Auteur Topic: Project miniwave stopt.  (gelezen 2798 keer)

Offline Maikel

  • L86C-0069
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.550
  • Geslacht: Man
  • Maikel Conijn
Project miniwave stopt.
« Gepost op: zo, 21 aug 2005, 21:01:11 »
na heel lang denken veel gevloek en een eindeloze rit door frankrijk heen en terug heb ik besloten om een punt achter het miniwave verhaal te gaan zetten.
rede:

ik heb hem nu een jaar en in dat jaar heb ik al meer moeten vervangen dan me lief was de start met hem was al klote toen er gelijk een nieuwe bak onder ging.
ik heb me de afgelopen jaar meer boos kwaad gemaakt en geiriteerd aan rijgedrag van hem zowel met als zonder verlagen zowel met als zonder willemsblokken zowel met als zonder stuurhuis modificatie (stuurhuis vast zetten met nieuwe beugels en met zoort van rubber ertussen om het verschuiven tegen te gaan)
het bleef klote
iederekeer als ik een wat langere rit naar fammilie moest maken hield hij er een week van tevoren me op op welke manier dan ook
en na deze rit van de vakantie door frankrijk met scheef staand stuur omdat de uitlijning gewoon niet beter te krijgen is en na terugkomst weer een kapote wielager achter te hebben.
en daarnaast nog teveel dingen die ik zelf nog graag aan me autotje had willen doen en andere nodige dingen zoals km teller etc ze ik van het is leuk geweest.

dan omdat ik toch liever nieuwer gaat rijden dan weer oudere auto te gaan kopen met alsnog dezelfde kans op problemen (weet nieuwere auto kunnen het ook hebben)
gaat ik het model 86c verlaten -boehoe-  -boehoe-  -boehoe-
niet omdat ik het niet mooi vind of iets dergelijk want mijn hart blijft bij een 86 of 86c en als ik weer wat meer geld heb en een leuke klusschuur dan komt er ook zeker weer een oudere opknap polo terug daarom zou ik wel graag alleen al om de gezelligheid lid willen blijven van zowel het rigister als van forum.

groeten maikel,

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Project miniwave stopt.
« Reactie #1 Gepost op: zo, 21 aug 2005, 21:24:29 »
-dunno-

Offline Vincent

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.779
  • Geslacht: Man
Project miniwave stopt.
« Reactie #2 Gepost op: zo, 21 aug 2005, 22:00:08 »
Zo hee.. lijkt wel of iedereen dr in 1x mee stopt  -wanker-

Heb zelf ook last van verscheidene problematische dingetjes aan de auto die niet echt mee zitten en momenteel moet ik ook veel te veel geld uitgeven aan de auto dan me momenteel lief is, maar zie het nog niet gebeuren dat ik mn polo weg ga doen..
Tenslotte, alles wat al gefixt is gaat ook nie zo snel meer kapot, toch? :)
In ieder geval, succes met je andere nieuwere auto dan maar.. hopen dat je daar meer geluk mee hebt..

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Project miniwave stopt.
« Reactie #3 Gepost op: ma, 22 aug 2005, 00:07:18 »
klinkt niet echt als een onoverkomelijk probleem.

Uitlijnen is uitlijnen toch?(zelfs een kromme wagen is met recht stuur te leveren) Met verlagen krijg je toch dat lagers e.d. eerder verslijten, zoiets weet je van tevoren.

Zoals vincent zegt: als je alles op orde hebt met een niet al te gemodificeerde auto gaat het ook niet zo snel meer kapot...

Maar ja: jouw keuze -dunno-
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project miniwave stopt.
« Reactie #4 Gepost op: ma, 22 aug 2005, 08:27:16 »
Is de herst in aantocht ofzo? Van vallende blaadjes worden mensen depressief...

-Wat niet heel is, kan ook niet stuk gaan-
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Maikel

  • L86C-0069
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.550
  • Geslacht: Man
  • Maikel Conijn
Project miniwave stopt.
« Reactie #5 Gepost op: ma, 22 aug 2005, 10:54:04 »
jullie hebben enigsind natuurlijk wel gelijk dat met verlagen alles makkelijker kapot kan
en dat stuur recht zetten kan ik zelf ook wel maar dan blijft de auto naar rechts trekken en al helemaal als ik pasagiers heb of vol beladen ben?
en die stuur inrichting ben ik nu gewoon al een jaar meebezig om het goed te krijgen.
tuurlijk is het jammer heel erg jammer zelfs.
en het is niet dat het even tegenzit het is al een heel jaar dat het niet echt lekker gaat en heb al eerder met de gedachte rondgelopen. ook met de gedachte van een klus schuur om hem in te zetten en dan met iets anders te gaan rijden maar vind die schuur maar eens.

