Auteur Topic: Het dilemma van wolfsburg  (gelezen 3488 keer)

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Het dilemma van wolfsburg
« Reactie #15 Gepost op: vr, 29 okt 2004, 19:56:19 »
Ik heb de polo opgehaald!!!

Optrekken = plens water uit dashboardkastje....
Benzinepomp lekt
loopt vanuit stationair niet mooi door
Etc..

IK hou dus de rode en ga een aantal dingen overzetten op deze rode. (Elan velgies, stootstrips, deurrubbers)

De grijze moet dan helaas maar weer weg.. Kost me toch teveel als ik er toch niets meer mee doe.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Wendy

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.370
  • Geslacht: Vrouw
  • grrrrr....
Het dilemma van wolfsburg
« Reactie #16 Gepost op: za, 30 okt 2004, 07:51:29 »
aan de wielen te zien is de zilveren een sprinter.... -dunno-
trotse mama!

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Het dilemma van wolfsburg
« Reactie #17 Gepost op: za, 30 okt 2004, 09:11:31 »
Nee wen..

Een Sprinters is 'bijna altijd' een coupe. Met 5,5 J brede velgjes..
Een Elan is een 'bouwjaar 1983-er' steilheck, in zilver met 5 J brede velgjes...

Is er nog een goede deur / achterklep / motorkap / spatbord van die zilver te halen?

Ik zoek:
 'linker voorscherm'
 'achterklep'
 'deur links, deur rechts'

 en dan allemaal in diamant-zilver :-)

Motorkap is altijd handig.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Markopolo

  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.055
  • Geslacht: Man
Het dilemma van wolfsburg
« Reactie #18 Gepost op: za, 30 okt 2004, 09:49:20 »
..
Een Sprinters is 'bijna altijd' een coupe. Met 5,5 J brede velgjes..
Een Elan is een 'bouwjaar 1983-er' steilheck, in zilver met 5 J brede velgjes...

withstupid
895cc's of pure Polo-Power
Duct-tape is like te force, it has a light en a dark side....and it holds the universe together.

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Het dilemma van wolfsburg
« Reactie #19 Gepost op: za, 30 okt 2004, 12:07:59 »
@jaap: er zitten nog goede voorschermen aan, de deur links is redelijk (vliegroest) maar de rechter heeft deukjes..

De achterklep is doorgeroest onder het raamrubber, maar ziet er nog goed uit.
Motorkap: geschuurd met korrel 100... Dus die moet gespoten worden.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Marjolijn

  • L86C-0084
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.414
  • Geslacht: Vrouw
  • Marjolijn Staal
Het dilemma van wolfsburg
« Reactie #20 Gepost op: za, 30 okt 2004, 15:38:09 »
Ach het wordt toch primer, is wel handig dattie alvast geschuurd is -uitlachen- -uitlachen- -uitlachen-
Als de kraan lekt, is het best oké om te dweilen

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Het dilemma van wolfsburg
« Reactie #21 Gepost op: zo, 31 okt 2004, 08:41:13 »
Primer? Nee hoor.

GL is diamant zilver,.. en heeft een erge deuk in de rechterdeur,. deukje in linker voorscherm, beetje deukje in de linkerdeur en rotte achterklep..


Twijfel twijfel..
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Het dilemma van wolfsburg
« Reactie #22 Gepost op: zo, 31 okt 2004, 20:34:23 »
Ik zal morgen even een aantal foto's maken van het plaatwerk.

Trouwens; de twee passagiers die ik tot nu toe vervoerd heb, kregen allebei natte voeten toen ik bij het stoplicht wegtrok -uitlachen-  -naughty-  -uitlachen-

Toch leuk zo'n wildwaterbaan in je polo
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Het dilemma van wolfsburg
« Reactie #23 Gepost op: wo, 17 nov 2004, 16:22:53 »
Nog een vraag:

Iemand ervaring met slopen?? Ik niet.

Tot hoever kan je gaan slopen? Ik bedoel: tot welk punt kan je je auto nog inleveren bij de sloop.
Zijn ze verplicht je auto aan te nemen?
Komt het ook voor dat je moet betalen om je auto bij een demontage in te leveren?

Dan weet ik waar ik aan toe ben ( en of de sloop mij probeert te flessen of niet...)

Ik heb net namelijk geinformeerd; een linkerraam kost 20,-.

Niet heel duur, maar wel veel voor de auto waar hij in zou komen!


TEVENS: Bij sloperij v. Velsen in Delft staat een 2f steilheck in montana groen met dakschade. Daar zit nog wel een goede motorkap en deuren in.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Bas

  • L86C-0051
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.388
  • Geslacht: Man
  • Bas Kamminga
Het dilemma van wolfsburg
« Reactie #24 Gepost op: wo, 17 nov 2004, 16:31:06 »
Je kunt ook het chassisnr d'r uitslijpen en dan bij de RDW het kenteken laten vrijwaren. Als je aangeeft dat je de auto gekocht hebt voor onderdelen krijg je de vrijwaring thuisgestuurd (na het opsturen van de papieren en een kopie paspoort).

Wat er dan nog over is van de polo kun je aan de ijzerboer meegeven / verkopen.

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Het dilemma van wolfsburg
« Reactie #25 Gepost op: wo, 17 nov 2004, 16:41:00 »
dan heb ik een beetje problemen met het slopen; heb niet heel veel ruimte om een polo te stallen

Het moet me ook niet teveel geld gaan kosten.

Vandaar de vraag:

hoe gedemonteerd kan je een auto nog inleveren?
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Bas

  • L86C-0051
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.388
  • Geslacht: Man
  • Bas Kamminga
Het dilemma van wolfsburg
« Reactie #26 Gepost op: wo, 17 nov 2004, 16:55:01 »
In deze topic op pag. 9 staat het volgende:

Citaat
Ik doe het regelmatig, een kale kas met kenteken kun je zo inleveren en ze krijgen hier inderdaad geld voor van het Rijk. Sommigen gaan nog geld vragen aan de brenger ook, niet intrappen
Als je het echt ultiem wilt doen dan slijp je het chassisnummer eruit, brengt dat naar de sloop met het kenteken (sommigen accepteren dat wel) en je brengt de kas naar de oudijzer boer. Krijg je nog geld ook


Dus je kunt de polo helemaal kaal plukken -klus-

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Het dilemma van wolfsburg
« Reactie #27 Gepost op: wo, 17 nov 2004, 16:55:55 »
Een demontagebedrijf krijgt geld voor elk "wrak" dat ze aannemen, ook al is het alleen een stukje blik met chassisnummer.

Zie ook:
volksforum topic

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Het dilemma van wolfsburg
« Reactie #28 Gepost op: wo, 17 nov 2004, 16:56:18 »
Multipost!  -prut-

Offline Bas

  • L86C-0051
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.388
  • Geslacht: Man
  • Bas Kamminga
Het dilemma van wolfsburg
« Reactie #29 Gepost op: wo, 17 nov 2004, 16:58:36 »
:D