Auteur Topic: motor ervaringen  (gelezen 2706 keer)

Offline darkproject

  • Non-Register lid
  • Berichten: 404
  • Geslacht: Man
motor ervaringen
« Gepost op: di, 05 jun 2007, 18:32:37 »
ik  ben s benieuwd naar jullie ervaringen

welke motoren zijn het zuinigst en betrouwbaarst
(uiteraard alleen die in de 86c liggen)
RIDES

golf mk1 5drs '77
golf mk1 '83 5drs (PARTS FOR SALE)
golf mk2 turbo '90
audi 80 '91

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
motor ervaringen
« Reactie #1 Gepost op: di, 05 jun 2007, 19:07:36 »
-nana-

De 1.3 Diesel  
Met een looie voet niet onder de 1 op 16 te krijgen :)
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
motor ervaringen
« Reactie #2 Gepost op: di, 05 jun 2007, 19:35:03 »
de ruitenwissermotor draait het minste op de meeste kilometers en vraagt geen druppel benzine
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Marjolijn

  • L86C-0084
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.414
  • Geslacht: Vrouw
  • Marjolijn Staal
motor ervaringen
« Reactie #3 Gepost op: di, 05 jun 2007, 21:32:42 »
En van de benzinemotoren, de HZ. Zuinig en doet het altijd
Als de kraan lekt, is het best oké om te dweilen

Offline berendd

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.575
  • Geslacht: Man
  • Berend Doedens
    • sportklassiek
motor ervaringen
« Reactie #4 Gepost op: di, 05 jun 2007, 22:02:07 »
de 1300 in me swift  -nana-
algemeen klassieker forum, http://www.sportklassiek.nl

Offline Mark

  • L86C-0037
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.296
  • Geslacht: Man
  • Mark Pruim
motor ervaringen
« Reactie #5 Gepost op: wo, 06 jun 2007, 01:27:35 »
En van de benzinemotoren, de HZ. Zuinig en doet het altijd

withstupid

Goeie ervaring mee -ja-

... zelfs ondersteboven blijft ie lopen ( voor een paar sekonden althans  ) :)

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
motor ervaringen
« Reactie #6 Gepost op: wo, 06 jun 2007, 09:22:46 »
En van de benzinemotoren, de HZ. Zuinig en doet het altijd

withstupid

Goeie ervaring mee -ja-

... zelfs ondersteboven blijft ie lopen ( voor een paar sekonden althans  ) :)

die ervaring kan ik delen idd.maar met hz 1 op 15 en met ha ook 1 op 15
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Scaniafan

  • Non-Register lid
  • Berichten: 128
  • Geslacht: Man
  • Frank Jacobs
motor ervaringen
« Reactie #7 Gepost op: wo, 06 jun 2007, 11:53:34 »
Ik heb ervaring met de NZ - 1.3i

Verbruik (wel veel snelwegkm, voor naar school etc gebruik ik de fiets, is toch maar 2km): 1:15,5 gemiddeld

Olieverbruik: Afgelopen zaterdag olie ververst, 2 jaar met de oude gereden zonder er iets bij te hoeven gooien

Algemeen: Lekker pittig blokje, mis alleen een vijfde versnelling (en van de huidige bak rammelt de verbindingsstang pook - bak -dunno- )

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
motor ervaringen
« Reactie #8 Gepost op: wo, 06 jun 2007, 13:03:52 »
zelf GL, HK, AAV en HZ gereden

De HZ had +300.000km gereden en startte echt altijd. Nooit problemen mee gehad. Verkocht met een tellerstand van 317.000km! nooit echt een zuinigheidstest gedaan, maar op binnenwegen (max100km/h) reed deze echt zuinig.

De AAV die ik in mijn 2F heb, ben ik zeer over te spreken. Is wel gevoeliger voor onderhoud. Vooral ontsteking nastellen en massapunten goed schoonhouden bevordert de goede loop van het blokkie.
Op een afstand Groningen-Delft, die ik vaak afleg, haal ik toch minimaal 1:16. Heb een keer 1:18 gehaald, maar toen heb ik bijna het hele stuk achter een Mercedes Sprinter gehangen die 111km/h reed.

Lekker zuinig dus.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline berendd

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.575
  • Geslacht: Man
  • Berend Doedens
    • sportklassiek
motor ervaringen
« Reactie #9 Gepost op: wo, 06 jun 2007, 14:24:34 »
MH is in standaard configuratie ieg een kutblok...

1:13 als je je best doet en veel gestotter en gekloot mee, dit ligt naar mijn id in 99% van de gevallen aan de ellendige pierburg 2e3.
algemeen klassieker forum, http://www.sportklassiek.nl

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
motor ervaringen
« Reactie #10 Gepost op: wo, 06 jun 2007, 15:29:49 »
MH is in standaard configuratie ieg een kutblok...

In jouw standaard configuratie -nana-

Toen ik de 2-tone kocht lag er een standaard 1.3 MH in, ex-lpg en wel: reed prima,...

(maar kon niet op tegen de later 1.4 ABD/MH ombouw met nog steeds dezelfde standaard 2e3 carb: 80pk & 122 Nm koppel bij standaard nokkenas & uitlaat  :) )
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Marjolijn

  • L86C-0084
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.414
  • Geslacht: Vrouw
  • Marjolijn Staal
motor ervaringen
« Reactie #11 Gepost op: wo, 06 jun 2007, 22:10:38 »
MH; lopen doet ie wel, maar binnen de stad niet zuiniger dan 1:11 en op de snelweg niet zuiniger dan 1:13 :-(
Als de kraan lekt, is het best oké om te dweilen

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
motor ervaringen
« Reactie #12 Gepost op: wo, 06 jun 2007, 22:26:49 »
hmm, had ik niet verwacht van een MH'tje.. Dan rijdt Jan bijna net zo zuinig in zijn ZEN 1600cc!

Tja, weet zelf nog niet echt wat mijn HK doet, maar die zal niet veel zuiniger zijn dan de MH.

@Sjon: hou jij dat wel eens bij met je HK in de Classic?
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Martin

  • L86C-0087
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.565
  • Geslacht: Man
  • Martin Dijk
motor ervaringen
« Reactie #13 Gepost op: wo, 06 jun 2007, 22:38:36 »
GK met 2e3 carb doet bij mij rond de 1:14 a 1:15, pierburg is een prima carburateur zolang die het goed blijft doen. Maar je kan er inderdaad vreselijk mee aan het kloten komen, zit veel te veel op en aan wat kapot kan. Spreek helaas uit ervaring. :(
Following dreams, cause what is not started today is never finished tomorrow..

Offline darkproject

  • Non-Register lid
  • Berichten: 404
  • Geslacht: Man
motor ervaringen
« Reactie #14 Gepost op: wo, 06 jun 2007, 22:41:18 »
ik ben namelijk van plan om een ander blok in me auto te leggen

kheb nu een hk maar steeds speelt die 2e3 weer op

koude motor loopt hij voor geen meter

ene keer werkt choke wel andere keer niet
enz

stotteren inhouden ed

heb alles s nagekeken maar kan niets vinden alles werkt goed
en is goed beweegbaar ed

 -dunno-

ik zat idd al te denken aan een nz of een hz
of ik moet snel iets opd de deze vinden (hk)
zodat hij weer goed is

zit namelijk net een nieuwe riem en koppakking op



RIDES

golf mk1 5drs '77
golf mk1 '83 5drs (PARTS FOR SALE)
golf mk2 turbo '90
audi 80 '91