Auteur Topic: Project miniwave stopt.  (gelezen 2799 keer)

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Project miniwave stopt.
« Reactie #15 Gepost op: di, 23 aug 2005, 13:24:05 »
Krijg de indruk de we Maikel niet kunnen omlullen....... -boehoe-

Kom je wel nog naar Lunteren?
(ken je gelijk km-teller van Jaap in ontvangst nemen)

Offline Gert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.190
  • Geslacht: Man
  • Opa
Project miniwave stopt.
« Reactie #16 Gepost op: di, 23 aug 2005, 15:19:19 »
Als ik soms zie hoeveel een ander voor een nieuwere auto uitgeeft, terwijl ik in een veel oudere auto veel meer Fahrspaß heb, dan heb ik er meer lol aan om het verschil over een langere tijd in een oudere auto te steken. Vaak blijven die onderdelen ook nog wel wat waard.

Dat geeft bij altijd weer de doorslag om geen nieuw stuk blik voor de deur te hebben ...

Offline Thomas

  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.092
  • Geslacht: Man
  • Thomas Smit
Project miniwave stopt.
« Reactie #17 Gepost op: di, 23 aug 2005, 18:21:13 »
Krijg de indruk de we Maikel niet kunnen omlullen....... -boehoe-

Kom je wel nog naar Lunteren?
(ken je gelijk km-teller van Jaap in ontvangst nemen)

Gisteren gesproken, en hij komt nog wel naar Lunteren.

Enne ik heb hem niet kunnen omlullen.  -dunno-

Offline Thomas

  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.092
  • Geslacht: Man
  • Thomas Smit
Project miniwave stopt.
« Reactie #18 Gepost op: di, 23 aug 2005, 18:23:47 »
Als ik soms zie hoeveel een ander voor een nieuwere auto uitgeeft, terwijl ik in een veel oudere auto veel meer Fahrspaß heb, dan heb ik er meer lol aan om het verschil over een langere tijd in een oudere auto te steken. Vaak blijven die onderdelen ook nog wel wat waard.

Dat geeft bij altijd weer de doorslag om geen nieuw stuk blik voor de deur te hebben ...

Begin ook steeds meer van het "oude" spul te houden. Als de 6n ermee stopt, of ik hoef geen diesel meer te rijden komt er wel een andere daily. Maar dat zal iig niet nieuwer zijn dan de 6n.

Offline Merijn

  • L86C-0121
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.925
  • Geslacht: Man
  • Merijn
Project miniwave stopt.
« Reactie #19 Gepost op: di, 23 aug 2005, 20:57:19 »
Hey Maikel, zonde dat je van plan bent om de Polo weg te doen, maar ik ga geen betoog houden om je om te lullen. Tis je eigen keuze en als je zelf geen vertrouwen meer in de auto hebt dan moet je nu eenmaal die knoop doorhakken.
Weet wel dat ik in het jaar dat ik hem nu heb, zelf ook altijd wel wat aan de auto heb. Kost me op dit moment ook meer geld dan me lief is...

Offline Vincent

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.779
  • Geslacht: Man
Project miniwave stopt.
« Reactie #20 Gepost op: di, 23 aug 2005, 21:38:26 »
Zelfde geldt voor mij.. iedere keer als ik wat vervangen heb wil ik weer sparen voor iets leuks voor de auto, maar er komt iedere keer wat tussen qua reparaties.
Als je dan zelf geen mogelijkheid hebt om te sleutelen en alles moet laten doen is het gewoon ontzettend duur.
Weet alleen niet of de oplossing ligt bij een andere auto kopen.. wie zegt dat die niks kost aan reparaties?
Moet wel zeggen dat het natuurlijk kan zijn dat je basis sowieso al niet goed was toen je de wagen hebt aangeschaft.. wil dus niet zeggen dat de polo in het algemeen slecht is, maar heb jij misschien toevallig gewoon een slecht exemplaar in je bezit.

