Auteur Topic: Spagettie  (gelezen 2831 keer)

Offline FoZ

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.441
  • Geslacht: Man
  • Niek
Spagettie
« Gepost op: ma, 24 okt 2005, 19:02:04 »
ik heb dit spruitstuk voor een redelijk bedrag over kunnen nemen...met het probleem...

"weet niet voor welke auto" -dunno-

3 opties:
-polo 2
-polo 6n
-golf 3

wie kan mij zeggen voor welke auto dit is ( hopelijk polo 2 -naughty- ) en welk merk spruitstuk ?


Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Spagettie
« Reactie #1 Gepost op: ma, 24 okt 2005, 19:30:39 »
Nou: u heeft Bingo..

Is voor 6N geschikt, Golf 3 én Polo 2.

Naja: voor alle 'voorovergekantelde' motoren van VW dus: van 800cc tot 1600cc. Alle Polo'tjes 2 hebben in iedergeval zo'n blok. Sommige (meeste) 6Nétjes hebben ook zo'n blok (behalve de Diesels geloof ik), en de meeste Golfjes 3 met 1400 en 1600 motor hebben ook zo'n blok.

Merk: boeit dat?
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline FoZ

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.441
  • Geslacht: Man
  • Niek
Spagettie
« Reactie #2 Gepost op: ma, 24 okt 2005, 20:19:48 »
joepie !!! -wanker-

merk is bijzaak :) maar was gewoon benieuwt

thnx

Offline Thomas

  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.092
  • Geslacht: Man
  • Thomas Smit
Spagettie
« Reactie #3 Gepost op: ma, 24 okt 2005, 22:55:59 »
Sommige (meeste) 6Nétjes hebben ook zo'n blok (behalve de Diesels geloof ik),

1.9 d ligt ook voorovergekanteld.

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Spagettie
« Reactie #4 Gepost op: di, 25 okt 2005, 07:38:39 »
Damn...

Maar waar heeft ie z'n uitlaat?

Dan is t dus: voorovergekanteld, en de uitlaat aan de voorzijde van het blok.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Spagettie
« Reactie #5 Gepost op: di, 25 okt 2005, 18:09:26 »
diesel doet de roet uitstoot met crossflowkop via de achterkant
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Paul

  • Non-Register lid
  • Berichten: 646
  • Geslacht: Man
Spagettie
« Reactie #6 Gepost op: di, 25 okt 2005, 22:58:56 »
Zeker voor polo/golf 1 en 2. Ik zie geen gat voor evt. katalysator-sensor. Dus niet direct bruikbaar voor 2's met kat, 2f en 3. Detail: de drie staafjes waar je de warme luchtverzamelaar op kan schroeven, voor de warmeluchtbuis naar je carb(s).
 -thumbsup-



Een schaap wordt een wolf, in mijn Golf

Offline FoZ

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.441
  • Geslacht: Man
  • Niek
Spagettie
« Reactie #7 Gepost op: wo, 26 okt 2005, 13:01:10 »
Zeker voor polo/golf 1 en 2. Ik zie geen gat voor evt. katalysator-sensor. Dus niet direct bruikbaar voor 2's met kat, 2f en 3.

hmm ik heb dus wel een kat nu...maar die gaat er toch onder weg..moet ik nog meer aanpassen eigenlijk ?

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Spagettie
« Reactie #8 Gepost op: wo, 26 okt 2005, 18:05:00 »
diesel doet de roet uitstoot met crossflowkop via de achterkant

Toch juist GEEN crossflow kop?
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Paul

  • Non-Register lid
  • Berichten: 646
  • Geslacht: Man
Spagettie
« Reactie #9 Gepost op: do, 27 okt 2005, 15:00:39 »
Zeker voor polo/golf 1 en 2. Ik zie geen gat voor evt. katalysator-sensor. Dus niet direct bruikbaar voor 2's met kat, 2f en 3.

hmm ik heb dus wel een kat nu...maar die gaat er toch onder weg..moet ik nog meer aanpassen eigenlijk ?

Mmmm... volgens mij kun je gewoon zonder kat rijden.. tot aan je APK-keuring natuurlijk. Of je nog wat meer moet aanpassen weet ik eerlijk gezegd niet; ben niet zo into de motoren met kat. Misschien iemand anders?
Een schaap wordt een wolf, in mijn Golf

Offline Vincent

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.779
  • Geslacht: Man
Spagettie
« Reactie #10 Gepost op: do, 27 okt 2005, 17:07:50 »
Mmmm... volgens mij kun je gewoon zonder kat rijden.. tot aan je APK-keuring natuurlijk. Of je nog wat meer moet aanpassen weet ik eerlijk gezegd niet; ben niet zo into de motoren met kat. Misschien iemand anders?

Ook na de APK kan je zonder kat rijden. Volgens mij rijdt Foz een polo 2, en de kat verplichting geldt toch pas voor auto's na '93?




Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.899
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Spagettie
« Reactie #11 Gepost op: do, 27 okt 2005, 17:45:42 »
Katverplichting is vanaf 01-01-1993.
Ook al staat er wat op kenteken: weg die kat.
Nergens staat dat een af-fabriek geleverde pre-93 kat niet weg mag  -dj-

Offline Maikel

  • L86C-0069
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.550
  • Geslacht: Man
  • Maikel Conijn
Spagettie
« Reactie #12 Gepost op: do, 27 okt 2005, 19:13:46 »
Katverplichting is vanaf 01-01-1993.
Ook al staat er wat op kenteken: weg die kat.
Nergens staat dat een af-fabriek geleverde pre-93 kat niet weg mag  -dj-

toch weer nie helemaal met je eens
ligt eraan welke keur meester je heb!!!

groeten m

Offline 86c2003

  • Non-Register lid
  • Berichten: 815
  • Geslacht: Man
    • http://home.wanadoo.nl
Spagettie
« Reactie #13 Gepost op: do, 27 okt 2005, 20:32:30 »
bij mijn 1300 NZ uit 1989 met U9 op het kenteken was de kat wel nodig, anders kon ik de co van 0,5% niet behalen...

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Spagettie
« Reactie #14 Gepost op: do, 27 okt 2005, 21:14:55 »
tja de kat levert voor injectie een warmte voor de lamda snol af .zonder kat blijft deze te rijk af leveren
je hebt laagvliegers en modelvliegers .