Auteur Topic: Vermist  (gelezen 3803 keer)

Offline Paul

  • Non-Register lid
  • Berichten: 646
  • Geslacht: Man
Vermist
« Gepost op: ma, 30 mei 2005, 03:32:21 »
Een of meerdere RATTE-TERINGLIJERS hebben daarstraks mijn Polo zowat onder mijn neus vandaan gejat. Allereerst wens ik hem/haar/ze de Kanke-cholera voor deze geslaagde daad van holhoofdig handelen. Mocht ik ooit de eer hebben de dader te ontmoeten, dan zal hem persoonlijk condoleren met de dood en spoedige verotting van enkele vitale lichaamsdelen.

Signalement: Steilheck uit 1985, Bordo-rood, Shopper, zwart gebiest, nette originele velgen. Opvallend kenmerk: Hawaï bloemenmotief stoelhoezen voor, in rood, wit en zwart. Gestolen in Amersfoort (Kattenbroek notabene!).

Was even bij een vriend op bezoek. Rond 10:00u. neergezet op de parkeerplek in een 'nette buurt'. Even daarvoor bij zijn garage gesleuteld, dus gereedschapskist gewoon even op de achterbank laten staan... Om iets voor 1 uur naar buiten gelopen, was al laat en ik moest nog naar Utrecht terug. Naar de plek waar ik hem had neergezet, gewoon op de parkeerplaats op een steenworp van het appartementencomplex...: Geen auto....

Heb al aangifte gedaan en signalement is uit naar alle regio's. Werd heel goed behandeld door de dienstdoende diender. 2 kopjes koffie en sussende woorden. Alleen: of ze hem heel terugvinden is maar de vraag....

Geluk bij een ongeluk: Alle onderdelen die ik in de afgelopen jaren gespaard heb, liggen nog rustig te wachten om ingebouwd te worden. Wel jammer van mijn cd's (die lagen er ook in, stuk of 20), de hoedenplank in onberispelijke staat en het nette koetswerk.... en niet te vergeten de perfecte motor... en ... *zucht*  -boehoe-

Morgen de verzekering maar eens afmelden: voor WA krijg je niks terug... Maar die auto heeft geen vervanging... Of toch wel..

Dus: kunnen jullie een beetje je ogen open houden? Niet dat ik verwacht hem terug te vinden, maar je weet maar nooit. Thanx alvast.





Een schaap wordt een wolf, in mijn Golf

Offline Paul

  • Non-Register lid
  • Berichten: 646
  • Geslacht: Man
Vermist
« Reactie #1 Gepost op: ma, 30 mei 2005, 04:33:15 »
Die aardige agent bleek toch meer in z'n mars te hebben dan twee bakkies troost:

HIJ IS TERECHT!

"Langs de A1 gevonden en 1 persoon die bij de auto aanwezig was, aangehouden", zei een correcte agent aan de andere kant van de lijn... Yeah right..: die persoon zal wel rennend in een weiland aangetroffen zijn, Moehahahahaha! Ik zal hem binnenkort eens de condoleances overbrengen. Moet ik daar nog de hartelijke krijg-de-ziekte-groeten van iemand hier, bij doen?

Auto staat nu in Amsterdam. Morgen wordt de zaak overgenomen door regio Utrecht. Dan weet ik meer. Hopelijk morgenmiddag mijn autootje weer terug... misschien overmorgen.

Wat een rare nacht... en niemand die er iets van merkt: jullie liggen allemaal in je bedjes te dromen over 16 kleppen-schaapjes, gebakken nokkenasjes met aardbeiensaus en turbo-olifantjes...

Ik neem nog een slok van mijn verdiende whisky en wens jullie een zorgeloze werkweek toe.  -prut-

(En morgen even een kaarsje aansteken, just to be shure...)
Een schaap wordt een wolf, in mijn Golf

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Vermist
« Reactie #2 Gepost op: ma, 30 mei 2005, 07:27:30 »
troost je paul ,zo9'n geintje ook met de blauwe gehad .een 160 euro voor alarm met cv uitgegeven en direct ingebouwd .
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Wendy

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.370
  • Geslacht: Vrouw
  • grrrrr....
Vermist
« Reactie #3 Gepost op: ma, 30 mei 2005, 07:32:51 »
phieuw... de politie is soms toch je beste vriend!(of vriendin!)
trotse mama!

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Vermist
« Reactie #4 Gepost op: ma, 30 mei 2005, 08:41:06 »
HOERA!!!

Nu alleen hopen dat er niet al te veel beschadigd is.... (en/of) verdwenen.

Reken in iedergeval op: Deur + Contactslot

Met een beetje pech heeft meneer 'soon-to-be-livin'-the-rest-of-his-short-ass-life-in-agonizing-pain' het niet zo subtiel aangepakt, met een beetje geluk valt t allemaal reuze mee.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Mark

  • L86C-0037
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.296
  • Geslacht: Man
  • Mark Pruim
Vermist
« Reactie #5 Gepost op: ma, 30 mei 2005, 09:17:51 »
1 woord : honkbalknuppel
...laat ze toch gewoon met hun poten van een andermans spullen blijven !

Anyway... -prut-  op een goede afloop.




Offline Paul

  • Non-Register lid
  • Berichten: 646
  • Geslacht: Man
Vermist
« Reactie #6 Gepost op: ma, 30 mei 2005, 12:04:15 »
Ondertussen gebeld door een mompelende rechergeur: Polo staat dus in Amsterdam maar er mag niet mee gereden worden omdat het contactslot kapot en ge-hotwired is. Dat wordt dus een nieuw contactslot (die niet betaald gaat worden door de verzekering en ook niet door de kale kip die er met zijn ratte-vingers aangezeten heeft)...

