Met de rode G40 gaat het erg goed
Heb afgelopen tijd niet stil gezeten. Vooral de focus gehouden op het motorische gedeelte. De wagen liep goed maar heb er nog wat dingen aan gedaan. Tijdje terug had ik wat problemen met de oude chip die er in zat. Heb toen contact gezocht met Theibach en de specificaties van de motor doorgegeven zodat ze hier op een chip konden schrijven, hiermee loopt de wagen echt goed.
- Intercooler slangen vervangen
- Engine breather + slang vervangen door rood siliconen exemplaar.
- Overgestapt van Eurol 5W50 naar Castrol Supercar 10W60
- AT reseal 205 toegevoegd aan de motorolie (ter preventie en conditionering van de rubbers in het blok, erg veel goede ervaringen met dat spul)
- Raamrubbers beter vast gekit.
- Lichtschakelaar vervangen (Nu snap ik ook achteraf waarom iedereen laatst lichtsignalen gaf tijdens een tourtje in de Ardennen
)
- EBC Green stuff blokken geplaatst op de Brembo max schijven.
- Bougies vervangen + rode Magnecor kabels geplaatst + Rotor en verdeler.
- Koppelingskabel gemaakt aan het uiteinde bij de bak.
- Nieuwe waterafdek kap geplaatst naast de accu.
- Alle vacuüm slangen vervangen preventief.
- Denso lambda vervangen voor een normale Bosch (Vond de wagen niet zo lekker lopen met de denso)
- Kapje in het dash gemonteerd voor laderdruk en olietemperatuur meter.
- Nieuwe gaskabel geplaatst.
- Andere set originele BBSjes gekocht aangezien mijn eigen set minder net was en vermoedelijk 1 velg krom.
- Stationair schroef vervangen (originele was het rubbertje aardig gaar van)
- Sterkere dimlichten geplaatst.
Deze zomer ben ik er echt flink mee aan het toeren geslagen. Er zit weer apk op tot 2026 dus dat is super
In combinatie met de bewerkte frisse lader + 68 poelie en chip gaat het wel echt als een kart
Heerlijk om te cruizen maar ook afentoe even jezelf dieper in de stoel drukken
Ik rij er veel mee in het heuvelland en Ardennen. Laatst zelfs naar Luxemburg gereden als dagtripje om daar wat te genieten van de mooie vergezichten.
Nu ik er motorisch tevreden mee ben kan ik binnenkort wat meer aandacht geven aan het exterieur en andere details. Het rijden in deze wagen is behoorlijk verslavend en kan er eigenlijk geen genoeg van krijgen heb ik gemerkt
Ook de H&R cupkit is een stuk meer comfy geworden door de jaren heen dus die blijft er toch nog even lekker onder. Heb nieuwe banden liggen in de originele maat (Yokohama A539 in 175/60/R13). Die gaan er binnenkort onder en dan gelijk vanuit een smeerput de tunnel versteviging eronder schroeven (Dit keer de variant met uitsparing voor mijn 'lege' kat)
Ook is de originele uitlaat nu wel echt aan vervanging toe, heb een nieuwe Imasaf liggen, alles vanaf flexibel gedeelte.
Gisteravond de EBC blokken ingereden en stond er behoorlijk van versteld in goede zin. De Brembo blokjes reden al goed maar dit lijkt tot nu toe nog beter. Frisse remmen zijn altijd fijn want ik vermoed dat de wagen nu ergens tussen de 140 en 150 pk heeft. Zo voelt het althans, ben nog nooit op een testbank geweest.
Tijd voor wat meer beeldmateriaal
Tochtje Wallonië:
Tochtje heuvelland:
Motorische gedeelte:
Dagtripje Luxemburg: (Müllerthal)
Verse EBC blokjes
Bijhouden en rijden met die handel