Auteur Topic: Paar vraagjes nz  (gelezen 1350 keer)

Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.144
  • Geslacht: Man
Paar vraagjes nz
« Gepost op: vr, 01 okt 2004, 17:57:18 »
Heb ik vandaag mijn cilinder kop geheel uitelkaar gepulkt, kom ik er achter dat de NZ maar enkele klepveren heeft!! Klopt dat? Ik heb ooit van Serge gehoord dat een NZ dubbele heeft!

De steilheck van mij vriendin schokt als de pest bij het gas los laten! Hoe ken dat?

In de vraagbaak staat: als men de kop laat vlakken zorg dan ook dat de kleppen weer evendiep komen te liggen, omdat de kleppen de zuigers kunnen raken, dus dat houdt in de ik de klepzittingen moet gaan frezen als dat de kop gevlakt is?

Hoe maken sommige van jullie kleppen schoon? (Polijsten)

Voor de kleppen te verwijderen heb ik trouwens van Midlock een handig ding gekocht!! soort hefboom €65 ofzo.
Derby 1F 1981 in aanbouw.

Offline Wendy

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.370
  • Geslacht: Vrouw
  • grrrrr....
Paar vraagjes nz
« Reactie #1 Gepost op: za, 02 okt 2004, 18:09:38 »
pas op je vingers! polokopjes hebben net te weinig vlees om de haak vast te zetten! voorzichtig dus.

de mh heeft dubbele klepveren

hoe zijn je motorsteunen?

met klepslijppasta en de klep in een kolomboor ingespannen

infrezen is niet nodig, je compressie gaat iets omhoog.
een goed bedrijf houdt rekening met de diepte van de kleppen



trotse mama!

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Paar vraagjes nz
« Reactie #2 Gepost op: za, 02 okt 2004, 18:19:54 »
mh en 3f hebben dubbele klepveren ,nz niet deze zou standaard niet boven de 6000 gebruikt worden
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.144
  • Geslacht: Man
Paar vraagjes nz
« Reactie #3 Gepost op: zo, 03 okt 2004, 11:33:08 »
Oke moet ik nu evengoed voor dubbele klepveren zorgen? Kan ik gewoon naar de dealer gaan op 8 van de binnenste veren te kopen en die er in zetten, of is de kop weer net iets anders?

En mijn vingers zijn allemaal nog heel!!! -love-  Dat midlock haak ding heeft 2 kanten dus klemt hij zich vast aan de kop!
Derby 1F 1981 in aanbouw.

Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.144
  • Geslacht: Man
Paar vraagjes nz
« Reactie #4 Gepost op: di, 05 okt 2004, 19:18:40 »
Maar kan het dan kwaad als ik de 270 nokker met 3f inlaat tot de 7200 toeren kom??? Of is het dan toch aan te raden om de binnenste veren te kopen?

en de kleppen dus in een boormachine zetten, rond laten draaien en een doek met klepslijppasta er tegen aan houden. -klus-
Derby 1F 1981 in aanbouw.

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Paar vraagjes nz
« Reactie #5 Gepost op: di, 05 okt 2004, 20:03:09 »
Maar kan het dan kwaad als ik de 270 nokker met 3f inlaat tot de 7200 toeren kom??? Of is het dan toch aan te raden om de binnenste veren te kopen?

en de kleppen dus in een boormachine zetten, rond laten draaien en een doek met klepslijppasta er tegen aan houden. -klus-

Om een klep te polijsten misschien wel ja  -moon-

Nee, pasta op de klepzitting smeren, klep plaatsen.
Evt, kun je kop op de kant vastzetten in een workmate en met 1 hand de klep aanduwen en aan de andere kant met een accuboormachine de klep draaien.
Ik vond het met de hand (houten stok met een zuignapje eraan) ook net zo goed gaan.
Als het goed heb je 2 soorten pasta in 1 verpakking, grove voorslijppasta en fijnere naslijp.

Je slijpt dus de klep in op de klepzitting, voor een goede/betere afdichting.

Offline 86c2003

  • Non-Register lid
  • Berichten: 815
  • Geslacht: Man
    • http://home.wanadoo.nl
Paar vraagjes nz
« Reactie #6 Gepost op: ma, 11 okt 2004, 21:26:19 »
hopelijk blijft mijn NZ wel heel, draait max oongeveer 7100 tpm...

Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.144
  • Geslacht: Man
Paar vraagjes nz
« Reactie #7 Gepost op: za, 23 okt 2004, 17:12:40 »
Motor steunen zijn nog goed van de NZ. Bouten zitten nog vast! Krik onder blok gezet opgetild, nix aan het handje. Wat kan het zijn! Bijv. rij 50 km/u constant. laat me gaspedaal iets terug komen en dan gaat het motortje bokken/schudden/stotteren of hoe je het wilt noemen. -dunno-
Derby 1F 1981 in aanbouw.

Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.144
  • Geslacht: Man
Paar vraagjes nz
« Reactie #8 Gepost op: za, 23 okt 2004, 17:15:34 »
Kop van de andere NZ is gevlakt, kleppen zijn in de zitting geslepen. Nu de klepsteelrubbers terug plaatsen.... hoe ga ik dat doen? Moet ik daarvoor dat speciaal stuk gereedschap aanschaffen of kan ik het simpeler oplossen?? -klus-
Derby 1F 1981 in aanbouw.

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Paar vraagjes nz
« Reactie #9 Gepost op: za, 23 okt 2004, 20:40:16 »
Je kunt ze gewoon plaatsen en dan met een passende dop voorzichtig aantikken.
Als het goed is heb je ook hulsjes erbij, die kun je om het einde van de klep schuiven en zo de klep plaatsen zonder de rubbers te beschadigen.
Heb het zonder die hulsjes gedaan, maar de klepsteel goed ingeolied, geen problemen mee gehad.




Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.144
  • Geslacht: Man
Paar vraagjes nz
« Reactie #10 Gepost op: za, 23 okt 2004, 20:47:04 »
Met passende dop bedoel je een dop die er net over heen valt???
Derby 1F 1981 in aanbouw.

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Paar vraagjes nz
« Reactie #11 Gepost op: za, 23 okt 2004, 22:07:54 »
Een dop die op het metalen randje van de keerring valt.

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Paar vraagjes nz
« Reactie #12 Gepost op: za, 23 okt 2004, 23:33:12 »
Oh joy ja...

Klepsteelgeleiders er met dop 11 ingeramt.. (van een enkele geleider de ring eraf gemept: "enough is enough"

en de klepsteelrubbertjes gewoon voorzichtig erop gezet..

NA het plaatsen van alle 8 kleppen,.. de hulsjes gevonden ;-( (miniatuur condoompjes).

Pluimt nu wel olie, maar volgens mij ligt het aan de dunne olie (5w40), het ontbreken van een olie-koeler en het erg erg erg laag stationair pokkelen..: daarna pluimt ie een beetje..

Hulsjes dus volgaarne gebruiken: helpt voor de gemoetsrust!
Mijn wagenpark Fix what ain't broken