Voorbeeld:
Mijn eerste polo classic uit 89 was een rampenbak.. in 1 jaar dat ik em gehad heb, deed ie roesten van alle kanten, heb ik koppeling, versnellingsbak, drukgroep vervangen en distributie en aan het eind was er weer iets kapot aan de achterwielophanging.. reden om de auto een schop na te geven en weg te doen..
de polo classic die ik daarna kocht uit 84 heb ik ook een jaar gehad en de duurste en enige reparatie die ik in dat jaar heb gehad is afstellen contactpunten en carb reinigen..

Is dus puur afhankelijk van hoe de auto in het verleden behandeld is..

Natuurlijk is het jouw keuze en moet je zelf weten wat je doet.. hoop alleen dat je geen spijt krijgt  -prut-




Offline Maikel

  • L86C-0069
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.550
  • Geslacht: Man
  • Maikel Conijn
Project miniwave stopt.
« Reactie #21 Gepost op: di, 23 aug 2005, 22:10:35 »
ehm ja spijt heb ik toch al
inderdaad pech auto denk ik
vorige polo was een 91tiger afgezien van de stukjes lak die er niet uitzagen de vlink doorgerotte accubak (en later dus de schade) was het een top auto en heb er zonder verdere aanpassingen toch binnen maand of 5 10dkm op de teller gezet zonder moeite of wat dan ook enige koste was een nieuwe v-riem en sóchtens stationair liep ie op 3 pitten (1 keer gas geven en hij liep goed) en de olie die hij via koppakking naar buiten zweete.

deze polo ging al verkeerd de eerste week met de v-bak
en een stuur die niet recht wou staan (dan weer links scheef dan weer rechts) motorisch is ie top carros was goed op plek afwatering schuifdak na (op het oog) verders niet echt het lekkere gevoel erbij gehad als bij de vorige polo de hele auto voelt anders aan. nu 2 kleine gaatje in accu bak roestplak dakje groter geworden. diverse roest op lasnaden van carros rondom tank tanks zelf.
opzich vind ik de 86c nog steeds mooi en zo zo andere kopen mits deze van duitse makelijdij is (vind maar een 2f van duitse bodem) maar dan moet onderstel over exclusief kromme fusee poot het intrieur moet dan over (ik ben van normaal naar kuip gegaan en wil dus nie meer terug) etcetc zeker ik heb het overwogen.

ik zit nu zelf te twijffelen om hem nu gewoon helemaal goed te maken wat onderstel betreft me luxe in te bouwen en dan gewoon nog 2 hooguit 3 jaar af te rijden en dan geen optische en meganische tunning meer.
maar ja wat is dan wijs heid
hoe weetik zeker dat het onderstel nu wel goed komt????
naja
na lunteren komik nogsteeds en dit forum blijf ik bezoeken eventuele meeting in verschiet hoop ik ook nog bij te mogen zijn.
ik heb me begin lente aangemeld als rechisterlid en betaald(heb alleen nog steeds geen bevesteging) en wou dit ook graag blijven als het mag.
en als ik dan een nieuwe auto mag gaan kopen word het inderdaad een jap of een polo6n

groeten maikel

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Project miniwave stopt.
« Reactie #22 Gepost op: di, 23 aug 2005, 23:14:19 »
Voorpoten heb ik ook nog liggen. -klus-
(das wel incl verrotte lagers: kan Thomas beamen)

Edit: zijn wel iets oudere type poten, bedenk ik me net.
Maar qua pasvoering gewoon bruikbaar, geloof ik, ja toch mensen?