Wat kost zo'n setje sloten? Makkelijk ter plekke in te bouwen? Heeft iemand nog wat liggen misschein?....

Idd tijd voor inbraakmaatregelen. In ieder geval zsm een home-made startonderbreker. Daarna maar eens op zoek naar een alarm.

Ben benieuwd hoe hij nu rijdt... en wat er nog meer aan mis is... hopelijk weing.
Een schaap wordt een wolf, in mijn Golf

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Vermist
« Reactie #7 Gepost op: ma, 30 mei 2005, 12:28:26 »
Contactslot:

 - Hot Wire; bedrading even fixen (blokje achter op contactslot zal wel los gerost zijn: Je kunt t provisorisch oplossen; paar knijpstekkertjes erop zetten en 'ge-hot-wired' laten (been there, done that got the t-shirt). Denk er wel aan, dat als je t zooitje op contact zet, en je NIET start, dat uiteindelijk je bobine dat niet leuk vind.

 - Contactslot: Je stuur zal fix heen en weer gerost zijn: het pennetje voor je stuurslot is nu 'kapoet': Dat is niet fijn, dan is heel kut: voor 100% krijg je m namelijk nooit kapot; kans dat je gaat rijden en dat ie alsnog op stuurslot klapt is aanwezig :(

Hoe te handelen: Stuurverwijderen (Dop 24), veerklem (je hebt een oudje toch?) los wrikken (oppassen: zooi klapt eraf en vliegt recht je oog in!) Slot lossen: inbusboutje(s) en slot eraf tikken.  Let op: Indien stuurslot nog werkt: contactslot is alleen 'fatsoenlijk' te verwijderen met sleutel in slot. Stuurslot kapot; god-zegene-de-greep.

Spel tip 8: haal op de sloop een contactslot (met sleutel), en kijk hoe t allemaal vast zit.

Spel tip 9: de springveer-borg-ring is niet voor 100% nodig om veilig naar huis te rijden: als je je stuur + contactslot goed vast zet, kom je ook thuis. Die veer wil nogwel eens niet fijn blijven zitten: sla je met een hamer + dop die veer erop, dondert je 2 delige stuurstang uitelkaar (geen groot probleem, wel klote als ie voor de 5e keer op de grond valt (bij je pedalen)
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Vermist
« Reactie #8 Gepost op: ma, 30 mei 2005, 12:36:27 »
contactslot: stekkertje 8 ligt waarschijnlijk los, of de kabels eraan zijn los geragged.


Maar goed; het is een over-de-rand-imbiciel dus als hij 't kan, kan jij t ook :)
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Vermist
« Reactie #9 Gepost op: ma, 30 mei 2005, 12:38:29 »
wederom nummertje 8: deze ring kan je eigenlijk maar 1 keer gebruiken (indien gereedschap schaars is).

Hopelijk heb je nog een stuur met de oude vertanding (en mis je dus overzet bus nummer 9) want '9' krijg je er alleen met een geschikte trekker vanaf (of met lomp hamer + schroevendraaier)
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.899
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Vermist
« Reactie #10 Gepost op: ma, 30 mei 2005, 13:34:09 »
Auto gejat.......damn...... ik hoop 't nooit mee te maken.
Gelukkig is ie weer terecht en hopelijk is de schade beperkt
Ennuh: dat zielige "persoontje" ......ik zeg vingers afhakken..........doet ie nooit meer

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Vermist
« Reactie #11 Gepost op: di, 31 mei 2005, 00:10:07 »
heb hier voor de troost nog wel een compleet contact slot met sleutel l;iggen .studenten prijsje 0 euro
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Vermist
« Reactie #12 Gepost op: di, 31 mei 2005, 00:11:18 »
Auto gejat.......damn...... ik hoop 't nooit mee te maken.
Gelukkig is ie weer terecht en hopelijk is de schade beperkt
Ennuh: dat zielige "persoontje" ......ik zeg vingers afhakken..........doet ie nooit meer

vingers??????????????????
amputeren ter hoogte van strotte hoofd ,zeker weten dat ie het nooit meer doet
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Hajo

  • Non-Register lid
  • Berichten: 78
  • Geslacht: Man
Vermist
« Reactie #13 Gepost op: di, 31 mei 2005, 16:24:17 »
Tjeezus Paulus...

Mooi dattie terecht is... bij mij is t ook wel eens geprobeerd maar verder dan een schroevendraaier tussen t deurslot zijn ze gelukkig niet gekomen....

Wat de dader betreft...ik hoop dattie in de lik een leuke stevige neger tegenkomt genaamd Bubba ofzo die erg van lekkere autodiefjes houdt en dattie dientengevolge te komende 20 jaar mank loopt. -naughty-

Succes ermee!!!

 -klus-
Blue shopper 4 life!

Offline Paul

  • Non-Register lid
  • Berichten: 646
  • Geslacht: Man
Vermist
« Reactie #14 Gepost op: di, 31 mei 2005, 16:39:58 »
@Serge: met een contactslot zou je me erg helpen, super! Ik pm/mail/bel je nog.

Ondertussen diverse keren heen en weer gebeld met verzekering/politie utrecht/amsterdam: auto staat nu bij een politieburo in downtown Bijlmer (oh shit swa...). "Maar daar had 'ie niet heengebracht mogen worden, want volgens de procedure, bla, bla, bla....". Ziet er dus naar uit dat da police zelf nog wat papierwerk in orde moet maken voordat ik hem terug krijg. Ik zou nog teruggebeld worden... ik wacht nog steeds geduldig.

Thanx voor jullie helende woorden en support! -love-

Fietsen en lopen is gezond...
Een schaap wordt een wolf, in mijn Golf