Auteur Topic: carbs op polo 2f  (gelezen 2931 keer)

Offline Lexo

  • Non-Register lid
  • Berichten: 194
  • Geslacht: Man
carbs op polo 2f
« Gepost op: vr, 16 dec 2005, 12:00:48 »
hoi,

ik probeer het nog een keertje:

ik ben van plan om mijn polo 2f te voorzien van een motorblok met carbs. het moet een 1.3 blokje worden, ben aan het rondkijken voor een NZ of 3f blok (waarom? geen id, NZ is veel op slopen te vinden voor eventuele onderdelen, de 3f heeft standaard 75 pk, mooie basis lijkt me)
heb al carbs besteld via ebay en wel cbr 600 carbs.

maar wat moet ik nu allemaal aanpassen/verananderen om dat blok goed werkend te krijgen?

benzinedruk, de druk die de pomp leverd is te hoog heb ik begrepen, kan ik de pomp bij de achteras gewoon weglaten en is de opvoerpomp in de tank dan voldoende? of moet ik een (dure) benzinedruk regelaar kopen?

er moet een inlaatspruitstuk gemaakt worden, dat krijg ik wel geregeld, maar er moeten vanaf 2 cilinders een pijpje komen voor de vacuum ontstekings vervroeger? en hoe zit dat met een 3f blok? die heeft een computergestuurde ontsteking heb ik begrepen? moet er nog meer van of in het inlaatspruitstuk?

de computer die normaal de injectie van het blok regelt kan de prullebak in, blijft verder alles werken? denk aan toerenteller en temperatuur meter?
wat doe ik met de sensoren die voor de computer bedoeld zijn? kunnen die gewoon blijven zitten?

ik heb nu een 1.0 blok, moet ik aandrijfassen vervangen? zo ja van welke donorauto? passen die zo in mijn veerpoten (exacte naam weet ik niet) ik heb al g40 remmerij aan de vooras.

carbs hebben een choke lijkt me, waar laat ik dat kabeltje? zijn er polo 2f's met standaard een choke zodat ik daar het syteem van kan overnemen?

dan nog even over kelken, ik heb al begrepen dat de lengte van eventuele kelken de vermogentoename bij hoge of lage toeren bepalen? waar haal ik die kelken? (motorzaak lijkt me) welke lengte is het beste bij een 1300'tje?

vergeet ik dingen?
ik hoop op wat nuttige antwoorden, ben maar student wil dus veel zelf doen in verband met de kosten, carbs heb ik dus al besteld, spruitstuk komt ook wel goed, nu nog een blok, pakkingen en wat klein spul lijkt me.. het hoeft ook niet binnen een week klaar te zijn.


dus kom maar op!
This post is a natural product. The slight variations in spelling and grammar enhance its individual character and beauty, and in no way are to be considered flaws or defects.

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.899
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
carbs op polo 2f
« Reactie #1 Gepost op: vr, 16 dec 2005, 13:27:16 »
Hopelijk kom ik deze vragen alleen op dit forum tegen.......... -wanker-

3F heeft hogere compressie dmv andere zuigers: voordeeltje.

Benzinepomp lekker zo laten, vlak voor carb's een geknepen retour.
Als vlotterkamers maar vollopen zonder TE veel druk, dan gaat 't goed. Werkt prima bij mij.

1 pijpje op inlaat tbv rembekrachtiger.

Injectiedraadjes overboord, stukkie draadboom pakken van bijv. NZ. (met transistor-blokje)
ontsteking pakken met hallsensor (bijv MH: laatste 'echte' polo-carb)
Ikke niet zo goed met elektronica: heb ik 'laten' doen.

Aandrijfassen wordt pas een kwestie als je ECHT veel vermogen mot wegzetten.
Ik heb wel dieselassen met nieuwe homo's gemonteerd....is meer voor show & shine......en wellicht voor toekomstige pk's.
Ik meen dat 1.0 en normale 1.3 assen gelijk zijn bij 2f.

Polo 2f's zijn nooit afgeleverd met handchoke, maar de 2f diesel heeft wel een koudstarthendel ala handchoke.

Kelken van cbr600 lekker zo houden.

Als je wil spieken: me 2f coupe met keihin staat in Maarssen.

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
carbs op polo 2f
« Reactie #2 Gepost op: vr, 16 dec 2005, 13:33:43 »
hoi,

ik probeer het nog een keertje:

ik ben van plan om mijn polo 2f te voorzien van een motorblok met carbs. het moet een 1.3 blokje worden, ben aan het rondkijken voor een NZ of 3f blok (waarom? geen id, NZ is veel op slopen te vinden voor eventuele onderdelen, de 3f heeft standaard 75 pk, mooie basis lijkt me)
heb al carbs besteld via ebay en wel cbr 600 carbs.

****
3F heeft iets hogere compressie standaard, dus die heeft iets meer potentie. Tevens een iets scherpere nokkenas standaard; dus wedereom: meer potentie.