Offline Maikel

  • L86C-0069
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.550
  • Geslacht: Man
  • Maikel Conijn
Project miniwave stopt.
« Reactie #23 Gepost op: di, 23 aug 2005, 23:51:54 »
schijnt in uitlijnig nog wel veel verschil te zitten in steilheck coupe en derby(classic) en ook nog in bouwjaren en logischerwijs is ook de g40 anders
maar of de poten bruikbaar zijn dacht altijd van wel.

owh gelijk nopg een andere vraag zijn er voor de polo net als voor de golf 1 voor de rechterkant stelbare spoorstangen leverbaar????
die kwast die hem heeft uitgelijnd had het daar over
maar die zei ook dat verplaatsen van stabistang met wellems blokken geen zin had en het verdaaien of verzetten van rechter steun waar stabbi op zit ook geen zin had. voor wielvlucht stellen
dus stel ik maak heb 100% dan moet ie wel ergen top uitgelijnd worden door iemand die weet hoe een polo in mekaarsteekt.

groeten maikel

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project miniwave stopt.
« Reactie #24 Gepost op: wo, 24 aug 2005, 07:53:00 »
Er is standaard maar 1 spoorstang stelbaar. De andere heb ik nog niet gezien. Is ook eigenlijk niet nodig: je kunt t stuur bij stellen! Bij latere 2-tjes, (en alle 2f's) heeft t stuur er zelfs een fijnere vertanding voor gekregen op 't stuur: zo goed als recht is altijd mogelijk :)

Voorpoot: d'r is verschil tussen een heeel vroege 1 en een 2, (sporing, et remmen etc). maar vanaf 2 is 't allemaal 1 poot-nat ;). D'r zijn wel wat verschillen in het aanzicht, en de bevestiging van de remslangetjes is veranderd, maar het pas allemaal wel. (2 vs 2f)

Uitlijning is qua voorschriften in de loop van de jaren wel iets veranderd, waar de 1 nog postief stond met z'n wieltjes, is dat via 'neutraal' naar 'negatief' gegaan, maar allemaal met maar een .1 graad ofzo: heel weinig.

Je moet niet naar een uitlijnboer die zegt dat de stabi steun niet uit maakt, of wellemsblokken.... Maar een uitlijnboer die wel precies weet hoe t in elkaar steekt,.. hebbie ook niets aan als ie er geen tijd in steekt..  

Ik heb m'n 2tone destijds laten uitlijnen bij Anterra (Mark) in Breda (ergens die kant uit).. Gewoon op een zaterdag ochtend. Hij had toen nog niet echt kijk op de uitlijn mogelijkheden, maar we hebben m weer helemaal strak gezet: Stabi-houder versteld, spoorstangen, en een sleufgat gevijlt in de draagarmbevestiging om de poot rechtsvoor naar binnen te trekken: Stond rechtsvoor namelijk meer dan 1 graad negatief :)

Alleen de achterwielen zijn toen niet gesteld: Op standaard hoogte staan de achterwielen ietsje negatief. Als je de Polo verlaagd, vertaald dat zich in een askanteling en daarmee op een licht toespoor.

Als ik t zo hoor, is die uitlijnert waar je toen geweest bent niet echt 'kundig'... Is hij ook degene geweest die je verteld heeft dat de poot krom is? Of is dat met t blote oog waarneembaar?
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Maikel

  • L86C-0069
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.550
  • Geslacht: Man
  • Maikel Conijn
Project miniwave stopt.
« Reactie #25 Gepost op: wo, 24 aug 2005, 23:21:00 »
als het inderdaad de wielvlucht is die veranderd is destijds zijn de poten dus nie gelijk.
maar de uitlijn boer was een eromaster in n-gein waar de fiat dealer waar ik werkte vroeger ook kwam. en dat was altijd goed!!!!
jammer dat ie het dan nie helemaal goed begrijopt van een polo.

vandaag stuur nu wel recht gekregen!!!! alleen trekt ie nu nog naar rechts en echt super rijden doet ie ook nog steeds nie. heb vandaag ook even gekeken welke wiellager het is: het is alleen links achter dus met een goedkope 2e hands trommel ben ik voorlopig al weer blij!!!!

zou nog eff uitleggen over waarom ik destijds die banden en velgen heb gekocht.
velgen paste had ik al uitgemeten. en banden heb ik erbij gezocht naar wat informatie van polorijders met dezelfde banden maat.
vandaar voor liep ook niet aan voor dat die welemsblokken eronder kwamen.(langsdragers lopen naar buiten toen aan de voorkant dus iets minder ruimt voor wielen in uiterste stand)
mischien dat me spoorverbreders van 3 mm net genoeg zijn?!
maar eens uitproberen
en dan naar een goede uitlijner.

greez maikel

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project miniwave stopt.
« Reactie #26 Gepost op: do, 25 aug 2005, 05:35:49 »
Poot rechtsvoor kan je mbv stabi-steun redelijk stukje bewegen. Zal dus niet 't zelfde hoeven te staan als poot linksvoor.