groeten maikel

Offline Marjolijn

  • L86C-0084
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.414
  • Geslacht: Vrouw
  • Marjolijn Staal
Project miniwave stopt.
« Reactie #6 Gepost op: ma, 22 aug 2005, 12:19:31 »
Goh het lijkt wel een epidemie, jammer hoor...  -boehoe-
Als de kraan lekt, is het best oké om te dweilen

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Project miniwave stopt.
« Reactie #7 Gepost op: ma, 22 aug 2005, 13:10:26 »
@ Maikel: een dagje of eventueel weekend klussen in schuur is geen probleem.
Stuurhuis heb ik ook nog wel liggen (uit sloper)
Eigenlijk bedoeld voor me classic, maar gister toevallig stuurhuis incl stuurdemper gescoord op Ebay -naughty-

Bij mij zit 't ook al vaker tegen.........geef de moed niet op.
Alleen momenteel is tijd ff 't grootste probleem.......

Offline Nielzzz

  • L86C-0065
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.211
  • Geslacht: Man
  • Niels Derksen
Project miniwave stopt.
« Reactie #8 Gepost op: ma, 22 aug 2005, 14:58:21 »
Gecondoleerd, en begrijpelijk.
Ik heb een sleutelplek!!!

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Project miniwave stopt.
« Reactie #9 Gepost op: ma, 22 aug 2005, 20:11:14 »
zo erg is het nou ook weer niet..
Als je auto je meer ongeluk dan geluk bezorgd... Tja.. dan kan je hem misschien beter wegdoen. Je moet wel plezier aan je hobby houden.

Even tot rust komen in een betrouwbare Japanner -uitlachen-  en als je weer helemaal in balans bent:


KOOP JE WEER EEN POLO!!!

 -love-
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Maikel

  • L86C-0069
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.550
  • Geslacht: Man
  • Maikel Conijn
Project miniwave stopt.
« Reactie #10 Gepost op: ma, 22 aug 2005, 23:47:50 »
weet je wat het ookis

waarschijnlijk is dus veerpoot rechts krom om welke reden dan ook dus zou ik ergen makkelijk een gebruikte veerpoot kunnen regelen maarja in deze zit net een nieuwe wiellager a 30 euries. wie zegt mij dat die gebruikte veerpoot ook een goede of vrij nieuwe wiellager heeft (of ubberhaupt een wiellager) daar gaat dan weer 30 euries
of mischien over een paar maanden weer brommende geluiden van voor
me nieuwe velgjes passen voor nog steeds nie goed oplossing ander banden maat met eventueel spoorverbreders
ja leuk maar ik heb net 4 splikslinter nieuwe banden om die velgen liggen van 400 euro nu heb ik via dit forum mischien dan gauw een nieuwe km teller maar het heeft me wel eerst een kabel gekost en die km teller kost ook weer geld (vind dat dan nie zo heel erg want met deze teller kan je geen auto verkopen maar het is geld)
nou als ik hem houd wil ik de remmerij goed hebben dus rem slangen voor van metaal (ketsing) achter wou ik schijven maken niet alleen voor de looks en ik weet hoe jullie daar verder over denken maar toch(ketsing)
cv elektrische ramen en spaekers voor in de deuren heb ik al klaar liggen heb alleen geen tijd of echte zin en lef om het snel maar goed in te bouwen.
me tank komt eraan ergen in 2006 (repareren zoals velen doen is geen optie kost te veel tijd heb geen ruimte daarvoor)
sloop tank is vragen om dezelfde problemen maar dan een jaar later mischien nog iets later. nieuwe tank 300 euries
carosserie heeft diverse echte roestplekken (wel dan op de gebruikelijke plekken) maar ze zitten er wel
en dan heb ik motorisch nog steeds niks bereikt ja een trage niet over de franse heuvels te krijgen aav (waar ik eigenlijk geen donder meekan omdat dan de viergastest mee ingevaar komt (auto is van na 1993)
wat is deze auto over 4 a 5 jaar nog waard als ik er echt helemaal op uitgekeken ben en nog steeds geen ruimte heb om hem de rest van me leven te houden en te bewaren????
500euries??? als ik geluk heb
verteld mij dan 1 goede rede waaromik hem dan moet houden afgezien het het ee polo 86c is???
hobby is leuk maar niet als daily driver en zeker niet als er dan nog zker zoveel geld bij komt kijken.

ik hoop dat het nu nog iets duidelijker is van me rede!!!
het blijf jammer en heb er veel verdriet van.
en alsik ooit de kans krijg om als echte hobby met wat geld een een leuke schuur of ruimte een polo 1 of 1f (derby) of een van de eerder type 2 coupe's kan opknappen komt er weer een polo 86© in me leven

groeten maikel

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Project miniwave stopt.
« Reactie #11 Gepost op: di, 23 aug 2005, 01:46:26 »
je hebt het echt geschoten he...

