, 19 mrt 2006, 07:07:09 »
60/40 verlaging met 175/50R13 bandjes:


Offline darkproject

  • Non-Register lid
  • Berichten: 404
  • Geslacht: Man
polo2 classic verlagen hoe of wat?
« Reactie #3 Gepost op: zo, 19 mrt 2006, 11:52:40 »
er hoeft niet veel gereden te worden
alleen van thuis naar werk en vriendin
kom onderweg geen drempels of diepe kuilen tegen
ik vindt die van 60/40 wel wat hoog staan van voor
of ligt dat gewoon aan de hoek van de foto



RIDES

golf mk1 5drs '77
golf mk1 '83 5drs (PARTS FOR SALE)
golf mk2 turbo '90
audi 80 '91

Offline darkproject

  • Non-Register lid
  • Berichten: 404
  • Geslacht: Man
polo2 classic verlagen hoe of wat?
« Reactie #4 Gepost op: wo, 22 mrt 2006, 19:54:53 »
ik denk dat het toch 80/60 wordt
met 165/55/13 banden
RIDES

golf mk1 5drs '77
golf mk1 '83 5drs (PARTS FOR SALE)
golf mk2 turbo '90
audi 80 '91

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.899
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
polo2 classic verlagen hoe of wat?
« Reactie #5 Gepost op: wo, 22 mrt 2006, 21:40:00 »

60/40 weitec met 165-65-13........maar hij gaat lager -dj-

Offline darkproject

  • Non-Register lid
  • Berichten: 404
  • Geslacht: Man
polo2 classic verlagen hoe of wat?
« Reactie #6 Gepost op: za, 25 mrt 2006, 20:23:33 »
nog ff een vraagje
hoe doe je het bij de voorzijde ik heb net ff gekeken en zag dat mijn fusee lichamen aan de schokdemper vast gelast zaten

kan dat kloppen?

ik zou dan dus een velagingssetje krijgen met alleen dempers
hoe doe ik dit dan
moet ik dan losse fusees halen
of iets anders
hij gaat 80/60 omlaag
RIDES

golf mk1 5drs '77
golf mk1 '83 5drs (PARTS FOR SALE)
golf mk2 turbo '90
audi 80 '91

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.899
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
polo2 classic verlagen hoe of wat?
« Reactie #7 Gepost op: za, 25 mrt 2006, 20:39:36 »
Af-fabriek is de voorpoot een fusee en schokker ineen.
Aftermarket schokkers zijn patronen in de voorpoten.

Moet de complete voorpoot dan los? => yep -klus-

Offline darkproject

  • Non-Register lid
  • Berichten: 404
  • Geslacht: Man
polo2 classic verlagen hoe of wat?
« Reactie #8 Gepost op: za, 25 mrt 2006, 20:42:38 »
dus dan moet ik 2 nieuwe fusees halen?
RIDES

golf mk1 5drs '77
golf mk1 '83 5drs (PARTS FOR SALE)
golf mk2 turbo '90
audi 80 '91

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.899
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
polo2 classic verlagen hoe of wat?
« Reactie #9 Gepost op: za, 25 mrt 2006, 21:02:40 »
Nope.....
Om schokbreker te vervangen (tbv verlaging of whatever) mot je de complete voorpoot demonteren.
(draaiend fuseestuk incl wiellager lekker laten zitten in voorpoot)
Bovenop voorpoot zit grote moer, losdraaien en voila: uw schokker.
Af-fabriek fungeert de voorpoot als behuizing voor de schokker.
Maar jij monteert in de voorpoot een schokbrekerpatroon.

Snie sna snappie?

Offline darkproject

  • Non-Register lid
  • Berichten: 404
  • Geslacht: Man
polo2 classic verlagen hoe of wat?
« Reactie #10 Gepost op: za, 25 mrt 2006, 21:07:16 »
o zo
oke
dus de shokbreker die ik erbij heb voor voor
krijgt dus een jasje aan
RIDES

golf mk1 5drs '77
golf mk1 '83 5drs (PARTS FOR SALE)
golf mk2 turbo '90
audi 80 '91

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.899
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
polo2 classic verlagen hoe of wat?
« Reactie #11 Gepost op: za, 25 mrt 2006, 21:48:14 »
Een jasje: zo kun je 't ook noemen ja :D

Tippie: ietsje olie in voorpoot doen/achterlaten voor je de schokker erin doet ivm roestvorming daarbinnen.
(op de handleiding van Koni staat dat zelfs omschreven)

Offline berendd

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.575
  • Geslacht: Man
  • Berend Doedens
    • sportklassiek
polo2 classic verlagen hoe of wat?
« Reactie #12 Gepost op: za, 25 mrt 2006, 22:04:27 »
kvs kan ook..

heeft als bijkomend voordeel dat het de warmte beter afvoert, en bij flinke belasting de demper koeler en de olie erin dus dikker blijft. dikkere olie is stuggere demper.

das de theorie dan.. -wanker-  -sturen-
algemeen klassieker forum, http://www.sportklassiek.nl

Offline darkproject

  • Non-Register lid
  • Berichten: 404
  • Geslacht: Man
polo2 classic verlagen hoe of wat?
« Reactie #13 Gepost op: zo, 26 mrt 2006, 21:37:18 »
ok bedankt voor de antwoorden en de tips
kan ik deze week aan de slag  -klus-  -sturen-
RIDES

golf mk1 5drs '77
golf mk1 '83 5drs (PARTS FOR SALE)
golf mk2 turbo '90
audi 80 '91

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
polo2 classic verlagen hoe of wat?
« Reactie #14 Gepost op: wo, 29 mrt 2006, 13:15:23 »
kvs kan ook..

heeft als bijkomend voordeel dat het de warmte beter afvoert, en bij flinke belasting de demper koeler en de olie erin dus dikker blijft. dikkere olie is stuggere demper.

das de theorie dan.. -wanker-  -sturen-

Maar of je het verschil merkt?

Olie geleidt de warmte ook niet slecht.
En met koelvloeistof weet je zeker dat het na x jaren zal gaan roesten...