Auteur Topic: Project [RP-PS-63] Polo 2F G40  (gelezen 70193 keer)

Offline JBM

  • L86C-0238
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 541
  • Geslacht: Man
  • Joris
Re: Project [RP-PS-63] Polo 2F G40
« Reactie #180 Gepost op: zo, 29 sep 2024, 23:08:20 »
Je kunt het zo gek maken als dat je zelf wil :)
Weet alleen niet of dat echt de moeite is op een 1.0 maar wat sneller maken kan altijd.
Ombouw naar andere carbs valt mee ligt er ook een beetje aan hoeveel je wil uitgeven.
Met een andere nokkenas en carbs is dat denk ik zeker merkbaar.
Ervaar een spatader, rij G-lader.

Offline Dominique Jacobs

  • Non-Register lid
  • Berichten: 27
  • Naam Achternaam
Re: Project [RP-PS-63] Polo 2F G40.
« Reactie #181 Gepost op: ma, 30 sep 2024, 12:19:38 »
Ja dat is zeker waar. Is dat complex om z'on nokkenas en motor carburateurs te plaatsen? ik ben een tamelijk bedreven sleutelaar wat dat aangaat al heb ik weinig ervaring met tuning. Maar de blote techniek durf ik wel aan. Is daar op dit forum of andere site's wat van te vinden. Bijvoorbeeld welk type carburateurs worden veel gebruikt? Hoe kun je een flens passend maken? Welke snelle nokkenas wordt veel gebruikt? Kortom en how to is wel heel welkom.

Offline JBM

  • L86C-0238
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 541
  • Geslacht: Man
  • Joris
Re: Project [RP-PS-63] Polo 2F G40
« Reactie #182 Gepost op: za, 26 okt 2024, 12:22:50 »
Als je op google beetje zoekt dan kun je daar echt mega veel over vinden vooral via Duitse bronnen.
Is ook maar net hoe moeilijk je het maakt, dat je bijvoorbeeld zelf een inlaat maakt of iets op maat koopt. In principe is het echt niet zo spannend en het plaatsen van een nokkenas ook niet. Gewoon netjes werken en ik kan je ook aanraden om tussendoor foto´s te maken dat je altijd weet hoe het ´zat´. Als je bijvoorbeeld de nokkenas gaat vervangen moet de disributieriem ook even los. Niet spannend maar gewoon secuur werken en de riem pas los nemen als alles ´op tijd´ staat. dus niet op een willekeurig punt alles los nemen. Evt gelijk de klepstoters mee vervangen want daar kijk je dan ook tegenaan.

Heb hier een plekje gevonden waar je octaan 100 kunt tanken. Gisteren nog een herftritje gemaakt en dat is toch wel echt een verschil nu met die koudere lucht. Wagen lijkt er wat soepeler mee te lopen. Maar de combinatie bijna lege tank, koude lucht en octaan 100 is goede therapie voor mij  :)

Kwam eindelijk ook eens een andere Polo G40 tegen (Genesis). Dat is wel uniek en voor de eerste keer in 7 jaar.
Ervaar een spatader, rij G-lader.

Offline Dominique Jacobs

  • Non-Register lid
  • Berichten: 27
  • Naam Achternaam
Re: Project [RP-PS-63] Polo 2F G40
« Reactie #183 Gepost op: zo, 27 okt 2024, 12:41:54 »
Oke thanks. Bun nu eerst de remerij voor, wiellagers en schokdempers aan het afronden. Daarna eens rustig research doen over de tuning. Als iemand nog en remklauw rechts voor heeft voor een polo 1.0 1984 hoor ik het graag. Ontluchtingsnippel is afgebroken en uitboren en optappen mislukt helaas. Probeer nu m8 nippel maar ben bang dat dat niet genoeg afdicht in de zitting oderin.

Offline JBM

  • L86C-0238
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 541
  • Geslacht: Man
  • Joris
Re: Project [RP-PS-63] Polo 2F G40
« Reactie #184 Gepost op: zo, 27 okt 2024, 17:46:59 »
2e hands kan zeker maar deze zijn nieuw compleet ook echt niet zo duur.
Dus je zou er ook 2 frisse klauwen op kunnen zetten bijvoorbeeld  -dj-
Ervaar een spatader, rij G-lader.

Offline Dominique Jacobs

  • Non-Register lid
  • Berichten: 27
  • Naam Achternaam
Re: Project [RP-PS-63] Polo 2F G40
« Reactie #185 Gepost op: zo, 27 okt 2024, 23:39:21 »
Als je een linkje hebt heel graag. Ik kan de juiste in vergelijk met degene die er nu op zitten niet vinden. Maar ja, wie zegt dat die kloppen. En daarnaast als 't past en remt..... 

Offline CGH-59

  • Non-Register lid
  • Berichten: 93
  • Naam Achternaam
Re: Project [RP-PS-63] Polo 2F G40
« Reactie #186 Gepost op: di, 29 okt 2024, 16:58:33 »
Ik denk, dat ik er nog wel 1 heb liggen.

Offline Dominique Jacobs

  • Non-Register lid
  • Berichten: 27
  • Naam Achternaam
Re: Project [RP-PS-63] Polo 2F G40
« Reactie #187 Gepost op: di, 29 okt 2024, 19:09:57 »
Oké, heb je een pb gestuurd. Even uitzoeken of je het juiste type voor me hebt.

Offline JBM

  • L86C-0238
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 541
  • Geslacht: Man
  • Joris
Re: Project [RP-PS-63] Polo 2F G40
« Reactie #188 Gepost op: vr, 01 nov 2024, 11:40:35 »
Alleen jij weet welk remsysteem er nu op zit dus beetje lastig voor mij om te kunnen bepalen  :)
Ik heb bij mijn Polo ook gelijk de achter remmen gedaan, is eigenlijk ook niet zo veel werk.
Dan zou je eventueel gelijk de trommels en wiellagers kunnen meenemen.
Mijn ervaring met die oude wielremcilinders is dat ze na 30 jaar toch behoorlijk gaar zijn.
Als je nog betere schijven en blokken zoekt tegenover origineel kan ik de Brembo Max + ebc green zeker aanraden.
Brembo max + de originele brembo blokken remmen ook al beter.
Ervaar een spatader, rij G-lader.

Offline Dominique Jacobs

  • Non-Register lid
  • Berichten: 27
  • Naam Achternaam
Re: Project [RP-PS-63] Polo 2F G40
« Reactie #189 Gepost op: vr, 01 nov 2024, 17:17:30 »
Ja dat klopt. Achter heb ik rem, handrem en lagers al vernieuwd. Voor heb ik niet de ambitie om echt voor zware remmerij te gaan omdat ik nu nog gewoon origineel 1.0 rijd. Ik merk met zoeken dat ik wanneer ik op kenteken zoek een ander type rem vind. Wanneer ik de 1.1 versie Derby bijvoorbeeld selecteer kom ik bij mijn remmen uit. Ook de veerpoten weken af in detail. Hoe dan ook. Heb nog een rem kunnen vinden. Zo hoef ik niet weer mijn pas opgelapte andere rem en blokjes voor de nieuwe weg te doen en alles weer nieuw te kopen. DIe verschillen namelijk van elkaar en die blokjes heb ik al nieuw liggen.