Dat is natuurlijk allemaal aan te passen voor een NZ (al is de compressie verhogen niet zo makkelijk, een andere nokkenas plaatsen is echter spreekwoordelijk 'fluitje' van een cent.

****
maar wat moet ik nu allemaal aanpassen/verananderen om dat blok goed werkend te krijgen?

benzinedruk, de druk die de pomp leverd is te hoog heb ik begrepen, kan ik de pomp bij de achteras gewoon weglaten en is de opvoerpomp in de tank dan voldoende? of moet ik een (dure) benzinedruk regelaar kopen?

****
Geen idee of opvoerpompje voldoende is, of net niet. Anders is een standaard elektrisch benzinepompje goed zat: Ik zou zeggen: Trail & Error

****

er moet een inlaatspruitstuk gemaakt worden, dat krijg ik wel geregeld, maar er moeten vanaf 2 cilinders een pijpje komen voor de vacuum ontstekings vervroeger? en hoe zit dat met een 3f blok? die heeft een computergestuurde ontsteking heb ik begrepen? moet er nog meer van of in het inlaatspruitstuk?

****
1 pijpje op cylinder 1 voor rembekrachtiger en vacuumvervroeger is voldoende. Pak de ontsteking van bijv een MH; met vacuumvervroeger, geen toerentalbegrenzer en simpel transistorblokje (op zich zelfstaande kabelboom)

****
de computer die normaal de injectie van het blok regelt kan de prullebak in, blijft verder alles werken? denk aan toerenteller en temperatuur meter?
wat doe ik met de sensoren die voor de computer bedoeld zijn? kunnen die gewoon blijven zitten?

****
Computer tot ziens. Bij een 3f blok ben je dan ook gelijk je ontsteking kwijt. Bij een NZ zit de onsteking gewoon 'ala MH' in een transistorblokje onder de computer. Hoe (en of) die ontsteking nog signalen opvangt van de computer weet ik niet. Trail & error ?

Toerenteller krijgt z'n signaal van de hall-gever in de verdeler(NZ - ongewijzigd bruikbaar -< >- 3F geen idee; wellicht vanuit de digifant (computer),.. dan kan je t eventueel verleggen direct naar de hall-gever. Temperatuur: er zitten 2 metertjes in het termostaathuis (bij latere type motoren is ie zelfs gecombineerd): 1 voor de computer, 1 voor de meter in je dash. Die voor de computer (beruchte blauwe sensor) kan je gewoon laten zitten: doet alleen niets meer. Die andere (zwart) blijft ongewijzigd je temp meter aansturen.


****
ik heb nu een 1.0 blok, moet ik aandrijfassen vervangen? zo ja van welke donorauto? passen die zo in mijn veerpoten (exacte naam weet ik niet) ik heb al g40 remmerij aan de vooras.

****

Assen; kan je gewoon houden. Voor je die gaat wokkelen ben je al 2 turbo's verder :) Veerpoten: Zijn niet anders (je hebt al een 2f, dus altijd de 'stevige' versie.

****

carbs hebben een choke lijkt me, waar laat ik dat kabeltje? zijn er polo 2f's met standaard een choke zodat ik daar het syteem van kan overnemen?

****

Nope: 2f's hebben NOOIT een choke. De 2f Diesel daarintegen heeft wel een koude start vervroeger. Deze hendel lijkt enorm op een choke hendel, en die kan je dan ook gewoon gebruiken als choke hendel. D'r zit alleen geen lampje in je cockpit, maar goed: das ook niet echt nodig

****

dan nog even over kelken, ik heb al begrepen dat de lengte van eventuele kelken de vermogentoename bij hoge of lage toeren bepalen? waar haal ik die kelken? (motorzaak lijkt me) welke lengte is het beste bij een 1300'tje?

****

Bouw eerst de rommel maar in. Inlaatspruitstuklengte heeft meer invloed dan kelklengte. Maar bij een polo zijn er niet echt heel veel opties qua lengtes of qua ruimte. Zo lang mogelijk inlaatspruitstuk = meer koppel

vergeet ik dingen?

****

Ja,. vast wel:
Gaskabel, steunen, pakkingen, actief-koolfilter-omzeilen, katalysator vs emissie-eisen etc etc..

****
ik hoop op wat nuttige antwoorden, ben maar student wil dus veel zelf doen in verband met de kosten, carbs heb ik dus al besteld, spruitstuk komt ook wel goed, nu nog een blok, pakkingen en wat klein spul lijkt me.. het hoeft ook niet binnen een week klaar te zijn.
dus kom maar op!
****

Daar vergeet je iets: wat is je budget?

Vermenigvuldig dat nu met 10, deel t door 4, en trek er dan nog eens 5% vanaf; Dat is ongeveer t bedrag dat je daadwerkelijk nodig gaat hebben..

