Ik heb nog nooit gehad dat de hoofdrem cilinder stuk ging doordat de oude olie door nieuwe word vervangen. Maar als die garage geen goede apparatuur heeft of niet weet hoe het moet dan kan dat wel. Als je bij het ontluchten het pedaal steeds tot op de bodem ramt dan is er een kans dat je de seal stuk trapt bijvoorbeeld. Maar een beetje goede garage zet er een apparaat aan wat de boel op druk houd en draait dan je nippels 1 voor 1 los, beginnend bij de langste leiding(rechts achter). Dat de nippels heel vast kunnen zitten klopt wel. Als die dingen al 20 jaar niet los geweest zijn dan is de kans enorm groot dat dat niet goed wil. Daarom begin je dan vaak met proberen ze los te krijgen met een 6 kante dop er op. Op die manier heb je maximaal aanrakings vlak en dus de kleinste kans op rond draaien. En zoals gekke gerrit al zegt een paar dagen van te voren beginnen met inspuiten met wd40 of een andere goede kruipolie kan zeker helpen.
Verder is 100 graden wel heel laag, dan is je olie echt bijna water, want dat is namelijk het kookpunt van water. Goede remolie kookt zo uit mijn hoofd rond de 280 graden pas. En het risico is dat de olie kan gaan koken in je klauwen en leidingen. En als het gaat koken komen er luchtbellen in, en luchtbellen kun je samen persen. Oftewel dan opeens kun je je pedaal tot de bodem trappen en remt hij niet meer. Verder kan door oude remolie je remmerij ook sneller vast gaan zitten. Je remklauwen kunnen van binnen gewoon vast rotten door het vocht wat in de remolie komt.