Auteur Topic: Golf gt 1.4 turbo+compressor  (gelezen 2724 keer)

Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.144
  • Geslacht: Man
Golf gt 1.4 turbo+compressor
« Gepost op: ma, 12 sep 2005, 12:58:17 »
De nieuwe golf GT met 1.4 turbo/compressor met 170 pk en 250nm koppel! Pfffffffffffff

1.4 serie is golf is toch ook smallblok? Zullen de spruitstukken passen op de poloblokken of zal dit makkelijk aan te passen zijn? Ooit voor in de toekomst. Het is wel erug leuk!

 -wanker-

Derby 1F 1981 in aanbouw.

Offline Mark

  • L86C-0037
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.296
  • Geslacht: Man
  • Mark Pruim
Golf gt 1.4 turbo+compressor
« Reactie #1 Gepost op: ma, 12 sep 2005, 13:16:35 »
Bij de 2F zal het wel passen, denk ik ?

Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.144
  • Geslacht: Man
Golf gt 1.4 turbo+compressor
« Reactie #2 Gepost op: ma, 12 sep 2005, 13:32:17 »
Golf: de 1,4-liter benzinemotor die 170 pk en 240 Nm levert. Fenomenale prestaties voor zo’n blok.
Volkswagen wilde het turbogat dichten en deed dat ook. De oplossing is een mechanische compressor, die in serie voor de turbo zit. Hij begint vanuit stationair toerental te werken, gaat door tot zo’n 2.400 tpm en draagt het werk daarna over aan de turbo. Bij vollast zeult de mechanische compressor nog even door tot 3.500 tmp. Omdat deze compressor alleen in het lagere toerengebied hoeft te werken, kan de overbrengingsverhouding relatief hoog zijn; één omwenteling van de krukas betekent vijf omwentelingen van de compressor. En dat is dan ook de reden dat hij bij lage toerentallen al zo goed presteert. Al bij 1.000 rpm heb je 175 Nm ter beschikking, een waarde die normaal is voor motoren met bijna twee keer zoveel cilinderinhoud als de TSI.



Derby 1F 1981 in aanbouw.

Offline alfred

  • Non-Register lid
  • Berichten: 810
Golf gt 1.4 turbo+compressor
« Reactie #3 Gepost op: ma, 12 sep 2005, 14:13:54 »
Ik wil mijn 2f wel als testwagen beschikbaar stellen  -love-

Offline Mark

  • L86C-0037
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.296
  • Geslacht: Man
  • Mark Pruim
Golf gt 1.4 turbo+compressor
« Reactie #4 Gepost op: ma, 12 sep 2005, 14:25:13 »
Joh !

Maar zonder gekheid, da's wel cool dat je je 2F daar voor wilt op-offeren.....


:)

Offline Maikel

  • L86C-0069
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.550
  • Geslacht: Man
  • Maikel Conijn
Golf gt 1.4 turbo+compressor
« Reactie #5 Gepost op: ma, 12 sep 2005, 19:28:00 »
jongens ik denk dat nie gaat passen zonder aanpassingen

aangezien de 1.6 en de 2.0 fsi motoren ook helemaal niks meer te maken heeft met bigblokken van vw

het zal dus niet op de orginele motorsteunen gaan passen en de bak zal ook wel moeilijk worden
over de inlaatspruitstuk en uitlaatspruitstukken maar te zwijgen (zal ook wel fsi techniek bevatten en dan is zoizo onmogelijk)

het is een motor die in de golf 5 gt komt het is dan ook raar dat de 9nf de oude 1.8 gaat krijgen in de gti.

maar knappe gozer die het lukt en veel plezier met de ombouw.

groeten maikel

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Golf gt 1.4 turbo+compressor
« Reactie #6 Gepost op: ma, 12 sep 2005, 21:17:02 »
zowie so injectie -gumuz-
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Mark

  • L86C-0037
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.296
  • Geslacht: Man
  • Mark Pruim
Golf gt 1.4 turbo+compressor
« Reactie #7 Gepost op: ma, 12 sep 2005, 21:17:13 »
Basisblok is nog steeds dezelfde als die van alle andere smallblocks, toch ?