(maw: reken op t dubbele dan dat je wilt uitgeven :) )

* Bij de *** heb ik info tussen gevoegd.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
carbs op polo 2f
« Reactie #3 Gepost op: vr, 16 dec 2005, 13:35:06 »
Godver sjon:

Ben ik 3x langer bezig, schrijf ik 5x zoveel tekens,. staat er precies t zelfde :(
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.899
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
carbs op polo 2f
« Reactie #4 Gepost op: vr, 16 dec 2005, 13:41:41 »
Sneller tikken Jaap. -naughty-

Budget is goeie: ik kan be-amen dat je 2x zoveel uitgeeft als gedacht.
(en dan heb ik 't nog niet eens over de tegenslagen die ik heb gehad -boehoe- )

Offline Lexo

  • Non-Register lid
  • Berichten: 194
  • Geslacht: Man
carbs op polo 2f
« Reactie #5 Gepost op: vr, 16 dec 2005, 16:04:05 »
tnx voor de info!

ik heb dit idd op meerdere fora gepost, dat is omdat ik op volksforum geen reacties kreeg..
This post is a natural product. The slight variations in spelling and grammar enhance its individual character and beauty, and in no way are to be considered flaws or defects.

Offline Jan

  • L86C-0063
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.748
  • Geslacht: Man
  • Naam bij admins bekend
carbs op polo 2f
« Reactie #6 Gepost op: za, 17 dec 2005, 12:27:25 »
Waarom zou je voor CBR 600 carbjes gaan als je het ook meteen goed kunt doen??

Heb nog een set ZZR 1100 CV carbs voor je tekoop. Groter vind je ze niet met CV: 40 mm!!

Zie mijn topic onder "Projecten": daar staat een foto van ABD motor met de ZZR 1100's erop.

Als het je wat lijkt, dan kan ik de set voor je meenemen op 22 januari.

Groet, Jan.
"It isn't done until it's overdone"

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
carbs op polo 2f
« Reactie #7 Gepost op: za, 17 dec 2005, 13:56:55 »
36mm is groot zat voor een 35,5mm inlaatklep .
dus is 40mm overkill
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Mark

  • L86C-0037
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.296
  • Geslacht: Man
  • Mark Pruim
carbs op polo 2f
« Reactie #8 Gepost op: za, 17 dec 2005, 14:09:41 »
withstupid

Mijn standaard HK blok had al 10pk winst met 34mm's in combinatie met HH nokker. ( da's dus 18% toename ! )
Niet wat je noemt "ademnood", dacht ik zo  -naughty-

( sorry Jan -hug- )

Offline Jan

  • L86C-0063
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.748
  • Geslacht: Man
  • Naam bij admins bekend
carbs op polo 2f
« Reactie #9 Gepost op: za, 17 dec 2005, 14:27:03 »
Jongens: jullie weten toch dat overkill lekker is...

Overkill RULES  -naughty-

Groet, Jan.
"It isn't done until it's overdone"

Offline Mark

  • L86C-0037
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.296
  • Geslacht: Man
  • Mark Pruim
carbs op polo 2f
« Reactie #10 Gepost op: za, 17 dec 2005, 14:27:31 »
:)

Offline Wendy

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.370
  • Geslacht: Vrouw
  • grrrrr....
carbs op polo 2f
« Reactie #11 Gepost op: zo, 18 dec 2005, 12:48:01 »
tnx voor de info!

ik heb dit idd op meerdere fora gepost, dat is omdat ik op volksforum geen reacties kreeg..

nee, die geilen op injectie heb ik net gelezen! (nee, ik ga niet vreemd, maat moet tijdelijk de computer van Serge af en toe confisceren!)
trotse mama!

Offline Thomas

  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.092
  • Geslacht: Man
  • Thomas Smit
carbs op polo 2f
« Reactie #12 Gepost op: zo, 18 dec 2005, 13:34:39 »
(nee, ik ga niet vreemd, maat moet tijdelijk de computer van Serge af en toe confisceren!)

Hou je hem een beetje in de gaten?  -naughty-

Offline Douwe

  • L86C-0029 "Blikopener"
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.791
  • Geslacht: Man
  • Blikopener
carbs op polo 2f
« Reactie #13 Gepost op: zo, 18 dec 2005, 18:22:42 »
nee, die geilen op injectie heb ik net gelezen! (nee, ik ga niet vreemd, maat moet tijdelijk de computer van Serge af en toe confisceren!)

Idd, om na verloop van tijd de hele auto te verkopen omdat het té veel
zuipt  -naughty-




Ipv de zooi een keer GOED te laten afstellen  -gert-
Niks Oldskool, gewoon OUD én ORIGINEEL!

Offline Lexo

  • Non-Register lid
  • Berichten: 194
  • Geslacht: Man
carbs op polo 2f
« Reactie #14 Gepost op: zo, 18 dec 2005, 23:16:41 »
mmz,

er is als het goed is ook een setje cbr 900 carbs onderweg, zie wel welk setje in de beste staat is.

maarre ik heb dus al een 3f stok liggen, kan ik dan het beste een NZ blok gaan gebruiken als basis? zo ja heeft er iemand 1tje over?
This post is a natural product. The slight variations in spelling and grammar enhance its individual character and beauty, and in no way are to be considered flaws or defects.