De problemen die je schetst kosten je iig veel geld. Je ziet ook aan bv. Jan (polo1000) dat tunen niet zonder horden genomen kan worden. Je komt een aantal problemen tegen die  komen doordat je je auto belast op een manier die niet af-fabriek aangenomen werd.

Als je je auto tuned, krijg je een spiraal van modificaties die je uit moet voeren als je alles tip-top in orde wilt hebben en houden!!!

P.S. als je je polo nu verkoopt en daar gelukkiger van wordt, doet het dan. Over een jaar of 1-2 staan er nog genoeg polootjes te koop waar je dan extra kritisch naar kan kijken om toch een racemonster van te maken.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project miniwave stopt.
« Reactie #12 Gepost op: di, 23 aug 2005, 07:39:31 »
Tja...

De basis moet gewoon wel goed zijn. Leuke velgjes met nieuwe banden onder een auto die niet goed uitgelijnt (te krijgen) is, is geld weggooien.  

Probleem is vaak: Eerst moet t er goed uit zien, en later pas word er aan de techniek gedacht. Geef je je geld in de verkeerde volgorde uit, dan heb je op een gegeven moment een auto die er leuk uit ziet, hier en daar technisch ok is, maar over het geheel bekeken misschien niet eens 1-2-3 APK waardig is.

-Die Stahlflex remslangen voor, met 1.3 AAV, en waarschijnlijk standaard remmerij.. Was dat de investering waard?
-Velgen + Banden: 't past allemaal net niet hoor ik: Waarom dan toch aangeschaft? Net iets te breed? Net iets te hoog?
-Uitlijning: Kromme voorpoot? Is de auto goed uitgelijnd na 't verlagen? Is er toen ook gelijk naar de staat van alle rubbers gekeken (stabi, draagarmen?) Deze rubbers kosten in verhouding niet zoveel, maar hebben wel een behoorlijke invloed. Wellemsblokjes: Check: Maar is ie daarna weer uitgelijnd? Wat waren de waarden? 'M'n 2-tone kwam destijds met 60/60 verlaging weer op de fabriekswaarden terug: 't kan dus zeker wel.
-Schijven achter: Doen je remmen 't nu goed? Maar is je tank lek? Een gloednieuwe tank kost bij euro-autoparts net geen 200 euro, incl verzendkosten. Een setje schijfremmen achter plaatsen kost waarschijnlijk 't zelfde: Incl alle aanpassingen.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Project miniwave stopt.
« Reactie #13 Gepost op: di, 23 aug 2005, 08:31:39 »
Het is misschien makkelijk praten, maar ben het met Jaap eens.
En als dat de problemen oplost is 30 euro voor een nieuw voorwiellager wel de moeite waard naar mijn idee.
Tuurlijk komt daarbij: veerpoot regelen, inbouwen, uitlijnen, en hop: ben je weer 100 euro verder in totaal.

Ik moet ook zeggen dat geen van mijn polo's ooit 100% naar mijn zin is geweest qua technische staat/weggedrag (misschien een 70%), maar ik heb wel veel ervaring opgedaan de afgelopen jaren v.w.b. reparaties en verbeteringen.
En hoop dit nu te kunnen bundelen tot een goed rijdende nette auto waar ik tevreden mee kan zijn.

En je zult zowieso (soms flink) moeten investeren om een oudere auto in topstaat te houden. Of dat uit kan? Nee...
Of je het er voor over hebt? Hangt van jezelf af.
Als ik soms zie hoeveel een ander voor een nieuwere auto uitgeeft, terwijl ik in een veel oudere auto veel meer Fahrspaß heb, dan heb ik er meer lol aan om het verschil over een langere tijd in een oudere auto te steken. Vaak blijven die onderdelen ook nog wel wat waard.

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project miniwave stopt.
« Reactie #14 Gepost op: di, 23 aug 2005, 09:41:03 »
Tja,..

Als ik m'n epistel van vanochtend zo terug lees... Voelt u zich dan aub niet al te belerend toegesproken,..

Alsof ik altijd de juiste keuzes maak :)
Mijn wagenpark Fix what ain't broken