Trouwens het belankrijkste voor de "tuningswereld" is natuurlijk dat je nu beschikken kunt over een Lader met elektromagnetische koppeling/poelie in combinatie met een turbo....

Let the games begin  -klus-




Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.899
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Golf gt 1.4 turbo+compressor
« Reactie #8 Gepost op: ma, 12 sep 2005, 23:19:05 »
Mmmm.....de golf 5 1.4 16v die de familie Pot meekreeg richting Denemarken,
die is zo op eerste gezicht in een 86c te meubelen.
Ervanuit gaande dat deze TSI hetzelfde onderblok heeft......... -klus-  -love-

Wel leuk nieuws uit VW-stad trouwens.......170 pk uit een 1.4 is best leuk

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Golf gt 1.4 turbo+compressor
« Reactie #9 Gepost op: di, 13 sep 2005, 21:34:09 »
Mmmm.....de golf 5 1.4 16v die de familie Pot meekreeg richting Denemarken,
die is zo op eerste gezicht in een 86c te meubelen.
Ervanuit gaande dat deze TSI hetzelfde onderblok heeft......... -klus-  -love-

Wel leuk nieuws uit VW-stad trouwens.......170 pk uit een 1.4 is best leuk

zou je een aex onderblok nemen dan past het binnen werk wel  en op een 085 bak .anders niet
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Maikel

  • L86C-0069
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.550
  • Geslacht: Man
  • Maikel Conijn
Golf gt 1.4 turbo+compressor
« Reactie #10 Gepost op: wo, 14 sep 2005, 19:25:23 »
owh owh owh

nog maals
die 1.4 16v uit die golf 5 past nie maar is wel afgeleid van de 1.6 16v uit jou 2f-je sjon
die 1.4 is zeg maar klaar voor de golf v-bakken enzo net als de lupo gti en de latere 6n2 gti. (zelde 1.4 ligt ook in 9n en in fabia en in nieuwe ibiza)

aangezien ze voor de 2.0fsi en de 1.6fsi totaal andere ondeblokken gebruiken dan de oude bigblocks mag je er nog maals ervan uit gaan dat dit een kompleet nieuw blok is en en dus nie gaat passen.
niks geen afgeleiding van!!!!

greez maikel

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Golf gt 1.4 turbo+compressor
« Reactie #11 Gepost op: wo, 14 sep 2005, 19:35:53 »
lezen miniwave .je pleurt het alu omhulsel van het blok weg .je neemt een aex onderblok en pleurt daar het llopen draai werk in ,schroef hier de kop op  e voila .past op 085 bak
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Golf gt 1.4 turbo+compressor
« Reactie #12 Gepost op: wo, 14 sep 2005, 20:54:40 »
boerenslimheid! -naughty-
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Maikel

  • L86C-0069
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.550
  • Geslacht: Man
  • Maikel Conijn
Golf gt 1.4 turbo+compressor
« Reactie #13 Gepost op: wo, 14 sep 2005, 23:49:28 »
ik kan best lezen maar kan je ook verzekeren dat dat onderblok dus ook nie past
daar gaat het nu juist om!!!!!!
over boeren slimheid gesproken
het onderblok van die 1.4 compresor turbo is waarscheinlijk totaal anders dus niet pas en ook niet te verwisselen!!!!!!!!!!!!!!

gr maikel

Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.144
  • Geslacht: Man
Golf gt 1.4 turbo+compressor
« Reactie #14 Gepost op: do, 15 sep 2005, 10:00:32 »
Onderblok van een ibiza of golf past wel! Zorg voor de zelfde compressie uitlaatspruitstuk zal wel passend te maken zijn voor de normale 1.3 kop of deze kop is passend te maken voor de 1,4 onderblok. Ik heb er wel vertrouwen in!
Derby 1F 1981 in aanbouw.