Sleufgat veilen in querlernk-aufname (bokje onder de auto: zie vraagbaak), en je kunt m ook naar binnen / buiten zetten..

Vraag is: Hoever is 't krom, en zit t m in de poot, of heeft de koets  gewoon een klein tikkie gehad.. 1mm verschil kan al goed zijn voor een behoorlijke afwijking onderaan de poot.

(en nee: dan is de koets nog lang niet krom hoor :) )
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Project miniwave stopt.
« Reactie #27 Gepost op: do, 25 aug 2005, 11:16:20 »
wat jaap zegt klopt als een bus.
zo staat mijn coupe er ook bij. -boehoe-
het hoeft maar een kleine afwijking te hebben en je stuurt niet echt prettig.
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Maikel

  • L86C-0069
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.550
  • Geslacht: Man
  • Maikel Conijn
Project miniwave stopt.
« Reactie #28 Gepost op: za, 27 aug 2005, 22:45:54 »
jongens het kriebelt weer
in zovere dat ik hem blijf rijden tot ik iets anders heb gevonden wat mijn smaak is (6n met redelijk wat opties) en een mooi schuur om me 2f in op te slaan of iets dergelijks.

auto moet nu in iedergeval goed worden!!!
ik had ergen oit hier gelezen dat draag arm rubbers los vervangbaar zijn?? kan je dan ook de unibal van de g40 erin persen????

dan uitlijnen en proberen rechterkant stabi naar voren te trekken zodat de draag arm ook meer naar voren moet en dus de veerpoot iets naar binnenkomt.
en ga me 3mm spoorverbreders die ik eig voor achter had gekocht voor uitproberen en net wat serge me vertelde carroserie ringer erachter om te kijken hoever hij naar buiten moet.
ik denk dat ik dan toch wel gros van de problemen heb opgelost als ik ook me koni geel nog iets indraai en allebei de kante voor gelijk maak (dit zou mischien ook nog mee kunnen tellen met het hele verhaal) hoop dat na dit alles ook het geklapper weg is en het trillen bij 80km (licht nie aan velgen met n-velgen deed ie dat ook)

by the way zeer gaaf om met jullie in lunteren te zijn geweest. toffe lui waren jullie al in toppic (en zeker in deze ) maar nu ik jullie ook echt een dag en nacht  heb meegemaakt allowel ik er al een aantal kon zoals sjon serge met wendy en thomas.

groeten maikel

en thanks to al die me geholpen hebben uit de polo dip te komen. heb er weer zin in allowel ik nu wel meer op me knip ga letten.

Offline Vincent

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.779
  • Geslacht: Man
Project miniwave stopt.
« Reactie #29 Gepost op: za, 27 aug 2005, 23:03:04 »
Kijk! dat zijn nog eens berichten!
Ga ik morgen me ook een overtuigende praat laten aansmeren in Lunteren..
Zit zelf ook een beetje over de polo in omdat ie juist nu een beetje geld van me eist dat ik nu op dit moment eigenlijk niet echt kan missen, maarja.. zal vast wel weer goedkomen.
Ben in ieder geval blij dat je je 2F voorlopig aanhoudt :)

Oh, en P.s.; Als jij ooit nog eens een oplossing voor die tik hebt die jij ook wel eens onder het vooronder weg hoort komen bij optrekken en afremmen, laat me ff weten wat de oorzaak was, ben dr bij mij namelijk ook nog steeds niet over uit wat het nu eigenlijk is/

Gr. Vincent