Gegevens:
2f G40 motorswap in een 2f, incl. motorkabelboom alles t/m zekeringenkast,
originele kat met lambda, brandstofpomp achter tank.
Goed lopend uit donor gebouwd, 186000km ervaring & inmiddels vers gereviseerde G-lader.
Probleem:
Als ik gas geef, daalt ie eerst ietsje in toeren (dipje) en
daarna accelereert ie als een natte krant (ter vergelijk: voor me gevoel langzamer als 55pk)
Dit alles tot max 3000 toeren en eenmalig tot 4000 toeren ivm inrijden G-lader,
wat ie daarboven doet weet ik dus niet, maar bij 4000 drukt de lader 0,5 bar.
En na een km of 10 stijgt de watertemp t/m standje stress en daalt oliedruk
t/m standje 'oh shit'....
Opmerkingen/suggesties/probeersel:
-ontsteking afgesteld met stroboscoop, 5 graden voor bdp bij 2000 toeren,
maar dan staat de ontsteking best wel vroeg laat (richting einde zeg maar)
-afdruk oude afstelling van ontsteking is nog enigzins zichtbaar, daarop gezet: nog beroerder...
-distributie-timing tig keer gecontroleerd: in orde
-bougiekabel volgorde tig keer gecontroleerd: in orde (veranderen = niet aanslaan)
-als de boel op tijd staat, wijst de rotor naar achter: mogelijk normaal voor een G40?
(aangezien ik gewend ben dat de rotor dan meestal naar voren wijst)
-bobine gewisseld: geen verschil.
-koudstartregeling functioneerd: 1000 a 1100 toeren bij koude start en later zakt ie netjes.
-CO-potentiemeter in luchtbuis afgesteld op 600 Ohm (stond op 700)
-warm lopen gebeurd vermoedelijk alleen belast op toeren. Onbelast (stilstaan) stationair & beetje toeren
tijdens afstellen is 't me niet opgevallen, fan slaat dan netjes aan en even erna ook weer af.
Iemand een idee? Suggesties?